Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkanut häiritä ihmisten huonot hampaat jotka näkyvät kun puhuvat. Miten sinun huonot hampaasi ovat kehittyneet vuosien varrella.

Vierailija
19.02.2026 |

?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut lapsena oikomishoitoa, vaikka sekä ala- että yläetuhampaat jonkin verran toistensa päällä. Ilmeisesti vaan esteettinen haitta eikä liian suurta vaikutusta ourentaan. Siihen sitten kunnan tekemä juomaveden klooraus, joka teki sen että hampaat ovat laikukkaat kauttaaltaan.  Ei varaa oikomiseen ja hammaslääkärin mukaan laikut saa piiloon vaan teettämällä jonkinlaiset hammaskuoret. Hammashäpeä on suuri. Vain läheisten seurassa nauran niin, että hampaat saavat näkyä.

Ootko Jyväskylästä? Missään en ole nähnyt noita valkoisia läikkiä ihmisten hampaissa niin kuin Jyväskylässä.

Vierailija
42/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut lapsena oikomishoitoa, vaikka sekä ala- että yläetuhampaat jonkin verran toistensa päällä. Ilmeisesti vaan esteettinen haitta eikä liian suurta vaikutusta ourentaan. Siihen sitten kunnan tekemä juomaveden klooraus, joka teki sen että hampaat ovat laikukkaat kauttaaltaan.  Ei varaa oikomiseen ja hammaslääkärin mukaan laikut saa piiloon vaan teettämällä jonkinlaiset hammaskuoret. Hammashäpeä on suuri. Vain läheisten seurassa nauran niin, että hampaat saavat näkyä.

Ootko Jyväskylästä? Missään en ole nähnyt noita valkoisia läikkiä ihmisten hampaissa niin kuin Jyväskylässä.

Sivusta pakko mainita, että missään en ole muuten maistanut niin pahan makuista vettä kuin Jyväskylässä oli 1990-luvulla. Maistui täysin kloorille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ainakin jossain neuvolassa neuvotaan ettei vanhempien suusta saisi siirtyä karies-bakteeria pienen suuhun. 

Ennen tuota ei tiedetty, reikiä lähes kaikissa hampaissa jo alaikäisenä.

Pesen ja lankaan joka päivä.

Vierailija
44/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle terveisiä, että minulla on sinun hammasfetissisi mukaiset hampaat. Suorat, valkoiset, kauniit. Ei hammaskiveä, raikas hengitys. Vaihtaisin koska tahansa 55 kilon ylipainoni kellertäviin tai vinoihin hampaisiin. Missaat paljon kauneutta maailmasta, kun keskityt tuijottamaan hampaita.

Vierailija
45/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisonilääkitys.

Vierailija
46/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle terveisiä, että minulla on sinun hammasfetissisi mukaiset hampaat. Suorat, valkoiset, kauniit. Ei hammaskiveä, raikas hengitys. Vaihtaisin koska tahansa 55 kilon ylipainoni kellertäviin tai vinoihin hampaisiin. Missaat paljon kauneutta maailmasta, kun keskityt tuijottamaan hampaita.

Painohan tippuu kun ei tee mitään( lapa ruokaa suuhun ylettömästi jokapäivä).

Hampaat ei parane noin helpolla.

Vierailija
47/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta pakko mainita, että missään en ole muuten maistanut niin pahan makuista vettä kuin Jyväskylässä oli 1990-luvulla. Maistui täysin kloorille. 

Joo, ainoa paikkakunta Suomessa, missä on pitänyt juoda pullovettä.

Vierailija
48/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sivusta pakko mainita, että missään en ole muuten maistanut niin pahan makuista vettä kuin Jyväskylässä oli 1990-luvulla. Maistui täysin kloorille."

Oulussa kloorataan Kanta-Oulun alueella juomavesi ja toisinaan se maistuu todella pahalle.

Vierailija
49/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on kehittynyt keltaisen eri sävyistä nykyisiin miltei mustuneisiin. Kiitos kysymöstä.

Kiitos nauruista 🤭🤭

Vierailija
50/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan terveet hampaat mutta hammasluu ei ole vitivalkoista eikä edes tasaista. Hampaat myös värjäytyvät (mustaa mitä luullaan usein hammaskiveksi mutta on harmitonta), aina ennen värjäytymien poistoa näyttää pahalta vaikka ei ole ns huonot hampaat.

Vierailija
51/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot hampaani ovat vuosien varrella vahvistuneet ja tulleet valkoisemmiksi. Syön terveellisemmin.

Vierailija
52/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hammas puuttuu, vieläpä aika näkyvältä paikalta. Eihän se kaunis tai kiva juttu ole, mutta onpa sitä näinkin pärjätty. Lisäksi olen ihan harkiten tehnyt sellaisen päätöksen, että koska olen melko vähävarainen ja -tuloinen, valitsen mielummin käyttää rahaa harrastuksiini kuin tuhansia euroja maksavaan implanttiin. Hankitaan se hammas sitten, jos talouteni tästä joskus kohenee.

Toisaalta, en ole ihan nuori enää. Mitäpä minä joidenkin hammasesteettisistä näkemyksistä? Mitään varsinaista terveydellistä haittaa tuosta puuttuvasta purupalasta ei ole.

Vierailija
53/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yotuel hammastahna poistaa hyvin tummentumia eikä vie kiillettä

Vierailija
54/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi muokkaa kuvankäsittelyllä itselleen täydelliset legot selfieihin ja eivät enää tajua miltä oikeasti näyttävät. Kannattaisi katsoa kauan ja hartaasti itseään päästä varpaisiin alasti peilistä välillä - ihan ilman mitään filttereitä.

Vierailija
55/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt aika paljon rahaa hampaiden korjaamiseen, joten eiköhän ne ole ok. Menin pari vuotta sitten hammaslääkäriin ja sanoin  että korjataan kaikki ja näin tehtiin. Lopuksi poistettiin hammaskivet. Oli etuhampaissa kulumaa ja välillä ne jopa lohkesi. Nyt on kunnossa. 

Vierailija
56/109 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut lapsena opastusta niiden hoidosta niin siinähän menivät kiilteet. Vuosien bruksismi tuhoamassa loputkin, siihen ei saa apua mistään. 

Mulla on yökisko ollut kymmeniä vuosia bruksismin vuoksi. Ei ollut edes kallis hankinta julkisella. Auttaa.

Minullakin on ollut vuosia kisko mutta ei se estä puremasta hampaita kaikin voimin yhteen mikä kuluttaa myös hampaita. 

Mulla oli niin oaha bruksismi, että hampaat lohkeilivat. Hajosivat ihan vaan palasiksi siitä voimasta, millä koko ajan ourin niitä yhteen. En ainoastaan öisin, vaan päivisinkin stressissä.

Sitten hammaslääkäri ojensi parin aanelosen mittaiset leuanvenytys/rentoutusohjeet, joita tekemällä se hampaiden pureminen lakkasi parissa viikossa. Tuns

Olen myös saanut nuo ohjeet, mutta laiskana en ole niitä noudattanut.

Puren siis kiskoa joka yö... ja kärsin mm. päänsärystä.

Vierailija
57/109 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hampaiden ulkonäkö haittaa, kunhan suusta ei tule se kuoleman löyhkä.

Jos hammaslääkärinne kehoittaa käyttämään hammasväliharjaa ja lankainta, se tarkoittaa, että hänkin haistoi tuon mädän löyhkän.

Vierailija
58/109 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä ääliö toisten suihin tuijotat?

Vierailija
59/109 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geneettisesti äärimmäisen huonot hampaat. Toki joitakin virheitä on tullut tehtyä, esim alle 30 vuotiaana en ymmärtänyt varoa napostelua ja sokerisia juomia. Eipä tässä enää mitään ole tehtävissä.

Vierailija
60/109 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei jumpat auta , niin kisko pakko olla.

Botoxia vois kokeilla seuraavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän