Ihanaa Kohta Kanarialle
Tasokas hotelli, täyshoito, lämmin allas, hyvä kuntosali. Kyllä jo odotan, että pääsen juoksemaan, treenaamaan, vaeltamaan, lukemaan hyviä kirjoja, lomailemaan. saan valmiin ruuan ja hyvän drinkin illalla tunnelmallinen musiikin soidessa taustalla. Ei lapsiperheitä ja tarjolla kaikkea, siis muutakin kuin pizzaa ja ranuja. Aamukahville churroja, tuoreita hedelmiä ja lasi skumppaa, jos siltä tuntuu. En etsi kulttuuria, vaan lämpöä, vapautta ja hyvää palvelua. Nyt jo lähtökuopissa.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, että mikä ihme siellä Kanarialla oikein kiinnostaa? Mä ymmärrän sen, että vuosikymmeniä sitten siellä suomalaisetkin kävivät, kun lienee olleen ihan ensimmäisiä lämpimiä talvilomakohteita meille. Nyt täysi turistirysä eivätkä käsittääkseni paikallisetkaan nykyisistä turistimääristä tykkää. Kanaria ja Rodos -sinnepäin suomalaiset kun eovät ymmärrä, että muutakin kohdetta on tarjolla.
Mä kävin 30 vuotta monilla Kreikan saarilla ja mantereellakin muutamissa paikoissa ennen ensivisiittiä Rodokselle. Ja nykyään käyn pari-kolme kertaa vuodessa, tykästyin. Käyn toki muuallakin Kreikassa edelleen. Kanarialla kerran, en ihastunut.
Kerro, mikä hotelli. Tykkään aikuisten hotelleista, joissa all inc. mutta niitä ei niin kauhean paljon ole valikoimissa.
Calima mennee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatiassa on puhtaita uimavesiä . Uutuuskohde Albania on edullisin olut ja ruoka. Bulgariassa on hyvää ruokaa . Bulgaria siirtyi Euro valuuttaan. Myös Kreikassa on Eurovaluutta.
Kroatia on kehitysmaa, ihan hirveä ja kuiva paikka, Bulgariassa ja Turkissa paljon paremmat hotellit, ainoa hieno oli Krkan kansallispuisto vesiputouksineen, kallis nykyään myöskin, toinen huono oli Rodos.
Anteeks mitä? Kroatiaa sanot kehitysmaaksi ja kehut Bulgariaa?
Vierailija kirjoitti:
Tyhjäpäät menevät, vaikka maan omat kansalaiset kärsivät jo (liiasta) turismista.
No itsepähän palvelevat turisteja; hotellit, baarit jne.
Srubb oli just kuten joka vuosi Lanzarotella, Orpo Las Palmasissa.
Vierailija kirjoitti:
Kreikan saarilla myydään asuntoja edullisesti.
Miksi omistaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, että mikä ihme siellä Kanarialla oikein kiinnostaa? Mä ymmärrän sen, että vuosikymmeniä sitten siellä suomalaisetkin kävivät, kun lienee olleen ihan ensimmäisiä lämpimiä talvilomakohteita meille. Nyt täysi turistirysä eivätkä käsittääkseni paikallisetkaan nykyisistä turistimääristä tykkää. Kanaria ja Rodos -sinnepäin suomalaiset kun eovät ymmärrä, että muutakin kohdetta on tarjolla.
No aika hyvin AP kertoi, mikä siellä kiinnostaa! Toki on monta muuta kohdetta, mutta melkein kaikkiin on paljon pitempi lentomatka. Ja kun kerran lämpö, lenkkeily, kuntosali, hyvä ruoka ja rentoutuminen kiinnostaa lyhyellä (1-2 viikkoa?), niin miksi lähteä merta edemmäs kalaan?
Madeira on upea paikka, kaikkea muuta siellä on paitsi hiekkarantoja (Kanarialla ihmispskan saastuttamaa) ja känni-suomi-lihapullabaareja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi omistaa ?
Tätä mäkin aina ihmettelen, siis jos puhutaan loma-asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi omistaa ?Tätä mäkin aina ihmettelen, siis jos puhutaan loma-asunnosta.
Kreikassa et saa asua omistamassasi asunnossa ympärivuotisesti ellei se ole noin 300 000€ arvoinen, näin ainakin briteille on kerrottu loma-asunto auringon alla ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikassa et saa asua omistamassasi asunnossa ympärivuotisesti ellei se ole noin 300 000€ arvoinen, näin ainakin briteille on kerrottu loma-asunto auringon alla ohjelmassa.
Taitaa olla brexitiin liittyvä juttu? En tiedä kun en oo britti enkä ostamassta kämppää :-)
Saisivat muuten useammin tuossa ohjelmassa pyöriä Kreikassa eikä aina Espnjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin olin Ateenassa kolmessa eri asunnossa yhdeksän päivän aikana. Etukäteen varasin vaan kahdeksi yöksi hotelli huoneen.
Aikoinaan menin Las Palmasiin hienoisen epäilyn vallassa, mutta ihastuin kaupunkiin. Sinne jäi ikuinen kaipaus. Varaan aina samasta rantahotellista merinäkölalahuoneen, kuuntelen Atlantin pauhuja ja unohdan muun maailman. Yleensä en matkusta samaan kohteeseen useampia kertoja, tuo on poikkeus. Olen keväällä taas lähdössä , odotan ilolla, tämä on viides matkani sinne. Olen reissannut elämäni aikana melko paljon, en enää kaipaa eksoottisia elämyksiä. Kanarialla on paljon toisistaan poikkeavia saaria, myös Gran Canarialla on useita ilmastotyyppejä. Jokainen voi valita itselleen mieluisan kohteen. Itse en ole erityisemmin auringonpalvoja, siisti kaupunkikohde sopii minun tarpeisiini hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin olin Ateenassa kolmessa eri asunnossa yhdeksän päivän aikana. Etukäteen varasin vaan kahdeksi yöksi hotelli huoneen.
Miski noin monessa asunnossa? Minä en ainakaan haluaisi vaihtaa majapaikkaa kesken loman.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Lanzarotelta! Eilen tosiaan oli calimaa ilmassa, auringonlasku oli erikoinen, mahtava kehä auringon ympärillä. Nyt on taas kirkasta.
Meillä on vuokrakaksio 3vk, tykätään asua näin. Meillä on myös ladatut bussikortit, käydään eri puolilla, Fuerteventuralla oltiin viime viikolla.
Parhaat ravintolat ovat Arrecifessa, Puerto del Carmenissa vain pari, kolme hyvää kalaravintolaa, kaksi satamassa, yksi aika ylhäällä sataman yläpuolella. muut turistipaikkoja.
Älä vuokraa, vaan asu hotellissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatiassa on puhtaita uimavesiä . Uutuuskohde Albania on edullisin olut ja ruoka. Bulgariassa on hyvää ruokaa . Bulgaria siirtyi Euro valuuttaan. Myös Kreikassa on Eurovaluutta.
Kroatia on kehitysmaa, ihan hirveä ja kuiva paikka, Bulgariassa ja Turkissa paljon paremmat hotellit, ainoa hieno oli Krkan kansallispuisto vesiputouksineen, kallis nykyään myöskin, toinen huono oli Rodos.
Ei näissä ole vielä helmikuussa lämmintä, eikä lämmitettyjä uima-altaita
Vierailija kirjoitti:
Calima ehtii ohi ennen kuin ollaan perillä. Ihana lämpö odottaa.
Ap
Klimax ehtii ohi ennen kuin olet perillä
Espanjan aurinkorannikolla on yli 20 lämmintä. Malagaan on lyhyin lento, jos haluaa Suomesta lämpimään just nyt.
Tulin viime viikolla Kanarialta. Oli ihanaa. Sinne vaan AP!
Lopetetaan turismi. Sittenpähän kärsivät enemmän, kun on tyhjä asunto eikä töitä.