Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten säästät rahaa?

Vierailija
18.10.2024 |

En tarkoita mitään tarjousten perässä juoksemista vaan sitä minne rahat konkreettisesti menee säästöön ja miten.

Itselläni menee tilipäivänä automaattisesti tietty summa rahastoon. Jos kuun lopussa jää rahaa ennen kuin uusi palkka tulee, siirrän rahat säästötilille. Samoin lomarahat ja veronpalautukset ym ylimääräiset rahat. Näitä käytän sitten matkusteluun, kodin hankitoihin ja pikkuremppohin. Mutta toki niin, että aina on parin tonnin puskuri säästössä.

Lasken asuntolainan maksamisen myös säästämiseksi. Nettovarallisuuteni kasvaa sen myötä n. 500e/kk

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla käymättä kaupassa.

Vierailija
2/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on just se mitä en kysynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuluta rahaa.

Vierailija
4/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta rahalla, enkä velaksi.

Vierailija
5/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken ruoan itse. Jos tarvitsen vaatteita niin UFF-tasarahapäivät, Kierrätyskeskus, Temu. Ruoat Lidlistä ja ei suomalaisia tuotteita. Kalusteet ei uutena jne.

Vierailija
6/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskurissa aina 6000-8000, sijoituksiin 1000e/kk.

Vierailija
7/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän palkkapäivänä toiselle tilille tietyn summan yli menevät rahat. Sieltä menee kerran kuussa rahastoihin ja muuten tuolla säästötilillä olevia saa käyttää lomamatkoihin tai muihin isompiin hankintoihin. 

Vierailija
8/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kortilla, kolikot ja setelit säilyvät lompsassa säästössä.

Vierailija
9/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa käymälläkö sitä rahaa sitten säästyy?? 

Vierailija
10/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisen sähkösopparin omistaja kuulemma säästää, kun käyttää sähköä mahdollisimman paljon silloin kun pörssisähkön hinta on korkea.

Vierailija
11/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan paljon ruokaa itse, hinnaksi tulee n. 100 e per kesä ja 5 pakastinta täynnä ruokaa. Siemenet vain maksaa ja kurkun taimet, muut esikasvatan itse. Palkasta suurin osa menee säästötilille. 

Vierailija
12/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän rahat palkkapäivänä joko sijoituksiin tai säästötilille. Jäljelle jätän käyttötilille sen, mitä menee siinä kuussa laskuihin. Ostokset teen luottokortilla eli ei ole tarvetta pitää ylimääräistä rahaa käyttötilillä.

Vierailija
13/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etutilille menee pari sataa molemmilta ja sieltä maksellaan mm. Vakuutusmaksut ja muita kodin hankintoja. Siellä aina puskurina 2000-3000€. Sitten säästän säästötilille ja joskus osakkeisiin. Säästötilillä n. 24000€.

Vierailija
14/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on määräaikaisella tilillä (minun mittapuulla) isompi summa. Säästötilillä puskuri jota kasvatan aina kun ylimääräistä jää. Rahastoihin menee satunnaisesti pieniä summia (15-35€) ja muutama osake tuottaa joitakin kymppejä vuodessa (olen vasta aloittanut) ja nekin laitan rahastoihin kasvamaan korkoa korolle. 

Vierailija
15/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä aktiivisesti vaan joka kuukausi jää rahaa säästöön ihan huomaamatta. 

Vierailija
16/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan rahaa, siirrän osan taloustilille ja loput säästötilille. Säästötililtä sitten ostan osakkeita, kun on hyvä tilanne. Kahteen jenkkirahastoon menee sataset automaattisesti kerran kuussa

Vierailija
17/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen kaiken ruoan itse. Jos tarvitsen vaatteita niin UFF-tasarahapäivät, Kierrätyskeskus, Temu. Ruoat Lidlistä ja ei suomalaisia tuotteita. Kalusteet ei uutena jne.

Luetun ymmärtäminen = 4-

Vierailija
18/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun netto on alle 2000 e/kk ei tuosta valitettavasti saa mitään säästöön kun olis kiva pystyä ostamaan jotain kivaakin itselle kuukausittain ilman että koko palkka menee vuokraan, laskuihin ja ruokaan. Ei ole puskuria vaikka tiedän kyllä että pitäisi olla mutta minkäs teet. Jonkun nää pskaduunitkin on tehtävä ja palkka on sitten sen mukainen. Olen normaalia tyhmempi joten en selviytyisi vaativammista töistä.

Vierailija
19/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa käymälläkö sitä rahaa sitten säästyy?? 

Ei, vaan laitatko kolikoita lippaaseen, seteleitä patjan alle, makuutat rahoja tilillä, ostat joka viikko satasella bitcoineja, jne.? Tätä kysyin.

Vierailija
20/37 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan hiukset itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi