Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan lopettanut suhdetta miehen saamattomuuden takia?

Vierailija
16.02.2026 |

Kuinka kauan katsoisitte perseilyä? Ei hoida asioitaan, talouttaan, terveyttään eikä kuntoaan. Ei tee töitä vaikka siihen mahdollisuus. Päivät menee netissä tai nukkuessa.

Kaikki asiat hänellä rempallaan ja olen uupunut auttamiseen ja ymmärtämiseen. Yrittänyt auttaa ihan kaikessa ja siltikään ei saa mitään aikaan, lupaa hoitaa ja jättää hoitamatta. Lähinnä vetelehtii. 

Edes itseään ei saa päiväkausiin pestyä, kulkee oikeasti hyvin risaisissa vaatteissa ja olen ostanut jopa vaatteita hänelle. 

Asuu omassa asunnossaan joka ei edes ole asumiskelpoinen asumiskäyttöön ja asuu siinä luvattomasti. Velkansa kasvaa ja holtiton rahankäytön suhteen. 

Myös lapsensa asiat ovat täysin hoitamatta eikä saa niitäkään hoidettua. Lapsi lorvii myös kotona päivät, ei opiskele eikä käy töissä. Rahaa kyllä tunkee lapseensa mitä lapsi vain kehtaa pyytää ja tekee sen takia velkaa ja syö hävikkiruokaa. Emme asu yhdessä eikä ole yhteisiä lapsia.

Ero eksästään tullut siitä kun mies ei hoitanut mitään vaan kaikki jäi naisen harteille. Mietin tuleeko jatkossakaan mitään muutosta parempaan vai onko mies valinnut jo vuosia sitten alamäen ja vetää minutkin lopulta mukaansa. Oma talouteni on hallinnassa ja saisin paremmankin miehen. Suhteen alussa mies antoi täysin erilaisen mielikuvan itsestään ja puheet olivat muuta kuin mitä nyt käytäntö. Masentunut hän ei ole ja kaikki mahdollisuudet hoitaa asiansa, ei vain hoida niitä.

Kannattaako lopettaa koko suhde? Onko kenelläkään mitään positiivista muutosta tullut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä lopettanut suhteita kun mies ei siivonnut esimerkiksi eikä tiskannut. Sitten alkoi rahan vippailu ties mihin tarkoitukseen, en antanut rahaa ja sitten sain haukut ja sitten jätin miehen.

En vaadi miehiltä mahdottomia mutta kyllä sentään oma asunto pitää hoitaa ja olla siisti. Lisäksi talous asiat pitää hoitaa vaikkei rikas olisikaan. Nykyinen mieheni on työtön ja ymmärrän sen koska rakennusalalla menee huonosti mutta mieheni on kyllä tehnyt töitä ja työttömyyden aikana tehnyt pimeitä töitä. Sitten mies kalastaa ja myy kalaa, saa siitä tuloa. Sekin pimeesti olen ymmärtänyt mutta sama se kun tekee jotain eikä mies makaa kotona vaan. Toki nyt talvella ollut paljon kotona mutta ei ole minua haitannut.

Vierailija
22/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kyllä neuvomaan, kun mieheni on kaikkea muuta kuin saamaton. Hän lenkkeilee ja rakentaa koko ajan jotain. Tänään hän laittoi vitriinikaapin seinälle. Hän tekee lumityöt (jopa iäkkäille naapureille), leikkaa kesällä nurmen (jopa naapurin mummonkin nurmen). Hän pitää talomme hyvässä kunnossa, teimme yhdessä keittiöremontin. 

Aloittajana en jäisi tuohon suhteeseen jollei miehessä sitten ole jotain erinomaista ominaisuutta, jota hän ei kertonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä ihmeessä kynsin hampain kiinni tuollaisesta kultakimpaleesta. Ja kerskaile sinkkututuillesi, miten hyvin teillä menee ja miten ne sinkut on onnettomia luusereita, kun heillä ei ole elämää rikastavaa suhdetta. Näin minun yksi työkaveri tekee ja hänen elämänsä valo, välillä vielä muksii mukavia mustelmiakin tähän ääliöämmään

Ei se nainen välttämättä ole ääliö, siinä vaan voi mennä aivot sellaiseen selviytymistilaan, ettei kykene ajattelemaan tai näkemään totuutta selkeästi. Jopa ulkopuolista apua voi olla vaikeaa ottaa vastaan tilanteeseen tai siitä poislähtöön, vaikka haluaisi.

Vierailija
24/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden jätin ja toinen tuli tilalle. En tiedä missä aikaansaavat miehet on piilossa vai tuleeko kaikista parisuhteessa lapsia. Itse en jaksa nalkuttaa ja olla kamala ihminen, koska musta se ei ole aikuisen käytöstä. Jos miestä ei kiinnosta tehdä mitään niin ei tee sitten. Huolehdin itsestäni ja asioistani, mies huolehtikoon omistaan. 

Vierailija
25/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh, täydellinen adonis jolle kannattaa pyöräyttää ainakin 2 mukulaa.

Vierailija
26/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et toivottavasti kysy tosissasi. Onhan tää provo, onhan? 

Äitini on sitä mieltä että miehet on tuollaisia.  On sanonut että ei kannata miehiä katsella "sillä " silmällä.

Vierailija
27/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä oli tuommonen. Ikinä ei rahaa, mä olin se joka osti kaiken vaikka samat tulot. Kyllä se kerran viikossa siivosi. Kissoja piti saada ja lupasi ne hoitaa, no mullehan se siivous ja ruokkiminen ja niiden ruokien osto jäi. Vaatteita ostelin kun oli niin huonossa kunnossa. Tiskit jäi aina mulle, mies vaan itse mäkätti kaikesta, myös ruuasta.

Valitti jatkuvasti painostaan, mutta ei viitsinyt tehdä asialle mitään, mua koitti dissata kun itse tykkään liikkua ja pitää itseni kunnossa.

No oli sillä niitä hyviäkin puolia ja kyllä mä häntä rakastin vaikka oli raivostuttava välillä. Noiden takia en suostunut ikinä yhteen muuttoon, se oli kuulema miehelle tärkeää (sen takia että pääsee kuppaamaan paremmin muita).

No seuraavan kanssa oli jo saman katon alla kun vielä mua kosi. Se loppui nopeaan kun laitoin miehen viestit sille naiselle.

Otti seuraavaan ja heti yhteen muutto. Se nainen käy töissä ja elättää. Mies ei kai vieläkään

Ja täällä inkkelit valittaa, että naiset on vain rahan ja statuksen perään, kun tällaisillakin rahattomilla ja työttömillä nahjusäijillä riittää naista naisen perään 

Vierailija
28/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä oli tuommonen. Ikinä ei rahaa, mä olin se joka osti kaiken vaikka samat tulot. Kyllä se kerran viikossa siivosi. Kissoja piti saada ja lupasi ne hoitaa, no mullehan se siivous ja ruokkiminen ja niiden ruokien osto jäi. Vaatteita ostelin kun oli niin huonossa kunnossa. Tiskit jäi aina mulle, mies vaan itse mäkätti kaikesta, myös ruuasta.

Valitti jatkuvasti painostaan, mutta ei viitsinyt tehdä asialle mitään, mua koitti dissata kun itse tykkään liikkua ja pitää itseni kunnossa.

No oli sillä niitä hyviäkin puolia ja kyllä mä häntä rakastin vaikka oli raivostuttava välillä. Noiden takia en suostunut ikinä yhteen muuttoon, se oli kuulema miehelle tärkeää (sen takia että pääsee kuppaamaan paremmin muita).

No seuraavan kanssa oli jo saman katon alla kun vielä mua kosi. Se loppui nopeaan kun laitoin miehen viestit sille naiselle.

Otti seuraavaan ja heti yhteen muutto. Se nainen käy töissä ja elättää. Mies ei kai vieläkään

Ette asuneet yhdessä, mutta kissoja piti saada? Miten tämä oikein edes voi mennä tuohon?

Vierailija
29/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se sitä rahaa tunkee lapseensa jos sitä ei ole? Velkaa velan päälle?

Vierailija
30/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se sitä rahaa tunkee lapseensa jos sitä ei ole? Velkaa velan päälle?

Juurikin näin. Velaksi.

Vierailija
31/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa toista. Naisten tyypillisimpiä virheitä miesten suhteen. Etsi itsellesi mies, jonka ansaitset.

Vierailija
32/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käski sen sun aikana pukeutua kunnolla. Muuna aikana tehköön mitä huvittaa. 

Vierailija
33/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että hän ei ole masentunut?

Enkä tarkoita, että sen vuoksi sinun pitäisi häntä sietää. On vain niin vaikeaa ymmärtää, että terve ihminen haluaa olla tuossa tilassa. Yleensä masentuneella on tuollaista elämänhallinnan menetystä.

Vierailija
34/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä että nykyään mieskin saa vaatia naista muuttamaan itseään ja omaa käytöstään vai onko tämä niitä asioita että nainen saa kyllä vaatia miestä muuttumaan mutta mies ei saa vaatia naista muuttumaan?

Ei. Vaan sitä, että joissain tilanteissa on järkevintä erota. Tämä on sellainen tilanne. 

Aloittajan parisuhde ei ole alkanut rehellisissä merkeissä, vaan vastapuoli on tehnyt katteettomia lupauksia. Toisin sanoen koko suhde perustuu valheisiin, ja jatkuu aloittajan hyväntahtoisuuden ja pitkämielisyyden vuoksi, kuten tuollaisilla suhteilla on tapana. Kunnes aloittaja tajuaa, että hänelle on törkeästi valehdeltu. Hän valehteli itsensä täysin toisenlaiseksi erehdyttääkseen Ap:n kanssaan parisuhteeseen.

Olen ollut itse tuossa tilanteessa. Se hämmennyksen määrä jälkikäteen on jäätävä, kun tajuaa, että sitä ihmistä ei ole edes koskaan ollut olemassa johon rakastuit. Rakastuit sen perusteella mitä kumppanisi itse itsestään sinulle alussa kertoi. Kunnes totuus paljastuu vuosien myötä.

Vierailija
35/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä tosi samanlainen tilanne. Hänellä kyllä aikaansaamattomuus johtuu mt-ongrlmista.Olen yrittänyt auttaa ja ehdottaa paikkoja, josta saisi ammattiapua mielenterveyteensä ja raha-asioihinsa, mutta ei halua apua. Kauan olen yrittänyt, mutta alkaa omat voimat ja jaksaminen myös loppua, joten olen alkanut pohtia eroa. Tuntuu vaan jotenkin todella vaikealta ja pahalta jättää toinen, kun hän voi huonosti.. 

Vierailija
36/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exällä oli hankaluuksia elämänhallinnassa.

Pieni palkka, joka oli aina etukäteen jo tuhlattu ja lainasi rahaa minulta. Maksoin molempien ruoat, kun hän käytti rahansa johonkin turhuuksiin. Pakko oli silti olla auto pihassa, jonka korjaukset minä myös tietty maksoin.

Ei kunnolla pitänyt huolta terveydestään tai mielenterveydestään. Ei halunnut koskaan tulla seuraksi liikkumaan eikä syönyt säännöllisesti hänelle määrättyjä lääkkeitä.

Yli 30v miehellä oli hieman sellainen teinipojan look vaatteissa eli jotain pääkallohuppareita päällä.

Ja eniten mua ärsytti se, että joka kuukausi hänellä oli uusi unelma siitä, että mikä hänestä tulee isona. Jatkuvasti vaihtoi unelma-ammattia ja sitä, että mihin hakee sittenkin opiskelemaan ja töihin. Lopulta päätyi työttömäksi.

Erottiin, kun alkoi vaatia vauvaa 1v seurustelun jälkeen, sanoi että hän pitää vauvasta huolta ja että sossu auttaa. Jeppis.

Vierailija
37/37 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tällä hetkellä tosi samanlainen tilanne. Hänellä kyllä aikaansaamattomuus johtuu mt-ongrlmista.Olen yrittänyt auttaa ja ehdottaa paikkoja, josta saisi ammattiapua mielenterveyteensä ja raha-asioihinsa, mutta ei halua apua. Kauan olen yrittänyt, mutta alkaa omat voimat ja jaksaminen myös loppua, joten olen alkanut pohtia eroa. Tuntuu vaan jotenkin todella vaikealta ja pahalta jättää toinen, kun hän voi huonosti.. 

Sinun kannattaa miettiä onko parempi että yksi ihminen voi huonosti vai että kaksi ihmistä voi huonosti. Ymmärrät varmasti ettei hän tule koskaan voimaan hyvin koska hän ei halua apua. Sinä et pysty häntä parantamaan. Et sinä eikä hän itsekään voita sillä mitään että sinä jäät suhteeseen sinnittelemään ja voimaan huonosti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän