Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reissutyötä tekevä puoliso ja parisuhde

Vierailija
18.02.2026 |

Reissutyötä tekevä puoliso. 

Kuinka pitkiä aikoja kumppaninne on poissa ja miten se vaikuttaa suhteeseenne? Onko teillä lapsia? 

Itselläni on tilanne jossa mieheni on poissa pari viikkoa aina kerralla. Parisuhde tuntuu kärsivän tästä, elämä tuntuu kuin eläisi yksin välillä.. On myös hyviä puolia kun saa tehdä mitä haluaa. Silti rassaa mieltä aika usein ja miettii vaihtoehtoja muutokseen. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse reissutyötä tekevä ja parasta aikaa hotellissa pienessä kaupungissa kotimaasss. Ihan järjetön koti-ikävä. Mikään päiväraha ei korvaa sitä aikaa, jonka joutuu olemaan poissa kotoa.

Vierailija
62/67 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen 120-150 reissupäivää vuodessa, ja mies 100-120. Yleensä pisimmät on ma-pe, mutta on välillä ollut kolmen viikon reissujakin. Välillä vaatii vähän luovimista ja harvoin palkattua apua, että talo ja koirat hoituu. Ei parisuhteemme ole tästä kärsinyt. Tietenkin silloin on hankala olla yhteydessä, kun on aikaeropitkä. Viimeksi ainoa soittelu aika oli kun ninä heräsin ennen töitä ja mies oli juuri laittamassa nukkumaan.

Ketä se mies laittoi nukkumaan  siellä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi 

Sellaiset voimafantasiat. Kahlitsisitko miehen patteriin ja kieltäisit käymästä töissä?

En vaan eroaisin.  En todellakaan hoitaisi kotia, lapsia ja kantaisi 90% vastuuta perheestä ja elämästä.  Varsinkin kun tiedän erittäin hyvin millaisia suuri osa reissareista on.

Viimeinen lause paljasti miesvihan. Olisihan se pitänyt arvata.

No kun vuosia kuulet mitä nää äijät tekee töissä tai ennemminkin töiden jälkeen.   Arvostus aikalailla heikkenee. 

Tyypillisesti ollaan töissä 8-20, sitten safka ja bisse ja sitten onkin kypsä nukkumaan. On nämä hommat muuttuneet aika paljon jostain kasarilta.

Vierailija
64/67 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemukseni mukaan suurin osa reissutyöläisiistä pettää 

Tuolla logiikalla lähes kaikki pettää jos vain menevät reissutyöhön. Tuskin kaikki pettäjät ovat valinneet reissutyötä. 

Vierailija
65/67 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä duunissa ne leivänmurut on kylvetty ympäri maailmaa. Aika paljon uhraan elämästäni siihen, että perheellä olisi katto pään päällä ja ruokaa pöydässä. Arvostan vaimoani suuresti kun pitää perheen arjen käynnissä. Vtuttaa kaikenmaailman metatyöläisten pään aukominen reissumiehistä. Te ette tiedä siitä mitään.

Vierailija
66/67 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi parisuhteessa reissutyötä tekevän miehen kanssa. Parisuhteessa parasta on yhdessäolo ja yhteinen arki. Jos olen yksin, olen mieluummin sinkku.

Vierailija
67/67 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näin on että jos mies on enimmän aikaa reissutyössä ja toinen kököttää sen ajan yksin niin ei se oikein ole pidemmän päälle. Yhdessä nukkumaan meneminen ja arjen toimivuus on toisen auttaminen on juuri parasta parisuhteessa. Ei se että yksin tekee kaiket päivät omia juttuja... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan