Niille joiden mielestä kohdussa oleva vauva on pelkkä solumöykky,
mielestäni tekin olette pelkkiä solumöykkyjä. Miksi? Koska niin sanon. Saan varmaankin sitten tulla tuhoamaan teidät?
Kommentit (165)
Sielu asettuu ihmiseen vasta muutamaa päivää ennen synnytystä. Siihen asti se on vain olio jonka refleksit ja elintoiminnot kyllä pelaavat.
"Ja lakeja voidaan muuttaa, ja pitääkin. Siitähän tässä keskustellaan."
Sinulla ei ole mitään kunnollisia perusteita. Jumalusko tai usko omiin mielipiteisiin ei riitä perusteluksi. Tosiasiat ratkaisevat ja niitä sinulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Sielu asettuu ihmiseen vasta muutamaa päivää ennen synnytystä. Siihen asti se on vain olio jonka refleksit ja elintoiminnot kyllä pelaavat.
Sikiöillä on tunnistettava persoonallisuus jo aiemmin. Ne reagoivat asioihin eri lailla, ovat eri lailla aktiivisia jne. Lisäksi ne tunnistavat vanhempien/muun perheenjäsenten äänet.
Vierailija kirjoitti:
"Ja lakeja voidaan muuttaa, ja pitääkin. Siitähän tässä keskustellaan."
Sinulla ei ole mitään kunnollisia perusteita. Jumalusko tai usko omiin mielipiteisiin ei riitä perusteluksi. Tosiasiat ratkaisevat ja niitä sinulla ei ole.
No minä olen tuonut tähän ketjuun tosiasioita enmmän kuin 100% muista keskusteluun osallistuneista yhteensä. Jumaluskoa minulla ei ole eikä se liitykään tähän asiaan. Muutama fakta mihin olen kysynyt eriäviä mielpiteitä mutta ei ole näkynyt:
1. Milloin ihmisyys alkaa?
2. Onko ikä (ennen tai jälkeen syntymän) jonkinlainen ihmisyyden mittari?
3. Montako prosenttia aborteista tehdään raikauksesta johtuen?
4. Mitä tapahtuu vauvan/sikiön ihmisyydelle siinä vaiheessa kun se poistuu äitinsä kehosta?
5. Jos sikiön epätäydellisyys on abortin peruste, niin miksi minä en yhtälailla saa ottaa hengiltä valitsemaani vammaista kaupungilla?
6. Onko keskenmeno rinnastattevissa onnettomuuteen, ja vastaavasti abortti rinnastattevissa murhaan? Miksi/miksi ei?
Vastaa sinä ensin näihin ja mietitään sitten miten asia tulisi lukea laissa.
Ja lakeja voidaan muuttaa, ja pitääkin. Siitähän tässä keskustellaan.