Mistä tietää milloin lähteä?
Itsellä nyt ollut koko päivän kuukautiskipujen tyyppistä jomottelua selässä ja vatsan puolella. Välillä tuntuu niin kuin vanne puristaisi ylävatsalla. Mitään varsinaisia kipupiikkejä ei ole, välillä kipu aaltoilee enemmän välillä vähemmän. Samanlaista oli myös eilen, mutta tänään tuntuu pahemmalta. Mietin vaan kunnei eilenkään mitään tapahtunut, niin entäs tänään sitten. Ei tässä nyt ainakaan voi mitään supistusten välejä laskea kun kipu on " jatkuvaa" . Välillä vatsa kyllä kovettuukin niin kuin kivuttomissa harjoitussuppareissa(?).
Matkaa meillä on kuitenkin 50 km, että ei ihan hetkessä sairaalassa olla. Synnytys on toinen, eikä esikoisenkaan synnytys kauaa kestänyt (6 ½ tuntia). Silloin meni lapsivedet niin oli helppo lähteä sairaalaan ja supistukset alkoivat vasta sairaalassa. Ei vaan yhtään muista miltä ne sitten tuntuivat.
-supukka-
Kommentit (6)
Rv 36+4 ja esikoinen syntyi 37+3.
-supukka-
nuo oireet olla hyvinkin merkki käynnistyvästä synnytyksestä,varsinkin kun esikoisesi on syntynyt yhtä lailla aikaisessa vaiheessa. Uskaltaisin kuitenkin odotella vielä varmempia merkkejä kuten kunnolla kipeitä supistuksia tai lapsiveden menoa. Mikään ei ole kurjempaa, kuin joutua palaamaan kotiin synnäriltä " odottelemaan" ..
Koita rentoutua! Kyllä sen sitten tietää. Itsellä kolme erilaista synnytystä takana, neljäs tulossa. Kaikki erilaisia. Ensimmäinen alkoi heti kivulla, toinen alkoi vasta päivän jomottelun jälkeen ja kolmas teki viikon tuloaan. Synnytys alkoi ja loppui, kipeitä supistuksia, jotka sitten loppuivat. Näiden perusteella olen tullut siihen tulokseen, että synnytys on ihan oikeasti käynnissä vasta, kun tuntuu ettei ihan tosissaan pärjää kivun kanssa kotona. Onnea loppumatkaan!
Samaa minäkin pähkäilen. Varsinkin sen väärän hälyn takia ei voi enää edes kipeisiin suppareihin luottaa. Mulla samoja tuntemuksia nytkin kuin sulla. Olen ajatellut, että jos menee taas tosi kivuliaaksi niin otan pari panadolia ja lämpimän suihkun. Näillä jos ei asetu niin alan harkita näytille lähtöä, mutta en ihan vähässä kummassa. Tosiaan tuntuu tyhjältä palata kotiin värällä hälyllä.
Samoilla viikoilla kituutellan. Voimia sinne.
.. kahtena peräkkäisenä päivänä ennakoi synnytystä! käynnistyi sitten vesien menolla.
millä rv:lla esikoinen syntyi?