HS: Tuhansia Aalto-yliopiston opiskelijoita jäämässä ilman tutkintoa, koska edes palkattomia harjoittelupaikkoja ei löydy mistään
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/harjoittelupaikat-katoavat-tuhansie…
Nyt vain opiskelijat odottelemaan että mäkkärin kassa-Purra kehottaa MENEMÄÄN niihin töihin.
Kommentit (99)
Tässä näkyy se, että opiskelijoita ei haluta pitää mukana yhteiskunnassa ja yhteiskunta torjuu heidät.
Täähän on ollut ongelma jo vuosikausia. Ei ole mikään uusi juttu. Alkoi koronan tullessa maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yliopisto-opiskelijoilal yleensä ole pakollista työharjoittelujaksoa. AMK-juttuja.
Lääketieteen, hammaslääketieteen, eläinlääketieteen, psykologian, logopedian opiskelijoilla on pitkä pakollinen työharjoittelujakso, joka myös arvostellaan.
Kuinkas paljon noita opiskellaan Aallossa? 😂
Taidat olla vähän jälkeen jäänyt yksilö eli tyypillinen vassari eli mielisairas tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoihin on nostettu kiintiöitä niin paljon, että sinne hakeutuu paljon luuseriduunarien jälkeläisiä, joilla ei ole riittävää oma-aloitteisuutta ja resilienssiä selviytyä muusta kuin pakotetusta ohjelmasta. Välittömästi kun pitäisi itse nähdä vaivaa menestyksensä eteen ja itseohjautua (vaikka sitten saada se harkkapaikka) homma kusahtaa.
Ja sä olit iskän tai iskän kaverin firmassa.
No mutta eikö se risujen keruu käy myös työharjoittelusta?
Vierailija kirjoitti:
No mutta eikö se risujen keruu käy myös työharjoittelusta?
Harjoittelun pitää liittyä omaan alaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään meni monelta viisaalta ymmärtää, ettei yritys voi työllistää jos ei ole töitä. Olen monesti ihmetellyt mihin yliopistoista valmistuvat työllistyvät. Meillä työpaikalla teki YTM töitä, johon riittää hyvin merkonomin koulutus merkonomin palkalla.
M
Oliko siitä jotain haittaa, että hän oli YTM?
Aatelkaa mikä osaamisen taso oli ennen näitä ihme uudistuksia. Silloin oppi saatiin oppilaitoksessa eikä itseopiskeluna etänä ja työpaikoilla itsenäisesti yrittäen, kun kukaan ei viitsi enää opettaa, kun aika ei riitä siihen, että työntekijät on tukahdutettu työn lisäksi opastamaan harjoittelijoiden loputonta virtaa. Kyllä laatu on huonontunut entisajoista.
Tilanne ei tule paranemaan vaikka taloustilanne paranisi. Tekoäly vie noita junior-tason töitä ja vaikka kyseessä olisi ilmainen harjoittelija, niin kyllä se vaatii panostusta työnantajalta perehdyttää opiskelija työpaikkaan ja -tehtäviin. Ehkä oppilaitosten pitäisi alkaa miettimään vaihtoehtoja, jotta eivät olisi niin riippuvaisia yritysten kyvystä ottaa harjoittelijoita.
Uutinen ei koske millään tavalla Aalto-yliopistoa, koska sieltä valmistumiseen ei vaadita harjoittelua (vaikka se onkin hyödyllistä).
Vierailija kirjoitti:
Uutinen ei koske millään tavalla Aalto-yliopistoa, koska sieltä valmistumiseen ei vaadita harjoittelua (vaikka se onkin hyödyllistä).
Itse valmistuin Otaniemen Teknillisestä korkeakoulusta 30 vuotta sitten ja kyllä pakollinen työharjoittelu kuului itse tutkintoon silloin.
Työpaikkoja ei oo ei tuu
Maamme on alas ajettu ulkomaille vaan töihin sieltä monesti paikkoja löytyy
Baltian maista moni työpaikan löytänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valmistuin Otaniemen Teknillisestä korkeakoulusta 30 vuotta sitten ja kyllä pakollinen työharjoittelu kuului itse tutkintoon silloin.
Tämä palsta on buumereiden valloittama😑😑
Tutkintoja pitää muuttaa niin että pakollista työelämäharjoittelua voidaan suorittaa myös oppilaitoksessa.
Etätyöt ovat yksi syy miksi opiskelijoita ja valmistuneita ei haluta palkata koska ei ole työpaikoilla ketään kuka voisi perehdyttää heitä.
Teamsilla ei voi oikein perehdyttää ellei ole verkkokouluttamisen ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkyy se, että opiskelijoita ei haluta pitää mukana yhteiskunnassa ja yhteiskunta torjuu heidät.
Ja haetaan ulkomaisia "osaajia" kotimaisten osaajien paikoille.
Nykyään työpaikoilla ihmisillä on niin paljon töitä ettei kukaan jaksa ja ehdi opastaa harjoittelijoita.
Miksi ihmeessä harjoittelu pitäisi aloittaa lattian lakaisulla? Monessa työssä omien työjälkien siivoaminen on normaali osa työtä. Se tehdään aina tarvittaessa siinä sivussa.