Miten te, joilla on paljon tavaraa ja vähän säilytystilaa saatte kotinne pysymään siistinä?
Varsinkin lasten huone... huh huh... Meillä se on AINA ihan sekaisin. Olen yrittänyt lapsille (2v ja 5v) tolkuttaa, että kun leikki loppuu niin lelut pannaan takaisin laatikoihin ennen kun aloitetaan uusi leikki. Mutta turhaan. Nytkin siellä on lattia niin täynnä tavaraa, että ei tiedä mihin jalkansa laittaisi. Sitten kun siivoan huoneen niin se on pari tuntia siisti ja sitten taas samanlainen kuin ennenkin :(
Tähän kun vielä lisää sen, että olen TOSI laiska siivoaja...
Kommentit (6)
Olen innoton siivooja, ja mies vielä huonompi. Lapset kuin vanhempansa... Vähitellen, yksi paikka kerrallaan kuntoon, on mun mottoni.
lapset 5v ja 6 v
ja lastenhuone ainoa paikka, jossa leluja-
leluja varten heillä on sängynaluslaatikot, jotka ovat barbeille ym. päivittäin käytettäville leluille-
sitten ostin hobby hallista rottinkiarkkuja, johon heitetään lastenhuoneen loput lelut illalla
-------
lisäksi lastenhuoneessa
legoilla, palikoille ja brio junarataosille on omat säilytysboxit
ja
koulupöydät kirjoitustavaroille laatikostoineen
--------
eteisessä
ps. sukille, lapasille, sukille, huiveille ja hatuille omat lipastot ja
päivittäisvaatteita laitan myös eri pajuarkkuihin- lapset osaavat itsekin etsiä sieltä farkkuja ym.
---
Ps.
ja pieneksi menneet vaatteet myyntiin nettikirppikselle pakettihinnoilla
ja/ tai kierrätykseen
Kaikki lelut, joilla ei ole vuoteen leikitty, kiertoon. Sama koskee muita tavaroita. Hyllyissä isot laatikot leluille, johon leikkien päätteksi kerätään kaikki lelut. Sängyn alla iso laatikko, Ikeasta pari ripustettavaa ' verkkoputkea' -myös käteviä esim. pehmoleluille ja palloille.
Minua se ei ainakaa kiinnostaisi :(
Äitiäni ärsyttää tällainen sekasotku suunnattomasti, ja käyttääkin kaiken aikansa kyläillessään siivoamiseen (asuu kaukana ja on aina useamman päivän). On kyllä tunnustanut että ei pystyisi jos olisi yksin kahden kanssa kotona. ;)