Saako joku oikeasti vain 595e tukia?
Kommentit (118)
Työtön insinööri tai lääkäri saa jopa 4000e kk tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei kuulu työttömyyskassaan tai ei ole täyttänyt työssäoloehtoa, asuu omistusasunnossa ja on omaisuutta/tilillä on rahaa, niin ei saa muuta kuin tuon 595 €. Toki kannattaa hankkia verokortti etuutta varten niin silloin jää muutama kymppi enemmän käteen.
Ei saa omistusasuja penniäkään. Ensin on myytävä omaisuus. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus sellaisille, joilla ei ole omaisuutta.
Työttymyyskorvaus Kelasta, torvi.
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei kuulu työttömyyskassaan tai ei ole täyttänyt työssäoloehtoa, asuu omistusasunnossa ja on omaisuutta/tilillä on rahaa, niin ei saa muuta kuin tuon 595 €. Toki kannattaa hankkia verokortti etuutta varten niin silloin jää muutama kymppi enemmän käteen.
Tämä kertoo meille, että asuntolainan ja säästöjen omistajien ei pitäisi koskaan tahallaan menettää työpaikkojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa omistusasuja penniäkään. Ensin on myytävä omaisuus. Toimeentulotuki on viimesijainen etuus sellaisille, joilla ei ole omaisuutta.
Asumistukea voi saada !!
Ei saa omistusasuntoon.
Minä saan vain tuon. Eikö olekkin kummallista kun yli kuusikymppinen työkyvytön saan noin kitusen summan? Yhteiskunta toimii oudosti.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan vain 595 euroa/kk käteen. En mitään muuta. T. N Espoo
Ja maksat siitä vuokran ja lopuilla puhelinlaskun, sähkön, veden ja ruuat +kaiken ylimääräisen? Missä päin Espoota asut, kuulistaa vuokrataso tosi edulliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla on vuokra? Sulla ei ilmeisesti mene lääkkeisiin ollenkaan rahaa? Sähkölasku? Netti, puhelin? Ruokaan ei sulla kyllä noiden jälkeen jää juurikaan rahaa, vaikka 20 eurolla kuinka saisi monen viikon ruuat.
Ymmärrätkö lukemaasi?
Ymmärrän. Koska tiedän mitä on köyhyys , nälkä rumat vaatteet ym,, Tämä hallitus on helvetistä. Ei mulla muuta.
Juuri näin.
On muuten ammatteja, joissa työssäoloehtoa on vaikea täyttää. Osa työskentelystä esim. osa työtä apurahakausia, osa palkkatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Listaatko nämä tuet? 10 lapsesta saanee tuon verran lapsilisiä.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on 100e laskujen jälkeen.
Se voi käydä työssäkäyvällekin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listaatko nämä tuet? 10 lapsesta saanee tuon verran lapsilisiä.
Ansiosidonnainen työttömyyspäiväraha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo meille, että asuntolainan ja säästöjen omistajien ei pitäisi koskaan tahallaan menettää työpaikkojaan.
Käytä kaikki säästösi ennen kuin irtisanoudut työstäsi, jotta voit hakea lisää etuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on 100e laskujen jälkeen.
Se on selvä, että kun tarpeeksi laittaa rahaa haisemaan, niin lopulta käteen jää vain vähän,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja maksat siitä vuokran ja lopuilla puhelinlaskun, sähkön, veden ja ruuat +kaiken ylimääräisen? Missä päin Espoota asut, kuulistaa vuokrataso tosi edulliselta.
Ei, kun käteen tulee tuon verran, kun me veronmaksajat maksamme muut kulut ja vielä sen käteen tulevan osuuden.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jos on ollut riittävän isot tulot. Oma bruttopalkka on 7000. Jos jäisin työttömäksi, saisin ansiosidonnaista 1500 euroa nettona. Olisko se sitten jotkut 20 000 euron bruttotulot joista jäisi neljä tonnia ansiosidonnaista käteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan pidä omaa vakinaista asuntoa myydä saadakseen toimeentulotukea. Lopettakaa tämä paskanjauhanta jo pliis.
Ps. toimeentulotukea voi saada vaikka omistaisi useamman asunnon, mökin, veneen, auton tai melkein mitä vaan. Sitten se vain myönnetään takaisinperinnällä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran jää nettona käteen. Kela maksaa laskut ja vuokran 2000 euroon asti ja käyttörahaa jää 595 euroa käteen minimissään
Näit vain unta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kun käteen tulee tuon verran, kun me veronmaksajat maksamme muut kulut ja vielä sen käteen tulevan osuuden.
Mä sain tuon verran, aiemmin jo kommentoin ja ihan pankkitililläni olleilla rahoilla maksoin loput kulut. Veroa muuten tuosta työttömyyspäivärahastakin maksetaan. Huvittaa aina nämä "minä veronmaksaja"-keulijat.
Vierailija kirjoitti:
Niih,kaikki työttömät ei saa kaikkia mahdollisia tukia päällekkäin.Tuliko yllätyksenä itseoppineelle "talousnerolle"?
Tämä talousnero on kyllä tiennyt kaiken juuri niinkuin on, eikä väittänytkään muuta. Kuka luulee että saa päällekkäin? Ainakin itselleni ollut täysin selvää kaikki tukimuodot ja miten ne toimii missäkin tilanteissa. Tuo on vain ääliöiden unelmaa, että jotkut olisi niin tyhmiä, että eivät tietäisi noista ja luulisivat, että iik kun tulee niin paljon tukia joissain tilanteissa. Ei kannata luulla, mitä joku luulee. Itseasiassa kuinka idiootti on se, joka tekee tuollaisia oletuksia ilman, että tietää mitä kaikkea on ollut tekeillä henkilön elämässä.
Yksi tomppeli oli huhuillut, että olisin luullut ta sanonut sitä tai tätä sossutuista ja oli tietenkin hyvin valikoivastivalinnut ne kommentit mitä olisin väittänyt kyseisestä aiheesta ja väittänyt jotain, mitä en ollut. No ihmiset ääliöitä, joten monet uskoo mitä vain.
Totuus oli että olin sanonut asiat juuri niinkuin ne on Ilman mitään pilvilinna ta vääriä väitteitä.
Olin kuulemma huhuillut, että jee mageeta joku ura sossutuilla, mikä on täysin hämen omaa idioottimaista tulkintaa.
En yhtään ihmettelisi, vaikka moni olisi uskonutkin sillä niin paljon valheita ja törkeitä rikoksia ollut liikenteessä ja ihmiset keskimäärin melko idiootteja.
Ei makseta, kaikki ei saa muuta kuin tuon summan.