Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook on täysin boomeroitunut nykyään.

Vierailija
20.02.2026 |

Kävin vilkaisemassa pitkästä aikaa ja eihän siellä ole käytännössä enää ketään alle 40-vuotiasta. 

Kommentit (62)

Vierailija
41/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas! Ja nyt mä oon alkanut tykkää siitä kun se ei oo enää niin "in". Tykkään tehdä asioita omaan tahtiin :D N34

Vierailija
42/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomeri-facebook? 75v piti olla boomeri-ikäluokka.

Niin onkin mutta ei nämä lippisjonnet ja jonnat tajua sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainospaskaa tursuu kaikki ryhmät pääosin.

Millä ajattelit FB:n tienaavan?

Kyllähän se myös myy sun dataasi mainostajille.

Vierailija
44/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa todellakin tekstistä että siellä on ihan vanhuksia, ei edes boomereita vaan n.70 vuotiaita, jotka muistelevat kaiholla jotain 50 ja 60 lukua. Laittavat kuvia 50 luvun kaupungistaan ja muistelevat kuinka ostivat tikkunekkuja tuosta ja tuosta. Itse en voi kommentoida mitään, koska en ollut edes syntynyt. Se ei ole boomereiden paikka, vaan vanhusten. Tympii välillä. Enkä ole edes nuori enää.

???

"Boomerit" eli Suomessa suuret ikäluokat ovat nimenomaan olleet jo pitkään vanhuksia. Nuorimmat jo 75-vuotiaita.

Vierailija
45/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai täälläkin suurin osa on kärttyisiä ja muistiongelmaisia vanhuksia. 

Vierailija
46/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin. Viimeinen niitti oli vaatimus ottaa itsestä videokuva. Tiliäni ei oltu kaapattu enkä ollut unohtanut salasanaani ja sama tili on ollut käytössä aikojen alusta. Kuvassa tosin viherkasvi. Tätä aiemmin olin jo päättänyt poistua (mainokset), mutta tarkoitus oli ilmoittaa siitä etukäteen tutuille, etteivät ihmettele, mihin hävisin. 

Videoselfien vaatiminen oli sen verran oudoksuttava juttu, että kieltäydyin kunniasta. 

Vierailija
47/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mulle kuin osoitekirja ennen vanhaan. Tosin seuraan vain joitankin harrastusryhmiä, en edes ketään tuttavaa.

Vierailija
48/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin. Viimeinen niitti oli vaatimus ottaa itsestä videokuva. Tiliäni ei oltu kaapattu enkä ollut unohtanut salasanaani ja sama tili on ollut käytössä aikojen alusta. Kuvassa tosin viherkasvi. Tätä aiemmin olin jo päättänyt poistua (mainokset), mutta tarkoitus oli ilmoittaa siitä etukäteen tutuille, etteivät ihmettele, mihin hävisin. 

Videoselfien vaatiminen oli sen verran oudoksuttava juttu, että kieltäydyin kunniasta. 

Eli jos haluaisin päivittää profiilikuvani niin pyytää videota, vai! En ole päivittänyt vuosiin, ja pitäisi kyllä tehdä se.

Vierailija
49/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään? Ollut viimeiset 10 vuotta. Työkaverini jaksaa silti edelleen kysellä milloin palaan Faceen

Miten sulla on ollut työkaveri Facebookkaverina? 

En ennen tykännyt, että esim.alaiseni pyytävät minua Facessa kaveriksi. Sitten menin uuteen työpaikkaan ja tuntuu, että siellä on tapana, että kaikki lähimmät työkaverit ovat myös Facebook-kavereita, esimieheni oli ensimmäisten joukossa pyytämässä. En ole kehdannut kieltäytyä. Meidän osastolla ei ole varmaan ketään alle 30-vuotiasta.

Vierailija
50/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään? Ollut viimeiset 10 vuotta. Työkaverini jaksaa silti edelleen kysellä milloin palaan Faceen

Miten sulla on ollut työkaveri Facebookkaverina? 

En ennen tykännyt, että esim.alaiseni pyytävät minua Facessa kaveriksi. Sitten menin uuteen työpaikkaan ja tuntuu, että siellä on tapana, että kaikki lähimmät työkaverit ovat myös Facebook-kavereita, esimieheni oli ensimmäisten joukossa pyytämässä. En ole kehdannut kieltäytyä. Meidän osastolla ei ole varmaan ketään alle 30-vuotiasta.

Estin pomoni. Haluan pitää työelämän ja muun elämän erillään.

Vierailija
51/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa todellakin tekstistä että siellä on ihan vanhuksia, ei edes boomereita vaan n.70 vuotiaita, jotka muistelevat kaiholla jotain 50 ja 60 lukua. Laittavat kuvia 50 luvun kaupungistaan ja muistelevat kuinka ostivat tikkunekkuja tuosta ja tuosta. Itse en voi kommentoida mitään, koska en ollut edes syntynyt. Se ei ole boomereiden paikka, vaan vanhusten. Tympii välillä. Enkä ole edes nuori enää.

ydinboomerit ovat seitsemänkymppisiä. 

Vierailija
52/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kavereista yli puolet on alle 35 vuotiaita. N60+

ps: FBllä pidetään yhteyttä ystäviin, mitään muuta virkaa en ole vielä keksinyt.

Oletko mummu, joka käy tykkäämässä lapsiperheiden jakamista pikkuprinssien ja -prinsessojen kuvista?

Vierailija
53/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos haluaisin päivittää profiilikuvani niin pyytää videota, vai! En ole päivittänyt vuosiin, ja pitäisi kyllä tehdä se.

En tiedä, toimitaanko automaattisesti näin, koska en ollut itse edes uusimassa profiilikuvaa tai avaamassa toista tiliä tms. Voihan olla, että halutaan kontrolloida ikääkin. Olin ilmoittanut syntyneeni pv.kk. 1900. Olisiko jokin AI-juttu tai muu virhe takana, mene ja tiedä. Saa kai profiilikuvaan laittaa vaikka koiransa valokuvan.

Videoselfienä voisi tietysti lähettää Metalle vaikka kaverinsa tai naapurinsa kuvan, jos tämä siihen suostuu.

Vierailija
54/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä kävit tsekkaamassa siellä?

Sulla on kavereina vaan yli 40-vuotiaita?

Ei nelikymmpiset ole boomereita. Suomalaiset boomerit ovat kaikki hyvän matkaa päälle 70-vuotiaita, se jenkkiluokittelu ei päde täällä ollenkaan.

Vierailija
55/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo päälle 70-vuotiaat ovat vasta boomereita, ei yksikään sitä nuorempi. Sinä puolestasi olet jo mädättänyt aivosi, jos tuollainenkaan asia ei päähäsi mahdu.

Vierailija
56/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ovat vanhuksia, 70-80-vuotiaita.

Vierailija
57/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ydinboomerit ovat seitsemänkymppisiä. 

Eipäs kun kasikymppisiä. Taidat olla laskutaidoton toope.

Vierailija
58/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo päässyt sinne yli vuoteen, kiitos vi****i sä joku äänekoskelainen narsisti, joka estit sen !!!!!!!!!!!! Miten on mahdollista, että monta kertaa olen vaihtanut s-sanani, ja aina tää narsisti saa sen jotenkin seleville ????!! Onko tässä vi**n tabletissa hää päässy laittaan jonkun vahdin ja piilokameran ???????????? Se ei ole mahdollista. Tämä kone ja mä emme ole IKINÄ käyneet missään vi**n Äänekoskella, missä Kiinassa se onkaan !!!!!!! Silti en pääse sinne kirjautumaan ! Pitää kuulemma entisellä koneella, mulla olen aiemmin kirjautunut. Se ei ole mahdollista, koska koko konetta ei ole enää olemassakaan !!!!!! Tein ilmoituksen sinne siitä, että tilini on kaapattu, kun huomasin, et olen liittynyt ties minne sivustoille, vaikken koskaan ole edes kuullutkaan niistä !!!!! 

Vierailija
59/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset keskittyvät asioihin. Lapsille on Tik Tok.

Ja siksi aikuiset eivät olekaan somessa.

Vierailija
60/61 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minäpäs olen kuulkaa niin paljon nuorekkaampi ja coolimpi, koska olenhan Instassa ja Tiktokissa.

Terveisin Marja-Leena 53 vee

Oikeesti mitä väliä, some kuin some. Kaikilla alustoilla samat videoformaatit nykyään. Facessa sentään jotakin hyödyllisiä ryhmiä ja joskus jopa näkyy tekstipostauksia. Toki niitä ei moni nykyihminen, jolla keskittymiskyky 3 sekuntia, jaksa lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän