Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä täytyy treenata, kun en saa lahkeeseen nostettua toista jalkaa

Vierailija
18.02.2026 |

Olen esikoiseni saanut ja sen jälkeen on ilmennyt vaikeutta nostaa toista jalkaa esim. housun lahkeeseen, kun toinen on laitettu. Molemmilla jaloilla on sama ongelma! Kun yksi jalka on housussa, toinen ei enää nouse vaivattomasti. Olenko kangistunut synnytyksen jälkeen? Mitä lihasryhmiä pitäisi vahvistaa ja mitä harjoituksia tehdä, jotta saisin housut jalkaan kuten aikaisemmin?? Tunnen itseni seniiliksi vanhukseksi, kun ei jalka nouse. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske lahjetta alemmas ja yritä uudestaan.

Vierailija
2/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamstring venyttely. Suomeksi mikä lienee kinkkunaru.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyykö sulla tasapaino kuitenkin?

Vierailija
4/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harjannut hampaita yhdellä jalalla seisten. Toinen jalka balettitanssija-asentoon, polvi koukkuun ja jalkapohja niin ylös säärtä pitkin kuin pystyt, tavoitteena saada polven sivupinnalle. Selkä suorana. Tätä voi tehdä aamuin-illoin. Lisäksi voi tehdä muulloinkin, kun tekee esimerkiksi töitä hellan tai työpöydän ääressä. 

Vierailija
5/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapaino on oikein hyvä! Tämän ongelman lisäksi ainoa muutos on ollut selkäkivut, mutta rullailen jumit pois ja käyn jumpassa. Lisäkiloja on tullut kyllä kans, ehkä sekin vaikuttaa.. 

Ap

Vierailija
6/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään synnytyksestä?

Vierailija
7/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kiitos kiitos hyvistä vinkeistä ja lisää saa laittaa, olen kiitollinen! T. Ap

Vierailija
8/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lonkankoukistaja jumissa tai heikko.

Vierailija
9/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pitkään synnytyksestä?

Pian vuosi! -Ap

Vierailija
10/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kireän takareiden venyttely. Voi tuo tosiaan kireistä takareisistäkin johtua. Istumaan jalat suorina lattialle ja päätä polviin, käsiä kohti varpaita, tai seisten kumarrus alas polvet suorina ja kädet kohti lattiaa. Nuo on ne klassiset, millä voi venytellä, netistä varmasti löytyy lisää. 

Vierailija
11/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan lonkankoukistaja jumissa tai heikko.

Tätä veikkaisin itse kanssa. Saa helposti jumit auki ja vahvistettua lonkankoukistajaa esim. kuntosalilla selkäpenkissä niin, että laittaa yhden jalan jalkatuen alle ja toisen lepäämään sen päälle ja tekee siitä vatsoja. Tulee hyvä venytys juuri sinne nivusseudulle. 

Vierailija
12/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Jalat ovat kyllä tosi kireät, enkä saa sormia lähellekään lattiaa taivutuksessa tai sormia varpaisiin.

Ap

Vierailija
13/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän ihmetyttää, mistä se toinen jalka voi tietää, että toinen jalka on jo lahkeessa. Yhtä korkeallehan ensimmäinenkin jalka pitää nostaa, kun sen laittaa lahkeeseen. Siinä täytyy olla jotain sellaista, että nostat sen puoliksi puetun lahkeen polven korkeudelle asti. Laske lahje yhtä alas kuin ensimmäisessäkin, tai kokeile pukea istualtaan sängyn reunalla, kuten vanhukset. Tosiaan venyttelyharjoituksetkaan ei varmasti olisi pahaksi. 

Vierailija
14/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos istut lattialla jalat suorana edessäsi, niin saatko nostettua jalkaa irti lattiasta yhtenäisenä suorana pötkönä? 

Vierailija
15/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kireän takareiden venyttely. Voi tuo tosiaan kireistä takareisistäkin johtua. Istumaan jalat suorina lattialle ja päätä polviin, käsiä kohti varpaita, tai seisten kumarrus alas polvet suorina ja kädet kohti lattiaa. Nuo on ne klassiset, millä voi venytellä, netistä varmasti löytyy lisää. 

Kireä lihas on usein jo valmiiksi venyttyneessä tilassa, jolloin venyttely ei auta. Voimaharjoittelu on paras tapa ehkäistä ja hoitaa lihasjumeja, ja se parantaa myös liikkuvuutta.

Vierailija
16/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä neuvo jos et mistään mitään tiedä! Kireitä lihaksia EI ole enää aikoihin kehotettu venyttämään vaan jumppaamaan ja hieromaan! Ainakin jos ei halua jänne-ja hermo-ongelmia.

Vierailija
17/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, taidan tehdä tosiaan niin, että nostan toisen lahkeen ylös lähelle polvia! Olen tehnyt niin koko ikäni, mutta saanut jalan vaivatta toiseen lahkeeseen. Haluaisin jatkaa samoin loppuelämäni, kun siihen olen tottunut.. -Ap

Vierailija
18/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harjannut hampaita yhdellä jalalla seisten. Toinen jalka balettitanssija-asentoon, polvi koukkuun ja jalkapohja niin ylös säärtä pitkin kuin pystyt, tavoitteena saada polven sivupinnalle. Selkä suorana. Tätä voi tehdä aamuin-illoin. Lisäksi voi tehdä muulloinkin, kun tekee esimerkiksi töitä hellan tai työpöydän ääressä. 

Oletko hullu?

Sulla ei ole (pikku)lapsia.

Vierailija
19/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yoogaa.

Tuossa ei kyse ole lihaksista, vaan jänteistä ja nivelistä.

Vierailija
20/29 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta isommat lahkeet,leveemmät housut siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi