Singapore ja bisnesluokka
Haaveilen matkasta Singaporeen. Aiemmin matkusteltu vain Euroopassa ja Afrikassa. Joten yli 6 tunnin lentoja ei takana yhtään. Onko bisnesluokka hintansa vertainen, entä premium economy? Houkuttaisi kovasti ottaa bisnesluokka, koska lentoaika noin 13 tuntia. Hinnat vaan todella suolaisia, economy luokassa Finnairilla 2500e 2 aikuista + 1 lapsi. Bisneksessä kymppitonnin. Mieluummin panostaisi kunnon hotelliin, kuin bisnesluokkaan. Kokemuksia?
Kommentit (14)
Kun Kela kerran kustantaa, niin bisnesluokka ja kaikki viimesen päälle tottakai!
Bisnesluokka on usein kallis Aasian matkoilla. Pari vinkkiä miten voit saada ilmaisen upgraden: 1) checkin viimeisten joukossa, kone usein täynnä ja paikoitetaan businekseen 2) kysy boardingissa. Usein jos on tyhjiä paikkoja busineksessä, sinne voi päästä
Vierailija kirjoitti:
Jeesus, että oli typerä kysymys.
Täysin asiallinen kysymys.
Ikävää, ettei sinulla ole liitua.
Ei se mitään kymppitonnia maksa. Mä lennän kaikki yli 8-tuntiset lennot business-luokassa, koska se mukavuus on mulle tärkeää. En osaa nukkua istualtani, ja haluan myös hyvät ruuat koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin asiallinen kysymys.
Ikävää, ettei sinulla ole liitua.
No ei sinullakaan, jos itket jossain vauvapalstalla bisnesluokan hintoja.
Älä vie pikkulasta business-luokkaan.
Finskin ruoka turressa on koiranruokaa. Kannattaa ottaa omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Missä hiton TURRESSA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä hiton TURRESSA?
Muista ottaa yöpuku. Singan lento on yölento.
Economyyn en menisi, Premium Eco on niin paljon parempi, mutta siellä on tosi vähän paikkoja eli myy nopeasti loppuun. Toisaalta Premiumissa paikat on 2-4-2 kun turressa 3-3-3 mikä sopii paremmin teidän 3-hengen ryhmälle. Ota se mihin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Annokset on pieniä Finnairilla. Minullekin jäi nälkä, vaikka olen melko pieniruokainen nainen. Omaa evästä pitää olla, varsinkin jos ei pääse syömään pian laskeutumisen jälkeen.
Ainoa mistä kannattaa ylimääräistä maksaa, on Finnairin bisnes-luokan istuimet laajarunko koneissa. Niissä on oikeasti mukava olla ja ne on tilavia ja viihtyisiä. Ne saa mukavaksi pediksi, jossa tilaa on hyvin nukkua aina 2 metriä pitkille asti. Itse ruokatarjoilu bisnes-luokassa menee niin Singaporen lennoilla, että saat aamiaisen, kevyen välipalan ja sitten lounaan/illallisen. Sitten on vielä erilaisia snacksejä ja hedelmiä tarjolla, joita voit syödä rajattomasti. Juoda saa niin paljon kuin haluaa kunnes henkilökunta panee sille stopin. Vessat on vähän mukavammat kuin economy-luokassa.
Myös se Helsingin Finnairin non schengen alueen lounge portin 52 vieressä on varsin mukava ja siellä viihtyy ennen koneeseen nousua. Singaporessa lounge onkin sitten jo astetta parempi ja ruokatarjoilu on massiivista.
Mutta maksaisinko 10 000 euroa meno-paluusta bisneksessä omilla rahoillani? Luultavasti en noin paljoa. Joku 5000-6000 euroa voisin vielä maksaa, tai lunastaa reisuun pisteillä.
Jos rahaa on polttaa lentoihin niin antaa mennnä vaan. Itse laittaisin ne rahat kunnon hotelliin jne. En ole maksanut extraa lennoista.
Olen lentänyt 24h putkeen, välissä oli toki lennonvaihto, juurikin Singaporessa, kuten myös Hong Kong. Olen lentänyt siis useamman kerran Australiaan. Economy voi olla ihan sopiva jos on pienikokoinen, ei liihan leveä eikä liian pitkä. Näissä tilanteissa hankkisin sitten jonkun extraluokan. Kannattaa valita yölento Singaporeen niin siellä on sitten perillä valoiseen aikaan. Yölennot on rauhallisia, itse olen yleensä nukkunut jonkun 5-6h joten matka on mennyt helpolla. Mun paras vinkki on siis se että kannattaa valita yölento.