Minkälainen ikäero naisen ja miehen välillä on sopivin?
12 vuoden ikäero. Onko paha? En halua olla, en tulla nimetyksi puumaksi mutta mies on 12 vuotta nuorempi.
Kommentit (74)
Jos olet alle 30 tai yli 60 niin ei ole ok. Nuo väli-iät menee huomaamattomammin.
Subjektiivisia mieltymyksiä. Itse pidän itseäni noin 20-25 vuotta nuoremmista. Seurusteluun kuitenkin mieluiten 10-20 vuotta nuorempi. N56
Olen nainen, 40 ja mieheni on 39, mutta jos nyt jäisin sinkuksi niin ehdottomasti nuorempi mies, yli 30 kuitenkin. 40+-miehet alkaa olla niin pessimistisiä, huonokuntoisia, huumonrintajuttomia. Etsivät itselleen hoitajaa ja kokkia.
Ei ole olemassa mitään kaavaa tai sääntöä. Kyse on täysin yksilöllistä, jos tuntee syvää yhteyttä toisen kanssa, iät ovat sivuseikkoja. Käytännön asioihin on aina löydettävissä ratkaisu. Olisi tyhmää jättää ehkä elämänsä tilaisuus käyttämättä pelkästään jonkun vuosiluvun vuoksi.
Käytännössä olen havainnut, että sopiva ikäero on se, että mies on naista hieman nuorempi. Varsinkin näin keski-iässä sillä on suuri merkitys seksin kannalta. Itselläni on 10 vuotta nuorempi mies, eikä koskaan ole ollut niin voimakasta seksuaalista yhteyttä kenenkään kanssa kuin hänen kanssaan. Se säkenöinti on aivan uskomatonta. Yhdessäoloa jo 9 vuotta takana.
12 vuotta on vähän hankala, jos olet itse 24-vuotias tai nuorempi.
Minun mieheni on 11 vuotta nuorempi. Olen 44 ja sain juuri ensimmäisen lapseni.
Kun puhutaan aikuisista, niin sellainen ikäero suhteessa on sopivin, ettei se häiritse kumpaakaan osapuolta, eikä kummankaan ikä rajoita yhteistä ja toistensa elämää.
Ei haittaa yleensä ikäero ,ennenkuin olette 75v jaa sitä vanhemmat. Sit alkaa olla rasittavaa , koska usein se vanhempi alkaa hömelöitymään ja nuorempi on vielä suht skarppi. On raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Subjektiivisia mieltymyksiä. Itse pidän itseäni noin 20-25 vuotta nuoremmista. Seurusteluun kuitenkin mieluiten 10-20 vuotta nuorempi. N56
Muuten samat, mutta pidän 20-25 vuotta nuoremmista naisista. Seurusteluun kuitenkin mieluiten 10-20 vuotta nuorempi. M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten samat, mutta pidän 20-25 vuotta nuoremmista naisista. Seurusteluun kuitenkin mieluiten 10-20 vuotta nuorempi. M48
Jokainen saa pitää mistä haluaa, eri asia saako sellaista. Itse olen 19 ja en ikinä seurustelisi yli 24 vuotiaan kanssa ja moni muuniiäiseni on samaa mieltä.
Ihanteellinen ikäero riippuu monista seikoista. Jos esim. jompi kumpi on merkittävästi toista varallisempi, on eduksi jos se varallisempi on mahdollisimman iäkäs ja toinen vastaavasti mahdollisimman nuori.
Eli se vähän riippuu.
Papat panee parhaiten