Saako joku oikeasti vain 595e tukia?
Kommentit (118)
Kuka sen asumisen maksaa ? - Ei 595 eurolla elä ja maksa vuokraa persut kusettaa köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran jää nettona käteen. Kela maksaa laskut ja vuokran 2000 euroon asti ja käyttörahaa jää 595 euroa käteen minimissään
Ei muuten tule kenellekään mitään "595 käteen".Siitä kädestä maksetaan noita kuluja mitä kuvittelet Kelan maksavan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen asumisen maksaa ? - Ei 595 eurolla elä ja maksa vuokraa persut kusettaa köyhiä.
Omistusasuja maksaa säästöistään. Omistusasuntoon EI saa asumistukea. Tai työssäkäyvä puoliso maksaa. Mikä tässä nyt on niin saatanan vaikea ymmärtää??
Veroja maksetaan työttömyyskorvauksestakin... juu, ilmaisesta rahasta osa menee veroihin. Ja jos sitä rahaa saa vain 595e/kk, on veroprosentti aivan mitätön, ehkä 2%? Siitä mitään hyötyä ole.
Vierailija kirjoitti:
Sen maksaa joko puoliso, jonka vuoksi ei ole oikeutettu muihin etuuksiin tai sitten sen maksaa henkilö itse, koska asuu tuossa tilanteessa omistusasunnossa, eikä saa siksi asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Veroja maksetaan työttömyyskorvauksestakin... juu, ilmaisesta rahasta osa menee veroihin. Ja jos sitä rahaa saa vain 595e/kk, on veroprosentti aivan mitätön, ehkä 2%? Siitä mitään hyötyä ole.
Työmarkkinatuen veroprosentti on 20. Tämäkin olisi selvinnyt nopealla googlauksella, mutta ethän sinä heikkolahjainen persu sen vertaa osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokraan saa asumistukea mutta ei omistusasuntoon jonka yhtiövastike on usein satoja euroja kuukaudessa.
Tässä menee kyllä osalla porukasta niin paljon asioita sekaisin, että en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Jengi oikeasti kuvittelee, että työmarkkinatuen eli tuon 595 euron lisäksi saadaan aina jotain asumistukia ja toimeentulotukia, mutta vaan kätevästi unohdetaan mainita niistä. Kaikki eivät saa noista kumpaakaan, vaan ainoastaan tuon työmarkkinatuen eli pienimmän mahdollisen työttömyyskorvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan vain 595 euroa/kk käteen. En mitään muuta. T. N Espoo
Paljonko sulla on vuokra? Sulla ei ilmeisesti mene lääkkeisiin ollenkaan rahaa? Sähkölasku? Netti, puhelin? Ruokaan ei sulla kyllä noiden jälkeen jää juurikaan rahaa, vaikka 20 eurolla kuinka saisi monen viikon ruuat.
Ymmärrätkö lukemaasi?
Ymmärrän. Koska tiedän mitä on köyhyys , nälkä rumat vaatteet ym,, Tämä hallitus on helvetistä. Ei mulla muuta.
Hallituksen vika että olet laiska ja tyhmä ja työtön.
voi saatana näitä loisien juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on hyvä summa,jos tuon verran jää elämiseen vuokran jälkeen.Minulla menisi n.150e ruokaan,lääkkeet 20e,puhelin 12e ,siinäpä tärkeimmät.Loppu jäis säästöön,tietysti aina johonkin menee esim. vaatteet yms.
-----
Idiootti! Saan VAIN 595 käteen josta pitää maksaa vuokra!! T. Työtön joka lähettänyt jo yli 900 työhakemusta
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on hyvä summa,jos tuon verran jää elämiseen vuokran jälkeen.Minulla menisi n.150e ruokaan,lääkkeet 20e,puhelin 12e ,siinäpä tärkeimmät.Loppu jäis säästöön,tietysti aina johonkin menee esim. vaatteet yms.
Ei jää vuokran jälkeen, vaan tuo on kokonaissumma, josta maksetaan asuminen, sähkö, vesi, puhelinliittymä, lääkkeet ja ruoka.
Jos olisin sinkku ja asuisin vuokralla, niin sitten todennäköisesti saisin myös asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, muuta tukea en saa, koska miehelläni on hieman minua parempi eläke.
Lisäksi asumistukeen tuli vuoden 2025 alussa omaisuusrajat, joissa huomioidaan pankkitalletukset, vaikka ne eivät mainittavasti tuo korkotuloja. Tosin työmarkkinatuen tapauksessa kannattaa hakea muutosverokortti koko vuodella, jolloin ennakonpidätys putoaa 20 %:sta 15 %:iin. Jos sitten pääsee töihin, hakee uuden verokortin ansiotuloja varten. Sillä 15 % ennakonpidätyksellä 4 viikon tili on 632 euroa nettona (744 bruttona).
ei ole helppoa mullakaan mun pitää elää mun 4400e kk palkalla enkä saa mitään tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuja maksaa säästöistään. Omistusasuntoon EI saa asumistukea. Tai työssäkäyvä puoliso maksaa. Mikä tässä nyt on niin saatanan vaikea ymmärtää??
Samoin jos pankkitalletuksia on yli 10000 euroa, se vähentää asumistukea asuipa vuokralla tai asumisoikeusasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan vain 595 euroa/kk käteen. En mitään muuta. T. N Espoo
Ja maksat siitä vuokran ja lopuilla puhelinlaskun, sähkön, veden ja ruuat +kaiken ylimääräisen? Missä päin Espoota asut, kuulistaa vuokrataso tosi edulliselta.
Ei, kun käteen tulee tuon verran, kun me veronmaksajat maksamme muut kulut ja vielä sen käteen tulevan osuuden.LOPETA JO VALEHTELU. JOTKUT SAAVAT VAIN 595/KK JA SIITÄ MAKSETAAN ITSE KAIKKI!!!!
Niin, ruokakaupassa pitäisi ihan niillä 595 eurolla pärjätä. Eihän se toki läpi kuukauden kännäämiseen riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuja voi myös saada toimeentulotukea.
Täällä yksi.
Asun velattomassa omistuskerrostalossa ja rahastoissa on rahaa.
Jouduin työttömäksi. Saan vain 595 euroa kuussa ja sillä kitkuttelen.
Suurin osa menee jo vastikkeeseen ja syön säästöjäni koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraan saa asumistukea mutta ei omistusasuntoon jonka yhtiövastike on usein satoja euroja kuukaudessa.
Asuntoja saa tosiaan muutamalla tonnillakin mutta siihen vastikkeeseen ei tukirahat riitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin moni maksaa tuosta 595€ osan asumismenoistaan. - Asumustuki ei katabkuinnosan vuokrasta. Väitän, että yksi syy siihen, mikä estää työllistymästä on asumisen hinta, vaikka juuri nyt huokaankin, että onneksi ei ole vuokra-asuntoa kummempaa asuntoa itsellä. Kun en kuulu niihin, jotka uskovat, että omansa voisi aina myydä ja vain tyhmät eivät tällaista tajua. No voi varmaan myydä mutta on utopistista aatella, ttä myyymällä omansa pääsissi aina vähintään nollatulokseen ja saisi velkansa kuitattua.
LOPETA JO VALEHTELU. JOTKUT SAAVAT VAIN 595/KK JA SIITÄ MAKSETAAN ITSE KAIKKI!!!!