Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkanut häiritä ihmisten huonot hampaat jotka näkyvät kun puhuvat. Miten sinun huonot hampaasi ovat kehittyneet vuosien varrella.

Vierailija
19.02.2026 |

?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut lapsena opastusta niiden hoidosta niin siinähän menivät kiilteet. Vuosien bruksismi tuhoamassa loputkin, siihen ei saa apua mistään. 

Mulla on yökisko ollut kymmeniä vuosia bruksismin vuoksi. Ei ollut edes kallis hankinta julkisella. Auttaa.

Minullakin on ollut vuosia kisko mutta ei se estä puremasta hampaita kaikin voimin yhteen mikä kuluttaa myös hampaita. 

Paine jakautuu tasaisemmin. Itse en ole huomannut mitään kulumista.

Käy tarkastuttamassa kiskon istuvuus hammaslääkärissä. Sama

Vierailija
22/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus bussissa vieressäni istui hyvin suulas vanhempi nainen, jonka hengitys haisi hampaiden väleissä mädäntyville ruuantähteille. Silmistä kirposi vesi ja yökötti.

Jos ette käytä hammasväliharjaa ja hammaslankaa, niin pitäkää perkele suunne kiinni. Kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hoidetut hampaat ja käyn hammaslääkärissä noin puolen vuoden välein. Usein minulta on kysytty onko minulla omat hampaat, koska näyttävät hyvältä. Yksi hammas on jouduttu poistamaan. Pari juurihoitoa on tehty, kruunuja ja paikkauksia. Olen pian 70 v. Iän myötä suu ja hampaat ovat "herkistyneet", ja makean syöntiä pitää välttää. 

Vierailija
24/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut lapsena opastusta niiden hoidosta niin siinähän menivät kiilteet. Vuosien bruksismi tuhoamassa loputkin, siihen ei saa apua mistään. 

Purukiskon tekevät joka ikisessä praktiikassa, niin julkisella kuin yksityiselläkin.

Vierailija
25/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvatko hampaat. Eih😃

Vierailija
26/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen lakkasi hoitamasta aikoinaan kaikkea. Ilmoitti että reiät ovat kosmeettisia. Se pahensi. Yksi huono yksityinen osui kohdalle. Ja muuta joka vei aikaa. 

Vierailija
27/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaturma ja puutteellinen oikomishoito pilasivat ne. En jaksa välittää enää, koska purentaa on kallista korjata. Muuten hampaat ovat hyvässä kunnossa.

Vierailija
28/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikomishoito ei onnistunut. Ei voi tehdä.

Vierailija
29/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Mun lapsuus oli täynnä kaikemoiista terveysvalistusta, myös hampaiden hoidosta, ja fluorilla purskuteltiin. Olen syntynyt 1975.

Vierailija
30/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonompaan suuntaan. 

Vierailija
31/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaani eivät ole muodoltaan täydelliset eivätkä hohtavan valkoiset, mutta ehjät ja puhtaat ne on.

Vierailija
32/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienisti totesi että kaikki on ok

Vierailija
33/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekohampaat ovat hyvä ja helpottava investointi omaan hyvinvointiin mutta ap voi katsoa muualle.

Vierailija
34/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahaa jos ärsyttää, että pääsee hammaslääkäriin äläkä kitise.

Vierailija
35/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on hyvät hampaat verrattuna esim. britteihin. Omien kokemusteni perusteella. Ero on sinänsä hämmästyttävä, että Englannissa ilmainen terveydenhoito on lähestulkoon pyhä asia.

Vierailija
36/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus bussissa vieressäni istui hyvin suulas vanhempi nainen, jonka hengitys haisi hampaiden väleissä mädäntyville ruuantähteille. Silmistä kirposi vesi ja yökötti.

Jos ette käytä hammasväliharjaa ja hammaslankaa, niin pitäkää perkele suunne kiinni. Kiitos.

Amen. Ja kun saavutte esim. jonnekin kauppaan asioimaan, niin älkää henkäiskö suun avattuanne sitä ensimmäistä persereiästä asti tulevaa hengästynyttä oksennushönkäystä myyjän tai kenenkään muunkaan ihmisen päälle. Kiitos!!!

Vierailija
37/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat pienet, kuluneet, keltaiset. Hammashymy ei enää näy. Valtavia paikkoja - osaa korjaillaan koko ajan kun lähtevät irti, kun koko hammas on yhtä paikkaa. Olen hoitanut hyvin, pesu 2 x vrk ja kaikissa elämäntilanteissa se hammastarkastus noin 2 vuoden välein

N57

Vierailija
38/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika oli hyvää aikaa, kun muiden hengitysten hajut jäivät kahden maskin taakse

Vierailija
39/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muistakaa, että varsinkin iän myötä hammasväliharjaa pitää käyttää päivittäin ja tarvittaessa joka aterian jälkeen + harjaus sen jälkeen. Nuorempana voi lankailla tai harjailla vaikka joka toinen päivä toki hampaiden sileydestä riippuen. Nuorella on usein sylki ja bakteerifloora vielä sellaiset, että hampaat on sileät eikä niihin tartu kaikki kuten vanhemmalla ihmisellä, jonka syljeneritys on heikentynyt ja lääkitys muuttanut suun pH:ta. 

Hampaiden puhdistus ei kuitenkaan vielä riitä. Puhdistakaa risanne propuista, harjatkaa myös kieli ja juokaa vettä niin paljon, että suu on märkä ja kieli pysyy vaaleanpunaisena. Katteisia kieliä näkee aika usein jopa pop-laulajilla, joiden pitäisi ymmärtää että kieli näkyy muille.

Vierailija
40/109 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yökisko ollut kymmeniä vuosia bruksismin vuoksi. Ei ollut edes kallis hankinta julkisella. Auttaa.

Minullakin on ollut vuosia kisko mutta ei se estä puremasta hampaita kaikin voimin yhteen mikä kuluttaa myös hampaita. 

Mulla oli niin oaha bruksismi, että hampaat lohkeilivat. Hajosivat ihan vaan palasiksi siitä voimasta, millä koko ajan ourin niitä yhteen. En ainoastaan öisin, vaan päivisinkin stressissä.

Sitten hammaslääkäri ojensi parin aanelosen mittaiset leuanvenytys/rentoutusohjeet, joita tekemällä se hampaiden pureminen lakkasi parissa viikossa. Tunsin itseni tyhmäksi niitä leuanvenytyksiå tehdessä, mutta niin se vaan poisti ongelman - paremmin kuin kisko tai leikkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi