Käyttekö mammografiassa kahden vuoden välein?
Kauhean usein. Tuntuu että just olin ja taas tuli kutsu.
Kommentit (21)
Mulla on vasta eka mammografia takana. Seuraavaksi sitten kun taas kutsu käy.
Käyn, ens kuussa on taas aika. Nopeasti meni kaksi vuotta. Mutta tottakai menen kun kerran tarjotaan.
Kyllä olen käynyt jo parikymmentä vuotta. Ensi vuosi taitaa olla viimeinen kerta, kun pääsen ilmaiseksi. Tästä sen huomaa, miten nopeasti aika menee.
Mä olen ollut ensimmäisen kerran mammografiassa 30-vuotiaana suurentuneen rintasyöpäriskin vuoksi. Johtuu saamistani sädehoidosta tämä suurentunut riski. Alkuun oli kahden vuoden välein mammografia, mutta kolmisen vuotta sitten muuttui niin, että joka vuosi on mammografia ja rintojen magneettikuvaus. Mulla on seurantasuunnitelma vuosikymmenksi eteenpäin. Olen vähän alle 50v. Seulontoihin mun ei tarvitse mennä kun kerran jo olen seurannassa.
En tiedä viitsinkö enää käydä. Kahdella viimeisellä kerralla repivät rintoja niin että iho meni rikki.
Edellisellä kerralla löytyi kainaloista turvonneita imusolmukkeita. Ne osoittautuivat lymfaattiseksi leukemiaksi.
Siskolleni tuli viime vuonna rintasyöpä kahden seulonnan välissä, eikä hän aio enää mennä seulontoihin kun rinnatkin poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
En käy! T: M65+
Hyvä! Miehetkinhän voivat sairastua rintasyöpään https://syopasairaanhoitajat.fi/wp-content/uploads/miehet-rintasyopa-ja…
Tänä vuonna olisi taas, ei ole vielä kutsua tullut. Mutta tuntuu että vastahan kävin
Enpä edes harkitsisi käyväni. En mene papa-kokeisiinkaan; ne ovat "ei järvi soutamalla kulu" -porukalle.
Tietysti käyn kun voi ilmaiseksi käydä.
Tottakai käyn, aina kun kutsu tulee.
Kyllä käyn. Juuri tänä talvena ystävältäni löytyi rintasyöpä seulontamammografiassa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä edes harkitsisi käyväni. En mene papa-kokeisiinkaan; ne ovat "ei järvi soutamalla kulu" -porukalle.
Jos on syöpä, se vaikuttaa koko kehoon, ei vain siihen kohtaan missä kasvain on.
Käyn, äidilläni todettiin pahanlaatuinen rintasyöpä 64v seulonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna olisi taas, ei ole vielä kutsua tullut. Mutta tuntuu että vastahan kävin
Eikö ookki kumma ku aika menöö entistä nopiammin ja itte vaa hirastuu. On se vanheneminen kauhiaa
Juu, kävin viime marraskuussa seuraava 2027.