Kun olet syönyt sipsipussin, mietitkö koskaan että olet syönyt runsaan desin sellaista ruskeaa uppopaistorasvaa?
Sellaista se on kun siinä on tuhat kiloa perunoita paistettu.
Kommentit (66)
Vedän muutenkin litran rasvaa päivässä ja siksi en laihdu vaikka laihdutan
Eikö ruskea rasva ollut terveellistä?
Olen syntynyt 70-luvulla, ja syön yleensä itse kattilassa tehtyjä paukkumaisseja. Niistäkin turpoaa naama, vaikka laittaa vähemmän suolaa kuin kaupan poppareissa.
Yhdessä sipsipussissa on tyyliin puolet koko päivän kaloreista.
En syö sipsejä, en edes pidä niiden mausta.
Miksi sipsit ovat ongelmasi, ap?
Miksi puutut muiden ihmisetn asioihin, ap?
Miksi et elä sovussa itsesi kanssa, ap?
Siinä pussissa ei ole yhtään rasvaa. Muovia se on.
En. Mun äiti eli yltiöterveellisesti vahtien syömisiään ja liikkuen - kunnon suorituselämän. Nyt hän makaa vaippoihinsa paskoen muistamattomana laitoksessa vähän yli seitsemänkymmpisenä. Me kuollaan kaikki - ihan sama mitä teet.
Vierailija kirjoitti:
En. Mun äiti eli yltiöterveellisesti vahtien syömisiään ja liikkuen - kunnon suorituselämän. Nyt hän makaa vaippoihinsa paskoen muistamattomana laitoksessa vähän yli seitsemänkymmpisenä. Me kuollaan kaikki - ihan sama mitä teet.
Totta, 200 vuoden kuluttua kukaan ei tiedä meistä mitään.
Oikeastaan nautin, sillon kun niitä syön.
Eivät ole jokapäiväistä ruokaa.
Katson aina, että mihin rasvaan perunat on laitettu. Se riittää, eikä ällötä yhtään.
Ei ole tapana syödä sitä sipsipussia.
100 grammassa esimerkiksi Taffel-sipsejä on rasvaa 33 g, josta tyydyttynyttä 2,7 g. Ei kuulosta kovin suurelta määrältä rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
100 grammassa esimerkiksi Taffel-sipsejä on rasvaa 33 g, josta tyydyttynyttä 2,7 g. Ei kuulosta kovin suurelta määrältä rasvaa.
Ja jos vertaa vaikka "terveelliseen" Rosten-siemennäkkileipään, niin luvut ovat suuremmat, rasvaa 42 g, josta tyydyttynyttä 4,9 g.
En. Syön niin harvoin sipsejä, että nautin niitten syömisestä täysin rinnoin ajattelematta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan syö pussillista yksin.
Tätä minäkin olin tulossa sanomaan. Mutta alapeukkujen määrän perusteella moni syö.
Olen kyllä kuullut sellaistakin, että joku voi syödä kokonaisen suklaalevyn kerralla. Siis miettikää, ei tuollainen ole normaalia!
Vierailija kirjoitti:
Miksi sipsit ovat ongelmasi, ap?
Miksi puutut muiden ihmisetn asioihin, ap?
Miksi et elä sovussa itsesi kanssa, ap?
Pituutesi ja painosi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana syödä sitä sipsipussia.
Kyllä sinä pussin sitä syöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasva on tarpeellista.
Se kärvennetty rasva ?
Ei ne perunat ilman kypsy. Oletko koskaan syönyt ruskistettua voita tai valmistanut mitään pannulla rasvassa?
Niinpä.
Ne kalliit hienot ravintolaruoat vasta onkin uitettu ruskeassa rasvassa.
Ilmankos ne sipsit maistuukin niin hyviltä. Täytyykin ottaa kaapista sipsiä. Rupesi tekemään mieli.