^*<>*^jouluisten keskiviikko^*<>*^
Kommentit (40)
Meillä sitten kaikki kolme lasta ovat syntyneet joulukuussa, jos nämä kaksoset pysyvät matkassa laskettuun aikaan asti. En ole osannut ajatella, että se olisi mikään ongelma. Esikoisella vietettiin synttärit erikseen, ja jouluna sai sitten joululahjoja. Mitä koulunkäyntiin ja viimeisenä mopokortin saamiseen tulee, niin moni joulukuun lapsi aloittaa koulutien vasta seuraavana vuonna. Saa siis mopokortin ekana!
Ehdinkin jo aiemmin ihmetellä kun yhtään kaksosten odottajaa meistä ei ollut vielä paljastunut :)
Itsekkin joskus salaa toivon/haaveilen et olisipa kyydissä kaksi yllätystä mutta toisaalta eiköhän pyöritystä riitä yhdessäkin.
Syntymäkuukaudesta. Jos (HUOM jos) saisi päättää niin en ehkä joulukuuta valitsisi mutta kuten joku jo aiemmin kirjoittikin lapsia saadaan ei tehdä. Kyllä sitä esikkoa yrittäessä ajatteli et nyt aloitetaan ja that' s it tulen raskaaksi. Kolme hikistä ja itkuista vuotta opetti että jokainen meille suotu lapsi on suuri lahja (en ole uskovainen). Eli tää oli nyt tarkoitettu näin ja yhtään en ole pahoillani kuukaudesta :) Ja jos yli mennään niin sit ollaankin jo ens vuoden puolella ;) Kerhoihin ym. se meno voi sitten viivästyä mutta ne on sitten sen ajan murheita.
ON: yökköilyä :( Hyi että noi lasten purkkiruuat voi haista pahalle! Tekee pahaa syöttää 1v:ta. Vesilasi onneks auttaa pahimman yli :) Eilen yökkäilyn kunnolla kun nostelin broiskun koipi-reisiä vuokaan - se nahka :X Väsyttää edelleen lamauttavasti mutta kyllä se tästä taas...
Me ollaan kerrottu jo lähes jokaiselle *punastuu* Hölösuita ollaan :)
Kanelinen ja IitaEemeli rv 7+4
Mega isot pahoittelut jasmin, kyllä sinulle se suurperhe vielä suodaan.
Gia: wau ja mahtavat onnittelut vasemmasta ja oikeasta!
piti kysyä vielä Gia05: onko teillä suvussa paljon kaksosia? oliko siis tiedossa tämä mahdollisuus?
Kanelinen: mekin ollaan hölötetty melkein kaikille:) Mutta kun ei tätä onnea voi kätkeä
Onnea paljon, kyllä te pärjäätte.
Kävin ostamassa Floravitalia, jospa auttaisi väsymykseen...
Doshijas 7+2
Jasmin!
Oli ikävä kuulla tuo sinun uutisesi. Olisi niin toivonut, että tällä kertaa menisi hienosti loppuun asti. Olen pahoillani, ja toivon että saisit vielä vauvan, sit kun sen aika on... Älä menetä vielä luottamusta! Paljon voimia ja suuresti onnea edespäin!
toivottaa: perhonen
Gia WOW, mä oon suoraan sanottuna kade!! ;) Oon aina halunnu kaksoset..mut eihän niitä tietty sillon saa ;D Tosi hieno juttu!! Ja ihanat nuo nimet =P
hippuskainen 10+0 tänään ilman päiväunia ja ehkä ihan selvii hengissä klo.22 asti =O
Sekoilen vähän tän näppikseni kanssa..
Aikamoinen tunteiden kirjo noissa kahdessa viestissä peräkkäin. En rohjennut samaan viestiin kirjottaa pahotteluita ja onnitteluita, joten päätin laittaa erilliset osaotot ja onnittelut....
Gialle onnitteluni! Mahtaa kyllä olla aikamoinen yllätys tuo!
Sulattelu varmaan vie aikansa. Niin ihana asia kun tuo onkin, niin sitä varmasti alkaa mittailemaan voimavarojansa ja epäilemään riittämättömyyttä. Mutta hyvä että tällasiin mullistuksiin on sulatteluaikaa... Nyt vaan hemmottele itseäsi yllinkyllästymisiin ja viettäkää paljon yhteistä aikaa miehesi kanssa, niin jaksatte yhdessä! Harva meistä saa kokea noin erityisen onnen!
Minäkin haluaisin kaksi, mutta oon kyllä yhestäkin superonnellinen!
Kukapa tietää, jos joku muukin meistä vielä tuplaa :)... Alkaa käymään jännäksi tämä!
Olipahan pakko tulla käväsee kun joku oli kaivannut mua, ja shania, kiitos kaunis:)) myös mulla on sua ikävä ja koin sut läheiseksi, mutta tässä mun palstailussa kävi sen verran ikävästi että takasin en oo tulossa mitenkään vakkariksi, nyt oli vaan PAKKO käydä sanomassa että ihan hyvää kuuluu ja hyvin voin, eilen olin ultrassa, ja siellä oli viikkoja vastaava pieni papu, jolla sydän sykki jo:)) ihanaa!!! Syy taas miksi eilen jouduin hyvinkäälle ja ultraan ei ollut niin ihana, heräsin aamulla verenvuotoon ja ajattelinkin että tämä on tässä, mutta ei siellä sitten hätää ollutkaan, sikiö oikeassa paikassa ja kohdussa näkyi pieni vuotokohta, ei tuoretta verta. Kiertopäivät mulla sopisi menkkoihin, joten lääkäri epäili että johtuu siitä että mulla kroppa " luulee" että pitää menkat alkaa, vuoto oli samanlaista kun ne mun " valemenkatkin" ennen plussaamista jos joku muistaa? ei hyytymiä, ei kipuja, vaan kirkasta verta jonkin verran. Että sellasta, huomisestahan ei kukaan tiedä, mutta nyt ainakin kaikki hyvin.
Shania, mä lähetän täältä sulle kauheesti energiaa ja kaikkea ihanaa, voi hyvin.
Samoin te muutkin, pitäkää itsestänne huolta ja voikaa paksusti!!!!
priscilla ja papu 6+5
Jo te naiset ootte ehtiviä, mä en ehdi edes kunnolla pinoa lukea ;)
Onnea matkaan Gia! Hieno uutinen nuo kaksoset, mutta tosiaan alkuun varmaan olette puulla päähän lyötyjä, kun esikkokin on suht pieni vielä.
Jasminille isot voimahalit ja pikaista plussaamista sekä tarrasukkia uuteen raskauteen!!!
Priscilla: ihania uutisia olit saanut! Onnea!
Meilläkin mies oli ehdottomasti sitä mieltä, ettei joulukuu ole ollenkaan hyvä vauvakuukausi. Mutta ymmärsi, kun sanoin ettei siihen paljon itse voi vaikuttaa. On onnellinen, vaikkakin miettii juuri näitä ajokortti, rafla yms. asioita ;)
ON: väsyttää jonkin verran ja alaselässä polttelee tasaisesti. Muuten edelleen varsin onnekkaasti oireeton. :)
-Terppari 8+3
Ja ihanat ultrakuulumiset. Toivottavasti vielä joku päivä uskallat liittyä takaisin joukkoomme, mutta käy nyt ainakin välillä kuulumiset kertomassa
P-M 7+3
Ensimmäisenä pahoittelut Jasmin81:lle. Toivon sulle voimia ja jaksamista kaiken kokemasi keskellä. *hali* En osaa sanoa edes mitään järkevää. :(
Enkeli83 taitaa olla jo lomilla, nautinnollisia vapaapäiviä :)
Metsinkäinen oli päässyt näkemään sykkeen, ihanaa :) ja Perhonenkin oli päässyt neuvolaan. Perhoselle tulossa itsenäisyyspäivän vaavi!
Piitu-Miinalla housut kirjaimellisesti paukkuu :)) No nyt kun on äippähousut, niin ei tartte enää miettiä että mahtuuko vaiko eikö :)
Nunia, Iksu, Doshijas ja hippuskainen odottelee neuvolaa, kuulumiset sitten heti tänne!
Heiluri: onko sulla ihan eka ultra vasta 22.5.? Mulla näillä näkymin eka ultra vasta kesäkuun puolivälissä ja heti np-ultra...
Gia05: mieletön jymyjuttu nuo kaksoset ONNEA :)) Vasen ja oikea on hauskat nimet :)
Vilkutukset myös ponnarille, Kaneliselle, terpparille ja varsinkin yllätysvisiteeraaja Priscillalle :)) Kiva kun kävit moikkaamassa ja hyviä vointeja masuasukillesi! Tule taas piipahtamaan :)
Täällä oli keskusteltu siitä, onko " kamalaa" olla joulukuun lapsi. Itse olen myös loppuvuoden hedelmiä, eikä se ikinä ole elämään suuremmin vaikuttanut. Korkeintaan sillon harmitti, kun itse ei vielä ollut täysi-ikäinen ja kaverit menivät baariin ja ajelivat autolla. Mutta sitäpä mentiin alaikäisenä perässä samoihin paikkoihin :)) Ja mitä enemmän tulee ikää, sitä vähemmän tuollaiset asiat merkkaa. Jokainen kuukausi on hyvä aika syntyä :)
ON: Neuvola varattu 21.5. ja ensimmäinen ultra tiedossa vasta rv 12-13, suoraan np ultraan tulevalle synnärille. Eli synnärikin pitäisi valita, tarjottiin laajaa skaalaa Porvoosta Tammisaareen :)
Olipa pettymys tämä ultra-asia, luulin että ekaa odottaessa pääsisi kuulemaan sydänääniä jo aiemmin! Enhän minä millään voi odottaa kesäkuulle asti ja jännätä, että onko siellä kaikki ok masuasukilla... Onko tämä joku pk-seudun säästökampanja?
Se oli kivaa, että edellisen puheluun verrattuna nyt oli mukava terkkari puhelimessa ja jutteli vaikka mitä, sekä onnitteli oikein iloisen uutisen johdosta :)
Vilkutukset kaikille
Gaiole ja pilkku 6+0
Juuri ennen kuin luin viesti$n ajattelin, että on tainnut olla tyyntä myrskyn edellä kun ei vähään aikaan olekaan surullisia uutisia.
Gialle onnittelut ylläristä! :) Kaksosten odottaminen on kyllä vähintäänkintuplasti jännempää. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Jos itse saisin tuollaisin yllärin, niin vauvat olisi kyllä superodotettuja, mutta toisaalta tiedän, etten varmasti pystyisi heitä kantamaan turvallisille viikoille asti kun viimeksi yhdenkin vauvan odottaminen oli jännitystä täynnä kun meinasi syntyä pari kuukautta liian aikaisin. JOten tuollainen uutinen olisikin minulle suru-uutinen.
Omanapa: Maha kasvaa, enkä tiedä mitä laittaisin hautajaisiin päälle. Mulla on ollut yks hyvä musta tyylikäs trikoo mekko, jota olen pitänyt useissa hautajaisissa ja se varmaan sopisi, mutta tietenkään en löydä sitä mistään!!!! tuli käännettyä koko vaatehuone ja komero ylösalaisin tuloksetta. Pakko kai vetää mammahousut päälle ja mennä huomenna etsimään jotain yläosaa, kun kaikki soveliaat kaapissa olevat ovat liian lyhkäsiä jo mahan kohdalta. :(
Oireista: pissattaa - pissattaa ... ja sitten ei tule kuin liru vaikka mukamas kauhea hätä oli :D Muutaman kerran on tuntunut todella ilkeeltä aivastaessa... repäsy-kipua ilmeisesti. Väsyttää edelleen, mutta nyt olen onneksi saanut jo jotain kotonakin tehtyä. pesin ikkunat ja siivosin muutenkin. Nyt pitäis vaan saada tuo pyykkivuori selviettyä... on nimittäin mun sohvalla makoilun aikana kerääntynyt aikamoiseksi vuoreksi. Niin likasta kuin puhdasta. :D Eli jos saan pyykkiä pestyä niin en ainakaan saa niitä laitettua sitten kaappiin vaan jäävät hoitotasolle sellaiseksi everest -vuoreksi :D
Mymmeli rv 9+1
Tänään oli sitten se kauan odotettu ensimmäinen neuvolakäynti ja se päättyi ikävästi. Sydänääniä ei löydetty neuvolassa doplerilla eikä ultralla. Menin sitten sairaalan äippäpolille parempien laitteiden ääreen ja siellä todettiin, että sikiö oli menehtynyt noin kolme viikkoa hedelmöittymisen jälkeen. Kohtu on koko ajan kasvanut ja hormonit pitävät raskausoireita yllä, mutta tonttulia meille ei synny - ainakaan ensi jouluna.
Perjantaina osastolle lääkekeskeytykseen, kun ei nytkään tule itsekseen pois. Samoin kävi 2004 tuulimunaraskauden kanssa. Kyllä on suru puserossa, vaikka yritin pitää matalaa profiilia ennen ultraa... Luojan kiitos meillä on tuo ihana ilopilleri vuosikas esikoinen, joka saa nyt nauttia erityisasemastaan kauemman.
Onnellista raskausaikaa teille rakkaat joulukuiset ja ihania tonttuvauvoja joulukuussa! Minä siirryn sohvalle miehen kainaloon nuolemaan haavojani.
t. Hoobee
Täällä minä käyn lukemassa teijän juttuja, mutta en vielä uskalla liittyä mukaan.. :-)
Oisin kyselly sulta et millainen teijän tenavan iho on? ja miten se kuume oli? oliko se korkea ja kestikö se pitkään ja millon se korvatulehus tuli ja millon näpyt?
Olen vaan kiinnostunut kun meijän tenavallaki saattaa noitten sinun kuvausten perusteella olla sitte rokko.
Kiitos vastauksesta!
Eli kysymys oli tarkoitettu iksu07:lle :-)
Vappu oli ja meni, eipä ole koskaan vappu tuntunut vähemmän vapulta. En ole poistunut sisältä muualle kuin roskista viemään. Tyttären kuume olikin sitten tulirokkoa... nyt ei ole enää kuumetta, mutta korvatulehdus on molemmissa korvissa ja ihottumaa edelleen kroppa täynnä. Virtaa näyttää kuitenkin olevan ihan normaaliin tapaan...
virtuaalihalaus sinulle ja jaksamista perjantaille sekä kaikkiin näihin muihinkin tuleviin päiviin. *hali* :((
Olen pahoillani.
Gaiole
Pissaamiseen mulla on pari vinkkiä..vahongossa löydettyjä ;) Kakkosta odotaessa remontiitiin tätä taloa jossa ei sillon ollut sisävessaa ja meitsille lainattiin sellanen kuivakäymälä..mut se oli must niin älö etten ilenny sille istua ja pystyssä sitten lorottelin ja hitto rakkohan tyhjeni miljoona kertaa paremmin kuin istualttaan! Sit toinen keino on levittää jalat tosi leveeks pöntöllä ja kallistua pikkasen eespäin..näin mulla ainakin rakko tyhjenee megaparemmin kuin tavallisesti, ja en joudu käymään kovin usein pissalla verrattuna jos pissaan " tavallisesti" . Mistä tän keksin..en todellakaan muista ja sori jos jotakuta ällöttää tälläset jutut...vaikka onhan tässä kaikenmaailman limoihin jo totuttu miksei pisuasentoihin ;D
10+0
tukisukkia ja haleja molemmille vauvansa menettäneillä. mä olen isolla sydämellä surussa mukana, itselläkin pelko on suuren suuri, kun kaksi keskenmenoa takana.
kauheasti voimia ja jaksamista, toivotaan, että seuraava sitten ' onnistuu' .
vaikea sanoa mitään lohduttavaa, kun tietää, miltä tuo tilanne tuntuu. :(
t. sikkaralla ja tirppis, 5+4 (km 8/06 ja 11/06)
Huhhuijaa. Minulla oli tänään alkuraskauden ultra, ja silmät kyllä suureni kun ruutuun rävähtikin kuva kahdesta sikiöstä! Äidinvaisto ei kyllä sanonut mitään kaksosista...
Olen ihan sekaisin tällä hetkellä. Mieheni sanoi sen ääneen: ajattele, meillä on joulukuussa kolme alle kaksivuotiasta lasta! Melkoista härdelliä tulee varmaan olemaan, mutta kai me jaksetaan. Auto täytyy vaihtaa tilavampaan, sellaiseen johon saa kolme istuinta taakse. Se tuli miehelle ekana mieleen, tyypillistä.
Vauvoilla oli kaikki kunnossa, lasketuksi ajaksi kone kertoi 3.12, eli aiemmin mitä kuviteltiin.
Nyt menen sulattelemaan uutispommia.
*Gia, Ofelia 12/05 ja Vasen & Oikea (mies keksi " ihanat" työnimet)*