Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olet viimeksi laulanut maakuntalauluja?

Vierailija
18.02.2026 |

En muista itse laulaneeni yhtään maakuntalaulua peruskoulun jälkeen. Entä te muut? Lauletaanko maakuntalauluja yleensäkään enää missään? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat laulaa hyvinvointialueiden hallituksen ja valtuuston kokouksissa joka kerta. 

Vierailija
22/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin muutama vuosi sitten johonkin karjalaiseen kulttuuriin liittyvään tilaisuuteen, jossa laulettiin lopuksi Karjalaisten laulu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan nuorten aikuisten karaokeillassa. Muillekin lauluhaluisille vinkiksi, että Youtubesta löytyy hyvä karaoketausta kaikkiin maakuntalauluihin. 

Vierailija
24/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna useampi kaveri täytti 50v ja aika monessa juhlassa maakuntalaulu oli yksi ohjelmanumero.

Mun kaveripiiri on keski-ikäistä, ja ollaan vietetty tiuhaan tahtiin synttäreitä, mutta kukaan ei todellakaan laulaisi mitään maakuntalauluja. Musiikki on lähinnä jotain David Guettaa, Tiestoa ja Martin Garrixia. Toki jokainen kuuntelee sitä, mitä lystää, mutta olen itse mieltänyt nuo maakuntalaulut semmoisiksi, mitä mun mummoni ikäiset laulaa.

Vierailija
25/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan oli ala-asteella.

Meillä ei ikinä laulettu koulussa näitä, tai sitten olen unohtanut asian tyystin. 

Vierailija
26/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässien kotiotteluissa alkuun soitetaan /lauletaan  aina Satakunnan maakuntalaulu.  "Siellä Satakunnan kansa , tyynnä kyntää aurallansa, maata isien...päättyy lopuksi  säkeistöön "karhun kämmen lyö" . Kommeeta kun 4000-5000 ihmistä laulaa ja lopuksi huutaa sen karhun kämmenen. Kohottaa tunnelmaa, ihan oikeasti. Eli vastaus kysymykseesi, viimeksi tuli laulettua n 1vk sitten.

Vierailija
27/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeasti muistisairaitten kesäjuhlilla melkein 10 vuotta sitten. Oli aika sykähdyttävää, miten sieltä heidän hapertuneitten aivojensa kätköistä löytyi sanat noihin vanhoihin lauluihin. 

Vierailija
28/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansakoulussa, toukokuu 1968 " Mis laaja aukee Pohojammaa..."  Sen jälkeen ei ole tarvinnut osallistua mokomaan imelään hekumointiin.

Vierailija
29/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sukututkimusta ja huomasin olevani osittain karjalainen. Laulaa kajautin sen kunniaksi karjalaisten laulun, omassa olohuoneessa.

Vierailija
30/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta vuotta juhliessa tuli laulettua Nälkämaan laulu kavereiden kesken.

Vierailija
31/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakuntajuhlassa.

Vierailija
32/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on suosikkikohtianne/-värssyjänne maakuntalauluissa? 

Vierailija
33/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutama päivä sitten vauvani vaippaa vaihtaessa. Sitä ennen joskus 90-luvulla ala-asteella. Ihan ei kunnolla sanat muistunut mieleen :D.

Vierailija
34/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työharjoittelussa kirjastossa, ja siellä oli maakuntalauluilta. Laulettiin koko Suomen kaikki maakuntalaulut. Oisko tästä nyt 10 vuotta. IHmiset kiittelivät. Sitä ennen kovaan ääneen musaluokan pääsykokeessa vuonna 1978 ja sen jälkeen koulun musatunneilla.

Vierailija
35/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni 70-vuotisjuhlissa lokakuussa 2024. 

Vierailija
36/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun kevätjuhlassa laulettiin joka vuosi Kymmenen virran maa.

Vierailija
37/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään autossa työmatkalla.

Vierailija
38/38 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on suosikkikohtianne/-värssyjänne maakuntalauluissa? 

Lauluna sen kosket kuohuu, järven aallot loiskuaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi