Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty öisin nukkumaan, kun mun jalat on niin kylmät

Vierailija
20.02.2026 |

Mikä noihin auttaisi?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on överisti supistumisherkät suonet jaloissa, naisilla yleisempää mutta itse olen perinyt isältäni taipumuksen, hän taas omalta isältään. Reipas liikunta päivisin selvästi tasaa ongelmaa. Stressi taas pahentaa.

Vierailija
42/46 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noihin oikeasti kylmiin jalkoihin auta mitkään villasukat. Kokemusta on. Vain joku "ulkoinen" lämmitys, eli lämpötyyny tms.

höpöhöpöh taas!

Mulla on ensin tavis puuvillasukat ja niitten päälle vasta villasukat!

On lämpöiset jalat!

Nuo 40 den nilkkasukat toimivat paremmin. Jos jalat sattuisivatkin hikoilemaan välillä, puuvillasukka jää märäksi. Nuo 40 den nilkkasukat päästävät hien läpi, eli se siirtyy villasukkaan, joka ei ole hiestä moksiskaan. Itse jalat pysyvät kuivina toisin kuin puuvillasukkien kanssa. Kun jalat ovat hiestä märkinä, niitä alkaa taas palelemaan eli kierre on valmis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotketko levottomiin jalkoihin? Siinäkin tilassa saattaa tuntua, että seisoisit jollakin jääkylmällä lattialla. Tsekkaa Uniliiton sivuilta asia, siellä on hyviä täsmävinkkejä omahoitoon.

On ne ihan kylmät käsilläkin kokeillessa. Jääkylmät.

Ap

Ennen nukkumaanmenoa niin kuuma jalkakylpy kuin iho sietää. Itse lisään siihen jopa vedenkeittimestä hiukan tosi kuumaa vettä parin minuuton välein. Sitten huolellinen kuivaus ja kahdet villasukat päällekkäin jalkaan. Mulla toimii vain tämä, jalat ei lämpene jos vaan suoraan laittaa ne villasukat

Joo, puhtaat jalat, se unohtui multa tuosta omasta äskeisestä viestistä. Eli pese ne jalat joka ilta enne nukkumaan menoa.   

Vierailija
44/46 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noihin oikeasti kylmiin jalkoihin auta mitkään villasukat. Kokemusta on. Vain joku "ulkoinen" lämmitys, eli lämpötyyny tms.

höpöhöpöh taas!

Mulla on ensin tavis puuvillasukat ja niitten päälle vasta villasukat!

On lämpöiset jalat!

Joo no sulla ei ole sitten kokemusta oikeasti kylmistä jaloista. Vaikka niiden jääkalikoiden päälle vetää kymmenet sukat olkoon vaikka tiibetiläisten munkkien käsinkehräämää luomuvillaa niin ne ei lämpene. 

Vierailija
45/46 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuota samaa eritoten ikävuosien 40-50 välillä. Tiedän, ettei ne kylmät jalat lämpiä villasukissakaan untuvapeiton alla, kun ei niissä synny itsessään mitään lämpöä. Hankin silloin sellaisen kahden jalan töppösen, joka lämpeni sähköllä, ja lämmitin siinä jalat kunnolla lämpöisiksi ennen nukkumaanmenoa. En uskaltanut ottaa sänkyyn mitään päällä olevaa sähkölaitetta, pelkäsin että nukahdan ja se syttyy palamaan yön aikana... mutta se esilämmitys auttoi, ja villasukat sitten pitivät ne lämmitetyt jalat lämpiminä.

Minulla oli myös käsissä valkosormisuutta erityisesti talvisin. Reumaakin minulta etsittiin, vaan ei onneksi löydetty. 

Joka tapauksessa, 51-vuotiaana minulta loppuivat menkat ja alkoivat kuumat aallot, ja muutenkin koko aineenvaihduntani muuttui siten, että nykyään en palele enää juuri ollenkaan.  Jalkoja ei palele oikeastaan ikinä nukkumaan mennessä, ei edes talvella, eikä valkosormisuus oireile enää. 

Että jotain hyötyä näistä hiton vaihtareistakin on ollut...

n54

Vierailija
46/46 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä, ei tuo ole normaalia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi