Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyntiin jätetty auto varastettu

Vierailija
20.02.2026 |

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011828895.html

Hesari tekee siitä jutun. Oikeasti, jos on niin tyhmä, että jättää auton tyhjäkäynnille ja se se sillä aikaa pöllitään, ei se ole uutisaihe. Kertoo, että maalaisjärki kadonnut joltain aivan totaalisesti. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä olle melko helvetin tyhmä että noin toimii.

Vierailija
2/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sen ottaa, ennen vanhaan aika harvoin autoja varastettiin. On aika huolestuttavaa, että noin voi tapahtua. Eli tilaisuus tekee varkaan.

Itse kerran tulin kaupasta ja omani vieressä oli just samanlainen auto kuin mulla ja ajatuksisani avasin  sen lähimmän auton oven  (omanikin toki aukesi kaukona) ja onneksi oli erilaisia tavaratoita sen auton sisältä ja älysin mennä omalle, jonka olin kyllä lukinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi typerille ettei vakuutus korvaa jos auto käynnissä ja lukitsematta. 

Vierailija
4/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups. Oma moka.

Vierailija
5/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa vielä omalla nimellä ulista 🤣 

Vierailija
6/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan ovet lukkoon jos jätän auton käyntiin esim huoltoaseman nurkalle.

Vierailija
7/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vakuutusyhtiö ei maksa pennin jeniä & nauraa vaan... Tyhmyydestä sakotetaan vai miten se nyt meni. 

Vierailija
8/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneet ihmiset eivät ole tottuneet pelkäämään narkkeja jotka vie kaiken kun silmä hetkeksi välttää. Muistan ajan kun Suomi oli turvallinen ja rehti maa, nyt pk-seudun perseily on arkipäivää

Vierailija
9/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä asua paikassa jossa noin voi tehdä, mutta ei niitä paikkoja taida olla enää kovin montaa edes Suomessa.

Vierailija
10/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kaiken tarvittavan Hesarista. Uutiskynnyksen ylittää ihmisen oma tyhmyys, mutta oikeasti tärkeät asiat lakaistaan maton alle, jos ne sotii heidän omaa agendaa vastaan. 

Vierailija
11/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten sen ottaa, ennen vanhaan aika harvoin autoja varastettiin. On aika huolestuttavaa, että noin voi tapahtua. Eli tilaisuus tekee varkaan.

Itse kerran tulin kaupasta ja omani vieressä oli just samanlainen auto kuin mulla ja ajatuksisani avasin  sen lähimmän auton oven  (omanikin toki aukesi kaukona) ja onneksi oli erilaisia tavaratoita sen auton sisältä ja älysin mennä omalle, jonka olin kyllä lukinnut.

Olen ollut ajokortillinen autonomistaja noin neljäkymmentä vuotta. En jättänyt ennen vanhaankaan autoani käyntiin ja lukitsematta minnekään. Oli ennenkin ihan tuurista kiinni, säilyykö auto vai lähtee.

Ennen vanhaan oli ihan normaalia jättää koira odottelemaan kaupan ulkopuolelle ja lapsi nukkumaan vaunuihinsa, mutta ei enää. Ei niitä välttämättä kukaan vie, mutta kaikenlaista muuta kiusaa voidaan tehdä. 

Vierailija
12/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikeastaan maalaisjärkeä ole, kun maallahan on edelleen tavallista että auto jätetään pyörimään esim. kaupassa pikaisesti käydessä.

Maalaisjärkeä on ymmärtää olla sammuttamatta isoa dieseliä turhaan pakkasella, jos ei ole kerinnyt vielä kone kunnolla käyntilämpöiseksi.

Suojakelillä ja bensakauppakasseilla se on eri asia.

Vierailija
13/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näköjään aivan yksin mielipiteeni kanssa täällä, mutta minusta syyllinen on varas eikä omistaja. 

Ymmärrän kyllä, että poliisi ja vakuutusyhtiö ovat vihreän aatteen kannalla. Eli kaiken saa varastaa, jos se ei ole lukittu. Silloinhan poliisin ei tarvitse vaivautua tekemään mitään ja vakuutusyhtiö luistaa korvauksista. 

Minulle ei lapsena opetettu hienoa ja modernia vihervasemmistolaista aatetta, jossa kaikkien omaisuus on yhteistä. Olen niin vanhanaikainen, että luulen yhä toisen ihmisen auton kuuluvan hänelle eikä minulle riippumatta siitä onko avaimet paikalla vai eivät.

Vierailija
14/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkärillä eri mutta on tuossa 2016 mallin fordin voi jättää käyntiin, avain mukaan ja ovet lukkoon. 
Kai tuo mondeo oli sit jämävarusteilla ja vanha ettei edes avainta saa mukaan.

Vierailija
15/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin auton käyntiin ja yritin laittaa lukkoon ovet vara-avaimella, mutta en saanut lukittua. Piti ottaa avaimet pois ja lukita ovet. Kylmä pakkanen oli ja sain silti auton käyntiin.

Vierailija
16/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastihan ne ennen paljon autoja kun ovet aukesi jäätelötikulla ja auto lähti käyntiin virtalukon johtoja sorkkimalla. Vasta 90-luvulla rupesi autoihin tulemaan elektronisia käynnistyksenestoja jotka teki varastamisen lähes mahdottomaksi.

Vierailija
17/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahmed

Vierailija
18/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2025 sastamalassa varastettiin kesällä huoltoajoneuvo jossa työvälineet,esim.huolto ja puisto tyypit pitää välineitä autossa ja ovea auki työn tekemiseen. eli joskus työmies lastaa autoa ja sillä välin vrastetaan,on ikävää ja varas on ainoa syyllinen. ei omistaja.

aikaisemmin sastamalassa saattoi maaseudulla pitää ovia ja autoa auki. nyt ei voi, pakettiautoja varastettu,ehkä viety ulkomaille.?varastoja ja halkopinoja varastettu,yksi omistaja sai kuvattua autoa jollain riistakameralla ja on toivoa että joskus selviää asia.kesä 2024-2025 paikallislehdis juttuja varkauksista.lisääntyneet täällä.

Vierailija
19/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hups. Oma moka.

Miksi on oma moka, eikö syyllinen olekaan rikollinen? Eihän raiskauksissakaan ole oma moka jos menet tuntemattoman kotiin ja sammut sinne sängylle jalat levällään ja sinut raiskataan. 

Vierailija
20/23 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ovet lukitsematta tuo ei vaadi kuin jonkun nistin kävelevän ohi. Niin tilaisuus tekee varkaan. Vaikka varashan se syyllinen on. 

Tosin. Auton lukot on pahvia osaavalle tekijälle. Usein ei vaadi kuin ns. Titaaniavaimen, jolla lukkopesä väännetään väkisin auki. Ei se oven lukko ole kovin vahvaa tekoa. Virtalukko monesti on monimutkaisempi ja vanhoissakin on avaimiin koodattu ajonesto. Joka on tavisnistirosvolle jo tekemätön paikka.  Sen takia lukossakin oleva käyvä auto saattaa houkuttaa alan ihmisiä helpommin kuin sammutettu.

Nyt sattu sopivasti kohdalle  rosvoja / nistejä tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme