vihreä kakka rintalapsella
2 kk ikäinen vauvani kakka on ollu tänään 2 kertaa tosi löysää ja tummanvihreää. yleensä se on keltaista. hän on täysimetetty joten ihmettelen. mistä voi johtua
Kommentit (13)
vihreää usein silloin kun mun ruokavaliossa oli ollut jotain vauvalle sopimatonta.
Oli koliikkivauva ja mulla suihkutissit.
---kelan korvaus kannattaa hakea mahdollismman pian myös
Kyse voi olla allergiasta, mutta ihan hyvin voi olla ettei näin ole.
Ei ole mitään allergioita, koliikkeja tai muitakaan, ihan terve lapsi.
Välillä oli veriviirujakin joukossa, se pelästytti! Kaikki johtui kuitenkin ilmavaivoista ja suoliston kehittymättömyydestä... Suihkutissit oli minullakin.
Vihreä kakka on ihan normaali ilmiö rintalapsella. Oletkohan antanut hieman pumpattua rintamaitoa?
Vauvan kakat ovat löysiä. Ripulin erottaa siitä, että kakkaa tulee enemmän kuin 6 kertaa päivässä.
Allergiaa. Mitä olet itse syönyt?
Meillä tuon aiheutti minun syömä kala.
Vierailija kirjoitti:
ue
15 vuotta vanha ketju?? Sait jopa yhden kahdesta kirjaimesta oikein, olet kyky?
Yhdellä mun lapsistani oli karmean myrkynvihreä ja välillä vaahtoava kakka. Ei siihen koskaan löytynyt muuta syytä kuin todella nopea ruoansulatus. Ohjeeksi annettiin aloittaa kiinteät vähän aikaisemmin ja lihalla.
Lapsen ruokahalu on myöhemmin ollut hyvä vitsi. Hän söi kerran 6-vuotiaana aikuisten pizzan. Langanlaiha mutta energinen ihminen.
Varsinkin " suihkutissiäitien" vauvoilta tulee helposti vihreää kakkaa jos vauva on niellyt paljon ilmaa imiessään rintaa. Jos tuntuu että maitoa tulee suihkuamalla, lue imetystukilistan kotisivuilta ohjeet, joilla maidontuloa saa hillittyä. Joskus vihreää kakkaa tulee myös antibioottikuurien ym. yhteydessä.