Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sinä raahaudut aamulla työpaikallesi samaan aikaan ideologisesti työttömät kääntävät sängyssä kylkeään

Vierailija
18.02.2026 |

Tämän ansiosta palkastasi jää käteen vain murto-osa. Onko tämä reilua? 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäkööt vaikka kaksi kertaa. Olin 90-luvun laman aikaan 2v työttömänä, eikä se mitään herkkua ollut. Jos joku huvikseen haluaa itselleen niin kurjan elämän, niin olkoon sitten niin, kun ei niitä töitä kaikille kuitenkaan riitä. Toivoisim ennemmin, että ne jotka ovat motivoituneita ja haluavat töihin, löytäisivät itselleem työpaikan.

Vierailija
2/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulla töihin mennessäni on täysi vapaus päättää siitä mitä rahoillani teen, miten asun, millä autolla ajan, menenkö maailmanypäri matkalle, mitä syön tai teen muuten vaan vapaa-ajallani. 

Se kotiin jäävä elämäntapa'työtön' on orja ja tekee vain sen mihin muiden maksama raha riittää, vapaus puuttuu täysin. Komennetaan halvempaa luukkuun asumaan, ei autoa, ei mitään valinnan vapautta minkään suhteen. Vain se mitä annetaan.

Paikkaa en vaihtaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin joskus ideologisesti työtön. Sitten menin töihin. Onhan se elämä helpompaa työssäkäyvänä, kun ihan sama maksaako joku takki 30 vai 130 euroa mutta jatkuva kaipuu vapaa-aikaan on. Täytyy vaan odottaa, niin joskus sitäkin taas on ja toivottavasti hyvät säästöt.

Vierailija
4/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sain 3850 € eläkkeen. Paljonko työttömät?

Vierailija
5/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvin pieni marginaali enää ideologisesti työttömiä. Ne suuret massat talloisivat sinut välittömästi jalkoihinsa ja veisiväyät duunisi jos saisivat mahdollisuuden. Ehkä he vielä saava, koska puheestasi saa ymmärtää ettet kovin mielelläsi töittä käy. Massat kävisivät.

Vierailija
6/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei edes saa työpaikkaa kun ulkkikset vie ne :( 

Pakko vaan makailla kotona kun ei muutakaan voi.

Vierailija
7/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetkö niitä asioita tyhjänpäiväisissä palavereissa ja mikromanageroinnissasi?

Vierailija
8/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen kyllä mielummin töissä kun työttömänä. Ja työttömyys olisi minulle monin tavoin suuri kriisi. 
Ja jos aloittaja kadehtii työtöntä, niin käyt vaan tänään sanomassa pomolle, että otat lopputilin. Ongelma on sillä ratkaistu. 

Vierailija
9/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun palkasta jää käteen 2150. En välitä työttömistä. Siinä nukkukoon. Maksan verorahoillani eduskunnan ja oman kuntani päättäjien vessapaperit.

Vierailija
10/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin joskus ideologisesti työtön. Sitten menin töihin. Onhan se elämä helpompaa työssäkäyvänä, kun ihan sama maksaako joku takki 30 vai 130 euroa mutta jatkuva kaipuu vapaa-aikaan on. Täytyy vaan odottaa, niin joskus sitäkin taas on ja toivottavasti hyvät säästöt.

Töissähän käydään siksi että on varaa viettää vapaa-aikaa.

Vierailija
11/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lomalla ollessani pitkästyn, kun ei ole tekemistä saati jos olisin työtön. 

Vierailija
12/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä palstalla montaa työssäkäyvää ole

Vierailija
13/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raahaudu. Juon tässä kotona kahvia ja istun tänään parissa palaverissa.å

Vierailija
14/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi raahaudun vaan tähän toiseen huoneeseen. Vapaa-aikaa vois kyllä olla enemmän. Eilen sanoinkin pomolle töissä että riittäis kyllä 4-päiväinen työviikko mulle aivan mainosti, mutta ei ole mahdollista.

Vierailija
15/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nykyään vaikeampaa. On velvollisuus hakea paikkoja ja tuet on pieniä. Ei mua se käy kateeksi. Ei ole kaksista elämää vaikka työkin on raskasta 

Vierailija
16/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi voi spämmätä vauvapalstalla heti aamusta alkaen. 

Vierailija
17/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tiedä monen elämästä mitään, tai onko unia koska. Työssäkäyvä joko ottaa rahat tai kääntää kylkeä. Tai rahalla voi alkaa yrittäjäksi. Oma rytmi.

Vierailija
18/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, mitä sitten?

Vierailija
19/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minulla töihin mennessäni on täysi vapaus päättää siitä mitä rahoillani teen, miten asun, millä autolla ajan, menenkö maailmanypäri matkalle, mitä syön tai teen muuten vaan vapaa-ajallani. 

Se kotiin jäävä elämäntapa'työtön' on orja ja tekee vain sen mihin muiden maksama raha riittää, vapaus puuttuu täysin. Komennetaan halvempaa luukkuun asumaan, ei autoa, ei mitään valinnan vapautta minkään suhteen. Vain se mitä annetaan.

Paikkaa en vaihtaisi.

Sinulla on kertomus siitä että työtön on rutiköyhä joka on kahlittu johonkin patteriin. 

Vierailija
20/33 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omahan on valintasi. Enkä minä kylkeä käännä vaan lähden gymille. Kyllä sitä pitää kunnostaan huolta pitää. Sinä saat istua ja juoruilla siellä työpaikalla muiden marttyyrien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi