HS: Purra ehdottaa: Maahanmuuttajat palkattomiin töihin sosiaalitukien saamiseksi
Kommentit (308)
Kannatan. Ovat tosin laiskoja paskoja palkkatöissäkin, nähty on. Yhden tutun rapussa asui tämmöinen iraakki joka "jakoi" mainoksia. Eli vei ne vaan roskiskatokselle. Asui jonkun s u w a g g i luuskan kanssa
Minä olen työnantaja, ja voisin hyvin ottaa firmaani näitä tukea vastaan työllistettäviä. Sopisi sikäli hyvin, että saisin itse sitten paremman tuoton eikä tarvitsisi maksaa palkkoja ollenkaan. Nykyiset työntekijät saavat toki pitää paikkansa, mutta onhan se kätevämpää että minun ei tarvitse maksaa palkkaa vaan saavat tukensa yhteiskunnalta.
"Vuoden määräaikaisia työsopimuksia ilman perustetta saa tehdä kohta myös sote-alalla."
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/c949447d-c6a8-4fc8-9c79-6a9b2b3f8bf5
Minut on 20 kertaa yritetty pakottaa kuntouttavaan työhön sen perusteella että olen kuulemma alkoholisti koska olen ollut pitkään työtön. Ja aina on annettu 40% tuen vähennys. Olen sen jälkeen tehnyt työkkäristä rikosilmoituksen ja sitten on valtio joutunut maksamaan kulut. Nykyään ei työkkäri ota edes yhteyttä enää koska olen hankala asiakas. Edellisen kerran uhkasin vetää työkkärin akkaa turpaan. Sitten ne teki rikosilmoituksen ja samantein minä koska ne kirjoitti lausunnon että olen työkyvytön ja sairas jolla ei ole elämänhallinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvelvoite hyvä, mutta ilman palkkaa ei kenenkään pidä joutua töihin. Kuulostaa vähän orja meinigille. Tuollainen vain lisää eriarvoisuutta, mutta sehön taitaa ollakin persujen tarkoitus.
Ajatushan on se, että tuet olisivat vastikkeellisia. Siis tuki on palkka, jota vastaava työmäärä pitäisi suorittaa. Mut tietenkin lehdet tahallaan uutisoivat niin että tulee väärä käsitys.
Sitten tuesta pitäisi saada myös eläkekertymä ja tukisuhteeseen pitäisi kuulua mm. vuosilomat, lakko-oikeus ja työterveyshuolto. Pitäisi myös olla oikeus tienata rahaa sivutyöstä ilman, että tuet laskevat.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset juopot myös pakkotöihin
Huomautan, että ei ole pakkotöistä kyse. Juopot nimike ei ole asiallinen. Pysy asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Persut tykkää huutaa Tanskan mallia, mutta unohtavat että siellä pienin tuki on 1600€/hlö ja korotus lapsista sekä valtio lupaa 3kk sisällä työttömäksi joutumisesta töitä. Mielenterveyspalvelut pelaa ja jos ne ovat työn teolle este niin terapiaa ja kuntoutusta tulee ovista ja ikkunoista. Terveyspalveluihin pääsee ja terveydestä pidetään huolta, lääkärille pääsee samana päivänä vaikka olisi työtön.
Sama Suomeen, mulle käy kyllä. Millä maksetaan?
Tämä.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.
Tuilla ei taida saada asuntovelkaa, jotta voi ostaa perikuntien asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataatuhatta.
Tuilla ei taida saada asuntovelkaa, jotta voi ostaa perikuntien asuntoja.
Ei saa. Saatte pitää sisaresi kanssa perimänne sähkölämmitteisen omakotitalon loppuelämänne.
Nämä tällaiset "palkattomat työt" on yksi tän maan tuho. Ensin kaikki paikat täynnä palkattomia harjoittelijoita ja nyt sitten vielä sosiaalituilla työskentelemään ilman varsinaista palkkaa. Kyllähän ne työnantajat ilmaistyövoimasta kiittää, mutta kun ei sen kuuluisi olla tarkoitus saada tulosta ja osinkoa aikaiseksi käyttämällä hyväksi heikommassa asemassa olevia.
"Suomi muuttuu vuokra-asujien maaksi."
Tämä on ansa. Suomalaisille annetaan potkut, koska potkulaki mahdollistaa myös sen ja maahanmuuttajat tulevat tilalle ilman palkkaa. EK kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Tästä jokaiselle sopivasta työstä pitää tehdä ansaittavaa palkkaa. Niin että se 550 euron suuruinen palkka tehdään tuntitöinä. Minimipalkan mukaisesti lasketaan tästä tunteina ,mutta työn täytyy myös edetä.
Virkistää tekijää ja antaa mahdollisuuksia edetä muihin tehtäviin.
Siis yksineläjälle 550 euroa kuukaudessa töitä tehden. Ne tunnit jaksaa kuka tahansa tehdä.
Virkistävää tekemistä kotona olijalle. Ei sen työn siivoamista tarvitse olla, on paljon muitakin töitä. Vartiointitehtäviä, eri tilaisuuksissa avustustoimia.
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön on ilmaista työvoimaa niin kohta lähes kaikki ihmiset ovat työttömiä työntekijöitä.
Näin siinä tulisi käymään. Tästä on varoittavana esimerkkinä harjoittelijoiden käyttö. Muistan ajan, kun koko ajan puhuttiin siitä, miten oli vaikea löytää työpaikkaa, kun kaikki työnantajat ottivat vain ilmaisia harjoittelijoita. Näille sitten lupailtiin mahdollisuutta vakituiseen työhön, mutta aina kuitenkin kävi niin, että harjoittelun jälkeen työ päättyi, ihminen palasi työttömäksi ja hänen tilalleen otettiin uusi harjoittelija.
Työnantaja ei koskaan maksa palkkaa, jos vaihtoehtona on ilmainen työntekijä! Tämä on hyvä muistaa, eikä tällaista saa mahdollistaa. Kannattaa muistaa, että tömä orjatyön sanktio ei osu vain niihin työttömiin, vaan se osuu muihinkin, eli ihmisiin, jotka joutuvat työttömiksi sen vuoksi, että palkallista työtä on vain niin vaikea löytää, kun rinnalla pyörivät ilmaistyön markkinat. Miksi joku esimerkiksi maksaisi siivoojalle, jos ilmaisenkin siivoojan saa?
Vierailija kirjoitti:
Nämä tällaiset "palkattomat työt" on yksi tän maan tuho. Ensin kaikki paikat täynnä palkattomia harjoittelijoita ja nyt sitten vielä sosiaalituilla työskentelemään ilman varsinaista palkkaa. Kyllähän ne työnantajat ilmaistyövoimasta kiittää, mutta kun ei sen kuuluisi olla tarkoitus saada tulosta ja osinkoa aikaiseksi käyttämällä hyväksi heikommassa asemassa olevia.
Itse en käy enää edes kirpputorilla. Hiukset leikkaan itse ja ostan pelkästään ruokaa, shampoota ja saippuaa ja siivousaineet.
En käy enää ollenkaan kauppakeskuksissa ja markettiin menen sisään ruokapuolelta, enkä siten näe mitä vaatteita on myynnissä.
Minusta ehdot voisi olla selkeämmät eli tuollainen velvoite koskisi vaikka kaikkia, joilla työvuosia vähemmän kun 10.
Lisäksi työ pitäisi olla järkevää eli oikeaa työtä, ei risujen keräämistä ja ei saisi olla kokoaikaista. Henkilöille pitäisi antaa vaihtoehtoja työtehtävistä.
Muutenhan ajatuksena järkevä, nimittäin ei hyvä, jos tottuu ei päivääkään töitä meininkiin.
Eikös tuo ole jo Tanskassa ja toimii. Hyvä aloite jota kannatan. Enkä ole persu.
Olen varma että tämä laajenisi myös suomalaisiin. Minä olen pitkäaikaistyötön yhden lapsen yh. Sairauslomia takana useita mutta työkyttömyyseläkkeelle en pääse..
Joudumme hakemaan tt tukea lapsen kanssa joka kk kun asumistuen maksimi on 500 e kk ja vuokra 860 e kk ja vesimaksu 40 e. Työmarkkinatuki 580 e kk ja lapsilisä ja elatustuki eivät riitä vuokran loppuosaan ja meidän kahden elämiseen. Tilapäisesti toki voimme tulla toimeen 400 eurolla maksaen siitä Hsl bussiliput,puhelimet, ruuat mutta enme vuosia kuten nyt.
Kaikki yksinhuoltajat jotka ovat työttömiä,ilman pääomatuloja, asuvat vuokralla joutuvat hakemaan tt tukea kun yksinasuvat eivät jos löytävät edullisen asunnon ja nyt niitä on tarjolla. Me emme teinin kanssa yksiöön mahdu.
Ja puhe siitä että muuta maalle halpaan asuntoon voi jättää pois, minulla ei ole ajokorttia joten asunnon tulee sijaita hyvien kulkuyhteyksien päässä eikä mikään kunta ei halua lisää työttömiä asumaan enkä uskalla muuttaa yksityisen vuokraamaan asuntoon.
En käy enää edes kirpputorilla. Kun ei käy, ei näe mitään eikä tee mitään mieli.
Aika kiireinen työllinen kun on aikaa haukkua muita juopoiksi.