Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa Kohta Kanarialle

Vierailija
17.02.2026 |

Tasokas hotelli, täyshoito, lämmin allas, hyvä kuntosali. Kyllä jo odotan, että pääsen juoksemaan, treenaamaan, vaeltamaan, lukemaan hyviä kirjoja, lomailemaan. saan valmiin ruuan ja hyvän drinkin illalla tunnelmallinen musiikin soidessa taustalla. Ei lapsiperheitä ja tarjolla kaikkea, siis muutakin kuin pizzaa ja ranuja. Aamukahville churroja, tuoreita hedelmiä ja lasi skumppaa, jos siltä tuntuu. En etsi kulttuuria, vaan lämpöä, vapautta ja hyvää palvelua. Nyt jo lähtökuopissa.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyshoito on pahinta mitä voit tehdä paikalliselle kulttuurille. Tämän on pakko olla joku vitsi, tai sitten ap ei tosiaan lue uutisia. Sinne ei haluta enää turisteja koska saaren kantokyky ja roskan määrä on ylittynyt moninkertaisesti. Tervemenoa vaan uimaan pssskaan!

Ei se turistien vika ole jos eivät ole saaneet infraa kuntoon. Päinvastoin,tuovat rahaa maahan. Atlantissa nyt ei ylipäätään noilla leveysasteiila kannata mennä uimaan,siellä on vahva aallokko mikä imaisee järviuintiin tottuneen mennessään.

Vierailija
122/158 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa näiden kaljaturistien matkustaa tonne turistihelvettiin. Lämmin siellä ei ole. Parhaimpiin kohteisiin ja maihin on vaikea päästä, ja niistä ei kannata kertoa mitään!!!

Pakettimatka 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ja vielä keulii sillä.

Me mennään kanarialle parin viikon päästä pakettimatkalla 5 tähden hotelliin. Pelkkä aamiainen kylläkin,tykätään kävellä paikkoihin illastamaan. Kyllä reilu +20- 25c suomen kelit voittaa. Thaimaaseen meitä ei saisi vaikka maksettaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa näiden kaljaturistien matkustaa tonne turistihelvettiin. Lämmin siellä ei ole. Parhaimpiin kohteisiin ja maihin on vaikea päästä, ja niistä ei kannata kertoa mitään!!!

Mitkä kaljaturistit?  En ole Kanarialla sellaisiin törmännyt. Asun tasokkaissa hotelleissa siisteissä kohteissa  ja edes lentokoneissa ei ole ollut kännikaloja. Turisteille on oltu kohteliaita, kaikki on sujunut hienosti.  Olen matkustellut paljon, vertailukohtia siis on. 

Vierailija
124/158 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me mennään kanarialle parin viikon päästä pakettimatkalla 5 tähden hotelliin. Pelkkä aamiainen kylläkin,tykätään kävellä paikkoihin illastamaan. Kyllä reilu +20- 25c suomen kelit voittaa. Thaimaaseen meitä ei saisi vaikka maksettaisiin.

Olen parhaillaan kuukauden reissussa Thaimaassa. En ikinä myöskään halunnut tänne mutta tuli niin hyvä diili, että lähdin porukan mukaan. Kuukaudessa on mennyt kuluihin n. 700 euroa, lounas ja illallinen joka päivä ravintolassa ja tuliaisia on ostettu. Ihmiset ystävällisempiä kuin missään. Lämminyä 30+ joka päivä. Ihmisten ystävällisyys on jotain mitä en ole kokenut missään aikaisemmin. Kiertänyt n. 30 maata. Kanariaa CG, Teneriffa, Lanzarote, Gomerra.

Vierailija
125/158 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä kaljaturistit?  En ole Kanarialla sellaisiin törmännyt. Asun tasokkaissa hotelleissa siisteissä kohteissa  ja edes lentokoneissa ei ole ollut kännikaloja. Turisteille on oltu kohteliaita, kaikki on sujunut hienosti.  Olen matkustellut paljon, vertailukohtia siis on. 

Mä myös ihmettelen tätä ainaista hölötystä jostain suomalaisista kännituristeista jotka lentokentällä, koneessa ja hotellissa, ja koko matkakohteessa niin häiritsee? Mä en sellaisista tiedä ja melko usein käyn esim. Rodoksella. 

Vierailija
126/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös ihmettelen tätä ainaista hölötystä jostain suomalaisista kännituristeista jotka lentokentällä, koneessa ja hotellissa, ja koko matkakohteessa niin häiritsee? Mä en sellaisista tiedä ja melko usein käyn esim. Rodoksella. 

Ei ole munkaan kohdalle osunut vaikka Kanariallakin oon käynyt moneen kertaan. Ei niitä kajlaturisteja ainakaan tasokkaissa hotelleissa ole eikä myöskään lapsiperheille kohdistetuissa hotelleissa. Enemmän sieltä löytyy jäätelö- ja ranuturisteja, jotka eivät muita lomalaisia häiritse. 
En ehkä ole näihin pahimpiin pubirysiin eksynyt, vaikka jopa Playa del Inglesissä ja Teneriffalla oon käynyt. 

Vierailija
127/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa! Itse tosin kierrän Kanarian kaukaa, täysin turistimesta ja liian pitkä lentomatka. Itselle tärkeää on valoisuus, ei niinkään lämpötila. Täällä suositaan manner-Espanjaa (Fuge ei tod.) ja Portugalia mukaan lukien Madeira ja Azorit. Pääsiäisenä sitten taas reissuun täälläkin, joulusta onkin jo aikaa.

Vierailija
128/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä siellä kotisohvalla haaveilla matkasta :-)

Vierailija
129/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voit opetella oikeinkirjoitusta.

Vierailija
130/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläisiä on eniten nyt Balilla kuin Mongoliassa ja Thaimaassa .  Turkissa on Ukreja. Kyproksella . Kypros on kaikkien suosikki lomakohde. Kreikka. Santorini. Rodos.  Kreeta. Uuskohde on Kroatia. 

Siis mitä on Turkissa? Ukreja? Mitä ne on?

Vierailija
131/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanarialle

pakettimatkalle

Suomen

Thaimaahaan

Vierailija
132/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää matkaa! Itse tosin kierrän Kanarian kaukaa, täysin turistimesta ja liian pitkä lentomatka. Itselle tärkeää on valoisuus, ei niinkään lämpötila. Täällä suositaan manner-Espanjaa (Fuge ei tod.) ja Portugalia mukaan lukien Madeira ja Azorit. Pääsiäisenä sitten taas reissuun täälläkin, joulusta onkin jo aikaa.

Onko Azoreille jossain vaiheessa vuotta suoria lentoja Helsingistä? Ajattelin vaan että pitempi aikahan sinne menee jos on Lissabonissa välilasku? Joskus itse lentänyt Madeiralle välilaskulla. 

Vierailija
133/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen köyhälistön matka, mutta jos ei resurssit muuhun riitä, niin hyvää matkaa. Älä nyt kuitenkaan tohkeissasi tukehdu churroihisi.

Vierailija
134/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan kuukauden reissussa Thaimaassa. En ikinä myöskään halunnut tänne mutta tuli niin hyvä diili, että lähdin porukan mukaan. Kuukaudessa on mennyt kuluihin n. 700 euroa, lounas ja illallinen joka päivä ravintolassa ja tuliaisia on ostettu. Ihmiset ystävällisemp

Thaimaassa on hyvätkin puolensa, kun kiertää pahimmat turistirysät kaukaa. Ainakin Phuketissa kuuluu olevan paljon venäläisiä? Hua Hinin lähistöllä kävin juuri, Prachuap Khiri Khanissa, siellä ei näkynyt venäläisiä. Enimmäkseen metsässä ja rannalla olin, niin mihin siellä rahaa saisi kulumaan, ruoka ja juomat ei maksa paljon mitään. Nyt olen jo Malesiassa. On vaikea ymmärtää miksi jotkut haluavat matkustaa Kanarialle. 

Vierailija
135/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei paikalliset tykkää enää turisteista. Koittakaa sulautua maisemaan tai pysykää hotellissa.

Heh. Päin vastoin. Kannattaa mieluummin luoda mielipide käymällä siellä. Perus Espanjalainen jeesaa turistia joskus kysymättäkin. Riittää että etsii jotain tyhmän näköisesti. Britit tekee siellä myös samaa. Olimme aina tervetulleita vaikka näytimme aivan suomalaisille, siis köyhille jotka eivät kuluta paljoa rahaa.

Suomalaisilta! Köyhiltä! Miten vaikeaa on kirjottaa oikeaoppista kieltä?

Vierailija
136/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi painajainen.

Vierailija
137/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan kuukauden reissussa Thaimaassa. En ikinä myöskään halunnut tänne mutta tuli niin hyvä diili, että lähdin porukan mukaan. Kuukaudessa on mennyt kuluihin n. 700 euroa, lounas ja illallinen joka päivä ravintolassa ja tuliaisia on ostettu. Ihmiset ystävällisempiä kuin missään. Lämminyä 30+ joka päivä. Ihmisten ystävällisyys on jotain mitä en ole kokenut missään aikaisemmin. Kiertänyt n. 30 maata. Kanariaa CG, Teneriffa, Lanzarote, Gomerra.

Olen kiertänyt 97 maata, ja minäkin olen sitä mieltä että Thaimaassa on useimmiten erittäin ystävällisiä ihmisiä, lukuunottamatta pahimpia turistipaikkoja, joissa hymyn takana vain halu saada enemmän rahaa. Tosin filippiiniläiset ovat vieläkin ystävällisempiä, sydämestä. Kaakkois-Aasiassa +30 on normipäivä. 

Vierailija
138/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnon voi vuokrata se on helppo asuinmuoto. Merivesi tekee hyvää iholle. Hiuksille. Kynsille. Merituuli tuoksuu hyvälle.  Tuoreet tomaatit ja appelsiinit. Mineraali vesi. Ihanaa lomaa vaikka asuisi puoli vuotta. 

Ei ei ei, kaikkein typerintä on air n b. Juuri niiden takia paikallisia karkotetaan ja joutuvat maksamaan törkeitä vuokria. Aina hotelliin, aina. 

Tosiaan tämä on yks puoli, enkä mä ole ikinä ymmärtänyt sitäkään että loma-asumuksessa laitetaan itse ruokaa. Edes sitä aamukahvia. Niin karussa paikassa en vielä ole ollut ettei jotain ravitsemusliikettä olis lähellä. 

Aina tehdään hotellissa itse aamupala. Hotellin valintaperusteena on vähintäänkin liesi, uuni on plussaa. Tietysti myös kahvinkeitin ja jääkaappi. On ihan parasta, kun ei ole sidoksissa hotellin älyttömän aikaisiin aamupala-aikoihin, vaan saa rauhassa tehdä aamiaista silloin, kun heräilee. Lähimarketista haetaan aina tuoretta sämpylää, mehua ja hedelmiä. Parvekkeelle kattaus ja nauttii aamupäivän lämmöstä rauhassa, sitten altaalle. 

Vierailija
139/158 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnon voi vuokrata se on helppo asuinmuoto. Merivesi tekee hyvää iholle. Hiuksille. Kynsille. Merituuli tuoksuu hyvälle.  Tuoreet tomaatit ja appelsiinit. Mineraali vesi. Ihanaa lomaa vaikka asuisi puoli vuotta. 

Ei ei ei, kaikkein typerintä on air n b. Juuri niiden takia paikallisia karkotetaan ja joutuvat maksamaan törkeitä vuokria. Aina hotelliin, aina. 

Tosiaan tämä on yks puoli, enkä mä ole ikinä ymmärtänyt sitäkään että loma-asumuksessa laitetaan itse ruokaa. Edes sitä aamukahvia. Niin karussa paikassa en vielä ole ollut ettei jotain ravitsemusliikettä olis lähellä. 

Aina tehdään hotellissa itse aamupala. Hotellin valintaperusteena on vähintäänkin liesi, uuni on plussaa. Tietysti

No, erilaisia tapoja. Mulla aikainen aamiainen hotellin aamiaishuoneessa, sitten patikoimaan tai vaikka mopoilemaan/autoilemaan, tai lautalle, en koskaan loju altaalla. 

Vierailija
140/158 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä lento ei minua haittaa, etenkin suora lento. En haluaisi notkua lentokentillä ellei ole pakko. 

12 tai 13 tunnin lento esim. Bangkokiin tai Singaporeen menee yllättävän nopeasti kun kone on iso, tilaa on enemmän, on paljon katsottavana hyviä leffoja ja sarjoja, 2 ateriaa lennolla kuuluu hintaan sekä matkalaukku ruumaan. Ihan suht nopeaan se sujuu, etenkin jos on yölento eli pystyy helposti muutaman tunnin nukkumaan, sitten pari hyvää leffaa. Kanarian lento tuntuu pitemmältä vaikka on puolet lyhyempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi