'Naiset kysyy deittiäpeissä miehen ammattia, sillä haluavat tietää varallisuuden ja statuksen'
Millainen varallisuus ja status on tulkittavissa esim seuraavista ammateista:
Opettaja
Palomies
Muusikko
Sähkömies
Tutkija
Pappi
Toimittaja
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Naisille kelpaa vain lääkäri, lakimies tai lentäjä ja heidän tilipussinsa
Aivan. Siksi 70% aikuisista suomalaisista on parisuhteissa, koska 70% miehistä on lääkäreitä, lakimiehiä tai lentäjiä. Aivan. Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ammatti kerro varallisuudesta mitään. Kovapalkkainenkin voi olla tyhjätasku jos pistää menemään kaiken mitä tuleekin.
Ei kerrokaan. Mutta tältä palstalta olen lukenut tuon ap:n väitteen ihan totena. Jotkut miehet luulee, että heiltä kysytään ammattia tuon takia. Osa jopa suuttuu tai ghostaa, jos jossain Tinderissä kehtaa kysyä tuota.
Oikeasti ammattia kysytään yhteensopivuuden takia. Ammatti kertoo paljon ihmisestä. Joku haluaa uraohjuksen, joku muusikon, joku hoitoalalla olevan ja joku ei. Osalle ei käy vuorotyötä/yötyötä tekevä mies, osalle ei sovi paljon matkusteleva mies.
Vierailija kirjoitti:
Oon itse akateemisesti koulutettu ja hyväpalkkaisessa ammatissa, mieheltä toivon vastaavaa ja näin on lähes aina ollut. Miesystäväjoukkoon on mahtunut sekä minua vähemmän että enemmän ansaitsevia, mutta aina on tainnut minulla olla suurempi omaisuus.
Et elämänkumppania ole löytänyt? Joukkuetta keräät?
Itse kysyn naisen ammattia ja koulutusta koska en halua tutustua kehenkään uraohjukseen. Töiden puolesta tunnen KTM/OTM naisia ja yhdenkään kanssa en voisi edes kuvitella mitään ihmissuhdetta. Oikeastaan eniten kiinnostaa jotkut amikset/sosiaalialan korkeakoulutetut naiset vaikka itse olen KTM. Naisen tulotaso ei itseäni voisi vähempää kiinnostaa, itse tienaan tarpeeksi hyvin ja varallisuutta on ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon itse akateemisesti koulutettu ja hyväpalkkaisessa ammatissa, mieheltä toivon vastaavaa ja näin on lähes aina ollut. Miesystäväjoukkoon on mahtunut sekä minua vähemmän että enemmän ansaitsevia, mutta aina on tainnut minulla olla suurempi omaisuus.
Et elämänkumppania ole löytänyt? Joukkuetta keräät?
Ei ole kelvannut... Ehkä jotain puuttuu.
Mulla lopu mielenkiinto tyyliin heti kun mies kertoi olevansa automaalari, eli amis.
Se on naiselle aina riski ottaa kumppaniksi pienituloinen mies, kun usein nämä miehet haluavat maksattaa yhteiset menonsa naisella.
Kyllä se on aina ollut mies joka ensin kysyy ammattia. Ja osa ghostaa sen jälkeen. Kun se oli aiemmin miesten alalta, nyt opiskelen. Minulle taas on ihan sama mitä mies tekee työkseen. Yleensä se on ollut joku samalta alalta. Kun ei sitä vapaata juuri ollut ja muualla ei juuri miehiä tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kuuluu kysyä! Lapset ja perhe maksaa. Sitä vartenhan mies otetaan että hän ostaa/rakentaa talon..
Niinpä. Miehen kuuluu elättää kun vaimo on kotona pienen lapsen kanssa. Mikä tämäkin mussutus nyt oikein on. Olkaa juopot keskenänne vaan!
Vierailija kirjoitti:
Palomies: korkea status varsinkin seksuaalinen status, pienipalkkainen.
Palomies tienaa vuorolisineen joku 3500€/kk vähintään
Vierailija kirjoitti:
Naisille kelpaa vain lääkäri, lakimies tai lentäjä ja heidän tilipussinsa
Valitettavasti näin on.
Statusammatit ovat erikseen. Esim. Lääkäri, lakimies, lentäjä.ihailupisteitä kavereilta (tai kateuspisteet) saa niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palomies tienaa vuorolisineen joku 3500€/kk vähintään
Aika huono palkka. Vastuu suuri ja rankka työ. Pitäisi olla 5000€
Eivät kysy. Asioita joita naiset eivät kysy:
Ammatti
Pituus
Taloudellinen tilanne
Palkka
Käytkö salilla
Minkä kokoinen muna
Tuollaisia ei ole kysynyt yksikään omista yli 300 mätsistä parin vuoden aikana.
Kyllä mä kysyisin ammattia mutta ehkä siitä syystä, että mua ei kiinnosta seurustella ihmisen kanssa, joka on vuorotyössä. Ei se vaan onnistu.
Itse olen tutkija ja ottaisin listalta tutkijamiehen, tulotasosta riippumatta.
Itseä kiinnostaisi noista eniten tutkija. Ja sellainen varmaan tienaa noista vähiten. Että niin.
Koulutustaso ja työala on tulotasoa tärkeämpi ja kertoo ihmisestä enemmän.
Mua ei kyllä rahan takia kiinnosta kenenkään ammatti, vaan ihan vaan siksi että tietää mikä häntä kiinnostaa jne.
Opettaja: korkea status, keskitulonen
Muusikko: Erittäin korkea status, pienipalkkainen
Sähkömies: alhainen status, keskituloinen
Tutkija: Korkea status, pienipalkkainen, keskituloinen tai hyvätuloinen
Pappi: korkea status, hyvä palkka
Toimittaja: korkea status, palkka pienipalkkainen tai keskituloinen.
Tosin monessa ammattiryhmässä palkka riippuu työpaikasta, työnkuvasta ja siitä kuinka hyvä olet työssäsi. Samoin kuin status.