Aloitin paaston ja nyt kärsin nälästä. Miten kestää yli tämän ajan jonka nälkä vaivaa?
Olin eilen jo vähemmällä ruoalla ja tänäänkin olen syönyt 'ihan vähän'. Se mitä söin oli vatsan vuoksi: AB jugurttia noin 1 dl ja siihen vähän neitsytöjyä ja vähän hunajaa.
Kommentit (6)
Oikealla paastolla ei toimita noin. Ota selvää miten se tehdään. Siihen valmistaudutaan ja laskeudutaan taas normaaliin.
Ei se ole paastoa jos syöt tai juot yhtään mitään muuta kuin vettä tai mustaa kahvia.
Olen tehnyt muutaman 7 päivän ja pisimillä 20 päivän vesipaaston. (Mustaa kahvia, ilman sokeria, tai teetä sai juoda). Paastoni tarkoitus on käynnistää autofagian.
-> Sokeri (hunaja) keskeyttää paaston käytännössä kokonaan.
-> Jos mielenhallinnan kanssa on ongelmia suosittelen ensiksi että sitoudut lyhkäsempiin vesi-paastoihin aluksi esim. 24h -> 48h -> 72h.
-> Keksi mielellesi muuta tehtävää (esim. kävely luonnossa, lue hyvää kirjaa, bingetä sarjaa, jne.)
-> Sitä vähemmän kun nälkää miettii, sitä pahemmalta se tuntuu - ja jossain kohtaa "kipu" poistuu kokonaan.
Esim. Ekassa 7 päivän paahdossa 2-3 päivä oli pahoja, mutta 4-6 oli vaivattomia. 7 päivä luultavasti sen takia raskaampi kun ajatteli että kohta pääsee syömään.
Vierailija kirjoitti:
-> Keksi mielellesi muuta tehtävää (esim. kävely luonnossa, lue hyvää kirjaa, bingetä sarjaa, jne.)
-> Sitä vähemmän kun nälkää miettii, sitä pahemmalta se tuntuu - ja jossain kohtaa "kipu" poistuu kokonaan.
Eli sitä vähemmän ku miettii, sitä vähemmän se tuntuu.
Rukous antaa voimaa.