Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa nyt joku tämän elokuvan nimi??

Vierailija
18.02.2026 |

Suomalainen elokuva, ei mikään uusimmasta päästä. Nainen saapuu johonkin maalaiskylään ja asettuu vanhaan taloon, tekee kirkkoon veistostaidetta/patsaita. Tutustuu uskovaiseen mieheen, jonkinlainen romanssi syntyy. Tekee miehestä sellaisen rautalankarunkoisen patsaan. Nainen näkee talossa usein painajaisia talon menneistä tapahtumista. Loppu on aika outo kun se mies roikkuu jossain ristillä ja se nainen tehnyt aika kyseenalaista taidetta pitkin kirkkoa. En siis millään hakemisella löydä, help??

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopsan...

Vierailija
2/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt tekoälyltä? Olen itse sen avulla löytänyt elokuvan, joka oli hukassa. Ja ei, en kysy puolestasi, kokeile itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa olevan melko harvinainen tai vähän tunnettu suomalainen taide-elokuva, mahdollisesti TV-elokuva tai 19902000-luvun arthouse-tuotanto?

Voisi olla ehkä jotain Pirjo Honkasalon tai Rax Rinnekankaan tuotantoa. Muistatko elokuvasta mitään näyttelijöitä, kuvauspaikkaa tai vuosikymmentä?

Vierailija
4/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt tekoälyltä? Olen itse sen avulla löytänyt elokuvan, joka oli hukassa. Ja ei, en kysy puolestasi, kokeile itse.

Tekoäly on todella huono tietämään elokuvia tai sarjoja. Se kun ei itse niitä näe, tietää vain kuvaukset tekstinä ja niissä ei aina kerrota kaikkea.

Vierailija
5/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ja monta kertaa. Vaikeuttaa huomattavasti se, että muistan elokuvasta vain tapahtumia, mutten yhtäkään näyttelijää. Helpottais huomattavasti kun kaivelis jonkun näyttelijän filmografiasta.

Vierailija
6/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemen markkinoilla??

Vierailija
7/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Karpolta

Vierailija
8/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rovaniemen markkinoilla??

Tämä se olikin! Kiitos tuntematon hyväntekijä!

Vierailija
9/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajainen? 

Vierailija
11/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painajainen? 

Ite oot!

Vierailija
12/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kumpikaan ehdotetuista...

Ap

Vierailija
13/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painajainen? 

Ite oot!

Ai. Kyllä minä olen ihan kiltti ihminen. Asun itsekseni, enkä halua kenellekään pahaa.

Vierailija
14/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi jäädä nyt mysteeriksi tämä...

Vierailija
15/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieleekö nainen romanssin aikana? T Tärkeä tieto

Vierailija
16/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä kurkku

Vierailija
17/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen AI:

Kuvailemasi elokuva on mitä todennäköisimmin Markku Pölösen ohjaama Jumalan morsian vuodelta 2003.

Tässä ovat kohdat, jotka täsmäävät kuvaukseesi:

Juoni: Nainen (kuvanveistäjä Julia) saapuu maaseudulle ja asettuu asumaan vanhaan taloon.

Taide: Hän työstää kirkkoon tulevia veistoksia ja tekee muun muassa rautalankarunkoisen teoksen.

Romanssi: Hän rakastuu paikalliseen uskovaiseen mieheen (saarnaaja).

Painajaiset: Elokuvassa on vahva mystinen ja jopa kauhumainen tunnelma; nainen näkee unia ja näkyjä talon menneisyydestä ja sen entisistä asukkaista.

Loppu: Elokuvan loppuratkaisu on hyvin omalaatuinen ja visuaalisesti hämmentävä, sisältäen mainitsemasi kaltaisia uskonnollisia ja taiteellisia elementtejä kirkossa

Vierailija
18/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlen AI:

Kuvailemasi elokuva on mitä todennäköisimmin Markku Pölösen ohjaama Jumalan morsian vuodelta 2003.

Juoni: Nainen (kuvanveistäjä Julia) saapuu maaseudulle ja asettuu asumaan vanhaan taloon.

Taide: Hän työstää kirkkoon tulevia veistoksia ja tekee muun muassa rautalankarunkoisen teoksen.

Painajaiset: Elokuvassa on vahva mystinen ja jopa kauhumainen tunnelma; nainen näkee unia ja näkyjä talon menneisyydestä ja sen entisistä asukkaista.

Loppu: Elokuvan loppuratkaisu on hyvin omalaatuinen ja visuaalisesti hämmentävä, sisältäen mainitsemasi kaltaisia uskonnollisia ja taiteellisia elementtejä kirkossa

Jaa, googlasin markku pölösen jumalan morsianta, ja tekoäly siinä alussa rupesi horisemaan jostain nenetsielokuvasta, josta se toki osasi sanoa ettei se leffa ole markku pölösen kanssa missään tekemisissä. Ota tästä sitten tekoälyjen avulla selvää :D

Samoin aiemmin googlasin petri alankoa ja tekoäly osasi kertoa että suomessa on kaksikin kuuluisaa petri alankoa musiikin alalla. Toinen huilisti ja toinen mm. säveltäjä. Ja jotenkin kummasti molemmat petri alangot oli sukua ismo- ja ilkka alangolle, eli perheessä on kaksi petri nimistä poikaa tekoälyn mielestä :D (spoiler, vain se huilisti on, ei se säveltäjä)

Vierailija
19/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlen AI:

Mistä ihmeestä tämä tuli, kun ei tuollasta elokuvaa löydä googlettamalla, joku ihan toisenlainen saman niminen kyllä

Vierailija
20/38 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly hallusinoi. Sitä pitää erikseen kieltää ja käskeä käyttämään luotettavia lähteitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi