Työtön Ina aikoo jäädä eläkkeelle 35-vuotiaana rahaa tulee tekemättä mitään.
Työtön Ina aikoo jäädä eläkkeelle 35-vuotiaana rahaa tulee tekemättä mitään
Ina jätti amiksen kesken ja paiski sekalaisia duunarihommia, kunnes jäi työttömäksi. CV:stä ei arvaisi, miten rikas hän todella on. Ina kertoo nyt keinot, joiden avulla hän tienaa jopa työttömänä niin hyvin, että 35-vuotiaana on tarkoitus jäädä jo eläkkeelle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011773821.html
Kertokaa mitä nää keinot on niin ei munkaan tartte tehdä enää päivääkään töitä?
Kommentit (62)
Kunnianhimoinen tavoite Inalla. Etenkin kun kassavirta oli vielä viime vuonna miinuksella. Silmääni pisti myös se, että varallisuus oli kiinni lähinnä asunnoissa, joiden arvo on vaan laskenut viimeiset neljä vuotta ja niiden hankinnassa oli käytetty velkavipua. Ja epäillä soppii onko noiden asuntojen reaaliarvo oikeasti lähelläkään tuota miksi se omissa kuvitelmissa arvioidaan. Ja vaikka olisikin niin millään 300.000 euron varallisuudella ei todellakaan voi firettää kolmevitosena.
Jep, miten voi varallisuutta laskea asuntojen arvon mukaan? Se on täysin abstrakti luku, joka ei perustu muuhun kuin mielikuvitukseen ja odotuksiin. Toki suuruusluokka perustuu alueen hintatasoon, jos kaikki on muuten kunnossa ja kysyntää on.
Joo joo. Höpö höpö. Mikä vaan mahtaa olla vivutetun asuntodominonkin tuotto ja kohtalo näinä aikoina.
Jos rikastuminen olis noin yksinkertaista, niin Suomi olis täynnä rikkaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnianhimoinen tavoite Inalla. Etenkin kun kassavirta oli vielä viime vuonna miinuksella. Silmääni pisti myös se, että varallisuus oli kiinni lähinnä asunnoissa, joiden arvo on vaan laskenut viimeiset neljä vuotta ja niiden hankinnassa oli käytetty velkavipua. Ja epäillä soppii onko noiden asuntojen reaaliarvo oikeasti lähelläkään tuota miksi se omissa kuvitelmissa arvioidaan. Ja vaikka olisikin niin millään 300.000 euron varallisuudella ei todellakaan voi firettää kolmevitosena.
Eikös sillä NYT ole se 300 donaa nettovarallisuus velkojen jälkeen? Kolmevitosena oletettavasti aika paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Osakesijoittamisells tienaa todella hyvin. Ei sitä vaan jaksa jankata niille jotka väittää ettei tienaa ja rahat voi menettää.
Tienaa jos osaa mutta suurin osa ei osaa eikä viitsi edes perehtyä. Se vaatii paljon aikaa ja lukemista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 36 vuotias ja saan osinkoja nettona kuussa noin 1000e. Kyllä tällä pihi ihminen eläisikin jo töitä tekemättä. Ei ollut mitään alkupääomaa, ei perintöä eikä rikkaita vanhempia. Ihan vaan verta, hikeä ja kyyneleitä töissä käyden, säästäen ja sijoittaen.
Keskimääräinen osinkotuotto on 3-5%. Jotta tienaat verojen jälkeen 12'000 euron tuoton vuodessa, on sinulla osakepääomaa vähintään 400'000 euron arvosta. Aika kova. Tuollaisen pääoman saa esim sijoittamalla 10 vuoden ajan 40'000 euroa vuodessa. Kyllä siihen saa töitä tehdäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminen
Jotta nuorena pääsisi sijoittamalla eläkesummiin niin pitää olla aikamoinen alkupääoma. Eli rikkaat vanhemmat.
Tuurilla toki. Esim. Kollega 30v kertoi 2013 sijoittaneensa eläkerahojaan Teslaan jos tuon noin kymppitonnin on siellä pitänyt niin se on viime vuosina pyörinyt 3-5 miljoonan tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 36 vuotias ja saan osinkoja nettona kuussa noin 1000e. Kyllä tällä pihi ihminen eläisikin jo töitä tekemättä. Ei ollut mitään alkupääomaa, ei perintöä eikä rikkaita vanhempia. Ihan vaan verta, hikeä ja kyyneleitä töissä käyden, säästäen ja sijoittaen.
Keskimääräinen osinkotuotto on 3-5%. Jotta tienaat verojen jälkeen 12'000 euron tuoton vuodessa, on sinulla osakepääomaa vähintään 400'000 euron arvosta. Aika kova. Tuollaisen pääoman saa esim sijoittamalla 10 vuoden ajan 40'000 euroa vuodessa. Kyllä siihen saa töitä tehdäkin.
Sinä et ota ollenkaan huomioon korkoa korolle ilmiötä. En ole todellakaan sijoittanut 40t vuodessa, hyvä jos tienannut tuollaista summaa! Eikä ole edes 400t salkkua, omistan ulkomaisia osakkeita joissa monessa osinkotuotto paljon enemmän kuin 3-5%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminen
Jotta nuorena pääsisi sijoittamalla eläkesummiin niin pitää olla aikamoinen alkupääoma. Eli rikkaat vanhemmat.
Tuurilla toki. Esim. Kollega 30v kertoi 2013 sijoittaneensa eläkerahojaan Teslaan jos tuon noin kymppitonnin on siellä pitänyt niin se on viime vuosina pyörinyt 3-5 miljoonan tienoilla.
30v kollegasi sijoitti 13 vuotta sitten kymppitonnin teslaan? Harvalla on tuollaisia summia alaikäisenä, saatikka olisi jo miettinyt eläkesäästämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminen
30v kollegasi sijoitti 13 vuotta sitten kymppitonnin teslaan? Harvalla on tuollaisia summia alaikäisenä, saatikka olisi jo miettinyt eläkesäästämistä.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaminen
Kollega oli silloin 30v luonnollisesti. Ja kotoisin maasta, jossa itse saa sijoittaa osan eläkemaksuistaan, joten asia tulee mietittäväksi heti kun palkkaa alkaa saada.
Minä olen johdannaisilla ja todella riskipitoisella sijoittamisella saanut taloudellisen riippumattomuuden 36 iässä, mutta ei siitä voi huudella kun tulee ties mitä tappouhkauksia ja näsäviisastelua sen sijaan että joku arvostaa. Minulla ei ole mitään koulutusta tai "kovaa" tietotaitoa sijoittamiseen vaan kaikki on itseopiskeltua.
Minulla on kiva oma iso asunto Helsingissä sekä rajattomasti vapaa-aikaa. Ei ole tarvetta mainostaa asiaa esim. deittipalveluissa etteivät vääränlaiset ihmiset kiinnostu hyväksikäyttömielessä.
Ja yhtä hyvin voisin olla ns. ojan pohjalla. Otin johdannaismarkkinoilla mm. 10-30x leverage riskejä (jos ymmärrät sijoittamisesta jotain, tiedät että väärään suuntaan kurssin heilahtamisella pieni pääoma olisi pyyhkiytynyt kokonaan pois).
Vierailija kirjoitti:
Minä olen johdannaisilla ja todella riskipitoisella sijoittamisella saanut taloudellisen riippumattomuuden 36 iässä, mutta ei siitä voi huudella kun tulee ties mitä tappouhkauksia ja näsäviisastelua sen sijaan että joku arvostaa. Minulla ei ole mitään koulutusta tai "kovaa" tietotaitoa sijoittamiseen vaan kaikki on itseopiskeltua.
Minulla on kiva oma iso asunto Helsingissä sekä rajattomasti vapaa-aikaa. Ei ole tarvetta mainostaa asiaa esim. deittipalveluissa etteivät vääränlaiset ihmiset kiinnostu hyväksikäyttömielessä.
Ja yhtä hyvin voisin olla ns. ojan pohjalla. Otin johdannaismarkkinoilla mm. 10-30x leverage riskejä (jos ymmärrät sijoittamisesta jotain, tiedät että väärään suuntaan kurssin heilahtamisella pieni pääoma olisi pyyhkiytynyt kokonaan pois).
Mielenkiinnosta, onko sijoitukset nyt jossain osinkopapereissa vai syötkö kuormasta ja luotat siihen että pystyt kuittaamaan (sinulle) normaalilla sijoittamisella kuluttamasi?
Myy peesettään onlyfansissa mitäpä muutakaan nuori ja kaunis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta, onko sijoitukset nyt jossain osinkopapereissa vai
Minun osaltani adrenaliinit on kulutettu loppuun ja elän osinkotuotoilla. Saan niitä n. 1.5x perus palkansaajan verran vuodelle jyvitettynä, sillä elää ihan OK elämää Suomessa ilman että on tilivelvollinen työnantajille tai Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valtaosa tuossa tilanteessa olevista mitään 40 tonnin säästöjä per vuosi ole kasannut. Vaan kuten puolisoni (nainen) perinyt siitä 90-99% ja laittanut poikimaan jolloin summa paisuu entisestään tekemättä mitään jos hajautus on edes alkeellisella tasolla järkevä (tai suoraan indeksirahastoissa).
Vierailija kirjoitti:
Myy peesettään onlyfansissa mitäpä muutakaan nuori ja kaunis nainen.
Tällä pääsee helpoitin rahoihin käsiksi...
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja tienaan kuukaudessa noin 4200 euroa, josta maksan veroja 34%. En ole hakenut ansiosidonnaista päivärahaa, joten voin käyttää päiväni juuri niin kuin haluan huolimatta siitä, että olen työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautunut (ja saan sitä kautta muutamia kivoja etuja kuten edullisia uimahalli- ja kuntosalilippuja).
Hakkaat pelikonsolia päivät pitkät? :) Sullako ei ole mitään annettavaa sille ihmisyhteisölle, jonka jäsen olet? Traagista!
Miksi ihmisyhteisö ei anna mitään takaisin kuten puolisoa, töitä ja asuntoa? Niinpä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ota ollenkaan huomioon korkoa korolle ilmiötä. En ole todellakaan sijoittanut 40t vuodessa, hyvä jos tienannut tuollaista summaa! Eikä ole edes 400t salkkua, omistan ulkomaisia osakkeita joissa monessa osinkotuotto paljon enemmän
Sorry, mutta kun on ensikäden kokemusta kuinka vaikeaa on juuri tänä ajankohtana ollut pitää siitä 300'000 euron (hajautetusta) osakepääomasta kiinni yli vuosien 2020-2024, niin en usko. Ja kuinka vaikeaa oli saada ensimmäinen 100k kasaan, siihen kului 10 vuotta, jonka jälkeen 200k lisää tuli alle kymmenessä vuodessa. Ja salkun omistajan tulot on kuitenkin lähes koko tämän ajan olleet korkeimmassa desiilissä, jotem sijoitettavaa pääomaa on ollut ok laittaa, eikä sijoituksista ole tarvinnut koskaan nostaa rahaa henkilökohtaisiin menoihin.
Ei ole, vaan amish. Sitä "vanhakantaista uskontoa" kutsutaan muuten kristinuskoksi. :D Anabaptismi tosin on kristinuskon uudenaikaisempaa hapatusta, kuten koko protestanttisuus.
Ina Mikkolalle tsemppiä! Nykyään täytyy olla aika rohkea, kun ryhtyy asuntosijoittajaksi.