Saako joku oikeasti vain 595e tukia?
Kommentit (180)
Olen mielummin vähän köyhempi kuin alan siihen ttt-kuittisotaan, en halua tilittää pankkitilini kaikkia tietoja kelaan joka kuukausi. Ttt-tuen hakeminen on oma rallinsa. Mitä jos ostaisin seksikaupasta dildon? Se pitäisi selittää Kelan viranomaiselle. Tai kävisin Alkossa? Tulisiko siellä kuittia, mihin ttt-tuki menee. KYllä 595 e kk riittää elämään, jos on talo, eikä tuhlaa.
Minä. En hae mitään muita tukia koska en tarvitse niitä, enkä ole niihin omaisuuteni ja varallisuuteni vuoksi oikeutettu. Minulla on omistusasunto, kiinteää varallisuutta, kuukausittaisia pääomatuloja, säästöjä ja sijoituksia. Työttömyyskorvausta nostan vaikkei minulla sille olisikaan tarvetta. Ensi kuun alusta siirryn takaisin työelämän ja siihen asti työttömyystuki minulle luonnollisesti kuuluu. Olenhan maksanut palkoistani yli 30 vuotta työttömyysvakuutus maksua, joten toki nostan tuen johon olen laillisesti oikeutettu ja joka myös minulle kuuluu taloudellisesta tilanteestani huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, saan 595. Perintötalossa asun niin en hae asumistukea, ja kun en hae sitä, ei voi hakea ttt-tukeakaan. Mutta tuohan riittää hyvin. Jää vielä säästöönkin.
Miksi et hae asumistukea ja toimeentulotukea?
Tämä. Kela rakastaa paperinpyörittelyä ja siksi haluaa että omistusasuja hakee asumistuen ja saa hylkäävän päätöksen. Sitten on oikeus hakea tt-tukea kun haettu ensin ensisijaista.
En saa lainkaan tukia, mutta olen vahvasti tukien rahoituspuolella.
Kyllä. Vuokra siitä pois, asumistukineen käteen jäävä osuus on tasan 238 euroa/kk.
Diakoniasta ei enää muuten saa ruokakortteja, ilman niitten tiimipäätöstä, mikäli on asioinut kolmena vuotena, esim kerran vuodessa.
Ei sitä kadehtii kannata.
Parisuhteessa oleminen riittää, ettei saa tuon enempää.
Minullakin mies on töissä, omistusasunto niin tietenkään ei tipu mitään. Toimeentulotukihan on ruokakuntakohtainen.
595€ on normi työttömyysturva ja siihen päälle tulee asumistuki.
Oma vuokra on 399€. Saan asumistukea 280€.
Puh + netti on 50€.
Sähkölasku yleensä 20€.
Suuriin piirtein kuukauden käyttörahaksi jää 410 - 400€.
Vierailija kirjoitti:
Puh + netti on 50€.
Sähkölasku yleensä 20€.
Miksi et hae toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Olen mielummin vähän köyhempi kuin alan siihen ttt-kuittisotaan, en halua tilittää pankkitilini kaikkia tietoja kelaan joka kuukausi. Ttt-tuen hakeminen on oma rallinsa. Mitä jos ostaisin seksikaupasta dildon? Se pitäisi selittää Kelan viranomaiselle. Tai kävisin Alkossa? Tulisiko siellä kuittia, mihin ttt-tuki menee. KYllä 595 e kk riittää elämään, jos on talo, eikä tuhlaa.
Luuletko, että kelan käsittelijöillä on aikaa syynätä tiliotteilta jokaista ostosta? Eivät ole kiinnostuneita menoista vaan tuloista. Et ole ollenkaan niin kiinnostava ihminen kuin kuvittelet olevasi.
Vierailija kirjoitti:
Veroja maksetaan työttömyyskorvauksestakin... juu, ilmaisesta rahasta osa menee veroihin. Ja jos sitä rahaa saa vain 595e/kk, on veroprosentti aivan mitätön, ehkä 2%? Siitä mitään hyötyä ole.
20% menee veroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, saan 595. Perintötalossa asun niin en hae asumistukea, ja kun en hae sitä, ei voi hakea ttt-tukeakaan. Mutta tuohan riittää hyvin. Jää vielä säästöönkin.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea
Mutta toimeentulotukea voi saada.
Riittää et on parisataa säästössä, niin sitä ennen ei saa mitään toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kela rakastaa paperinpyörittelyä ja siksi haluaa että omistusasuja hakee asumistuen ja saa hylkäävän päätöksen. Sitten on oikeus hakea tt-tukea kun haettu ensin ensisijaista.
Ei omistusasujan tarvitse hakea asumistukea ennen toimeentulotuen saamista. Ihan on kelassa ohjeistettu, että älä hae tukia turhaan vaan tarkista ensin onko niitä mahdollista saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuntoon ei saa asumistukea
Riittää et on parisataa säästössä, niin sitä ennen ei saa mitään toimeentulotukea.
Ei parisataa estä toimeentulotuen saamista kuin maksimissaan kaksi ensimmäistä kuukautta. Ps. Kannattaa nostaa ne vaikka käteiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puh + netti on 50€.
Sähkölasku yleensä 20€.
Ei sinkkumiehelle sellaista myönnetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön insinööri tai lääkäri saa jopa 4000e kk tukia.
Varmaan jos on ollut riittävän isot tulot. Oma bruttopalkka on 7000. Jos jäisin työttömäksi, saisin ansiosidonnaista 1500 euroa nettona. Olisko se sitten jotkut 20 000 euron bruttotulot joista jäisi neljä tonnia ansiosidonnaista käteen?
Pari ekaa kuukautta, sitten leikkuri iskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puh + netti on 50€.
Sähkölasku yleensä 20€.
Ei sinkkumiehelle sellaista myönnetä.
Joopajoo.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on 100e laskujen jälkeen.
Minkä hiton laskujen?
Se on itsestä kiinni, tuleeko jotain laskuja vai ei, tai kuinka isoja tulee.
Minä saan neljän viikon välein käteen tuon summan.
Työttömyystuki tai jotain...