Ainoa ilo työpaikan menettämisen jälkeen on
Työpaikkani menettämisen jälkeen käyn harvoin ulkona paitsi ostamassa ruokaa, eikä minulla ole ystäviä tai sosiaalisia aktiviteetteja. Joka päivä kotona, paitsi että tulen purkamaan tunteitani, vain vaimoni on kanssani. Mutta en tunne rakkautta häntä kohtaan; ainoa ilo, jota saan kotona, on nukkuminen ja seksi. Voisiko joku auttaa minua ja antaa minulle neuvoja? Suomen kielen oppimisen lisäksi...
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö seksi ilman rakkautta sinut todella onnelliseksi?
Kyllä.
- eri
En ole harrastanut seksiä rakkaudellisesti, joten en voi kommentoida.
-Eri mies
Sinä olet niin surkea luuseri ja pelle, että on parempi, kun painut vaikka Ruotsiin homoksi ja pysyt poissa meidän muiden silmistä.
Nyt kymmenen vuotta burniksen jälkeen minua alkaa stressaamaan jo kun herättelen taas vanhoja harrastuksia henkiin. Kaikki suorittaminen tekee stressaantuneeksi. Ehkä vanhat harrastukset olivat osa burnout-stressiä ja nekin pitää hylätä.
Voi olla diagnosoimaton nepsy. Nepsyhommat aiheuttavat toistuvia burn outteja, jos niitä ei ole asianmukaisesti hoidettu.
Toinen vaihtoehto on, että ot palannut liian pian työelämään, vaikka ei ollut vielä riittävästi toipunut.
Itse olen burniksesta toipumassa, ja sekä lääkäri että psykologi on hokenut, että ei liian aikaisin työelämään, koska silloin tukee takapakkia, ja seuraavasta kerrasta ei välttämättä toivu ollenkaan.
Kuinka vanha olet? Arvaan, että olet noin 50-vuotias. Tiesitkö, että keski-ikäisillä miehillä voi myös olla vaihdevuosioireita, jos heiltä puuttuu hormoneja?
Selvin oire on se, että jos jokin tilanne muistuttaa sitä, joka aiheutti burnoutin aikanaan, aivoni laittavat jarrut päälle enkä saa koko asiaa tehtyä. Mikään ponnistelu ei auta, kun on sisäinen täyslukkojarru päällä. Lisäksi tuntuu, että aivot eivät vain suoriudu samalla tavalla kuin aiemmin. Ennen ensimmäistä burnoutia olin innokas ja optimistinen. Sen jälkeen meno on ollut latteampaa.
Toki nyt ikäkin jo vaikuttaa, joten nykytilanteeseen ei suoraan kannata verrata. Nuo ongelmat kuitenkin alkoivat ekasta burnoutista eivätkä ne koskaan loppuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sellaisia me miehet olemme 😁
Eri
Höpsis. Kaikki miehet eivät ole klooneja. Ikävä kuulla että itse olet tunnekylmien ja emotionaalisesti epäkypsien miesten ympäröimä.
Siis oliko tässä nyt aiheena/ongelmana seksin burn out?
No, joka tapauksessa itsellä oli kohtuullisen paha työperäinen burn out pari vuotta sitten. Päädyin irtisanoutumaan ja hakeutumaan eri työhön. Burn out oli pian muisto vain. Eli kyllä siitä voi parantua nopeastikin, mutta vaatii usein aika radikaaleja toimenpiteitä. Jos olisin edelleen vanhassa työssä, niin olisin todennäköisesti jo työkyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Seksi tekee aina onnelliseksi. Oli rakkautta tai ei.
Kun miehellä oli hommat hulluimmillaan. Seksi oli oikeastaan ainoa asia joka häntä rentoutti. Sillon tuli tyylin puoli väkisin johdateltua hommat siihen. Jälkikäteen hän kertoi että koki itsekkin sen olleen hyvä asia.
N40+
Vierailija kirjoitti:
No, joka tapauksessa itsellä oli kohtuullisen paha työperäinen burn out pari vuotta sitten. Päädyin irtisanoutumaan ja hakeutumaan eri työhön. Burn out oli pian muisto vain. Eli kyllä siitä voi parantua nopeastikin, mutta vaatii usein aika radikaaleja toimenpiteitä. Jos olisin edelleen vanhassa työssä, niin olisin todennäköisesti jo työkyvytön.
Seksin burn out?🤣
Jos vaimosi korvattaisiin toisella naisella, toipuisitko?😅
Jos kyllästyt seksiin, korvaisitko sen intiimeillä teoilla, kuten halaamisella, suutelemisella ja kädestä pitämisellä vaimosi kanssa?
Minulla oli kauan sitten väsymys joka jatkui koko ajan. Nukuin aina kun pystyin. En jaksanut muuta kuin olla. En nähnyt enää värejä. Voima katosi lihaksista ja kurkkua puristi. Elin sumussa. Tutkittiin kyllä paljonkin. Verikokeita, aivokuvat, selkäydinnäyte. Kunnes viimein kilpirauhasarvo oli vajaatoimintaa näyttävä. Oli se siinä rajoilla ollut jo vuoden. Vihdoin kun sain lääkkeen vajaatoimintaan kaikki selkeni. Ei yhtäkkiä mutta aika nopeasti. Olisinpa saanut sen lääkkeen jo paljon aiemmin. Onko ap tutkittu kilpirauhasarvot?
Onneksi on rahaa. Jouduin työttömäksi korona aikana 2022 ja olen kyllä tehnyt pimeitä töitä välillä. En jaksaisi kotona olla aina se alkaa masentaa. Tunnen kavereita jotka juoneet itsensä henkiltä koska joutuivat työttömäksi. Yritän keksiä tekemistä kuten kalastusta ja myyn kalaa myös jotta saan kuluja maksettua.
Turha täällä on roimia miehen motiiveja. Oma mieheni on sanonut suoraan, että hänelle seksi on parisuhteessa tärkeä asia, joka vaikuttaa hänen itsetuntoonsa ja muutenkin kokonaisvaltaisesti hyvinvointiin. En olisi koskaan ymmärtänyt tuota, koska en ajattele seksistä samoin. Minusta ei ole mitenkään ihmeellistä, että seksin väheneminen heikentää myös parisuhdetta, vaikkei se seksi minulle itselleni niin tärkeää olisi. Se on toiselle erittäin tärkeää, ja sitä tietoa pitää kunnioittaa, jos kunnioittaa puolisoa.
Mutta mitä en voi hyväksyä, on se, että miehelläni on säännöllinen sukupuolivietti, mutta silti valitan siitä, ettei hän rakasta vaimoaan.
Ei seksi ole tärkein asia. Se on normaali asia suhteessa ja sitä harrastetaan niin vähän aikaa parisuhteessa siihen muuhun tekemiseen verrattuna ja tehdään enemmän muita asioita kuten harrastetaa yhdessä vaikka pyöräilyä. Kyllä itse pitää keksiä elämään sisältöä jos ei saa töitä niin sitten pitää keksiä jotain muuta. Itse kalastan paljon.
Itselläni on enemmänkin masennus/ahdistustaustaa kuin suoraa burnouttia mutta niin tai näin, omalla kokemuksellani sanoisin että ei parane. Olo voi tasoittua ja itsensä kanssa oppii elämään. Se vaatii kuitenkin pidempää työtä, jopa monia vuosia tietentahtosta työskentelyä oman päänsä kanssa. Ymmärrän apta tuossa seksijutussakin vaikka se kuinka julmalta kuulostaisi. Seksi on monille tärkeä asia suhteessa. Voisit ehkä lähestyä asiaa siltä kannalta että teet vaimosi olon mukavaksi ja rennoksi. Älä laita häntä suorittamaan. Jos ei innostu, kokeile toisena päivänä. Vaatii myös työtä sinulta olla kärsivällinen. Ketään ei voi loputtomiin auttaa ja omaa kärsivällisyyttä venyttää.
Punnitse sitä oletko valmis olemaan hänen tukenaan. Tie voi olla pitkä ja kivikkoinen, mutta jos rakastat häntä ja näet syyt miksi olet hänen kanssaan, älä luovuta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin burn out?🤣
Jos vaimosi korvattaisiin toisella naisella, toipuisitko?😅
Ehkä tämä onkin AP:iden tämänhetkinen ydinongelma.
Burnoutista 15v, toipumiseen meni vuosi ja senkin jälkeen vielä muutama ennenkuin huonoimmat muistot hälvenivät ja epäonnistumisen tunne helpotti varsinkin kun olin syytön siihen.
Tuo 1. vuosi oli kamala, sain paniikkioireita kun vain näinkin ko yhtiön logon jossain. Tärisin holtittomasti ja ahdisti. No, mitään lääkitystä tai hoitoa ei tietty tuohon aikaan ollut saatavilla joten itse piti "kuntoutua".
Perhe ja taloraksa vei onneksi ajatukset muualle