Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintätoimiston veloitus: "maksusunnitelman purkukulu 10 €" !

Vierailija
15.02.2026 |

Aikamoista rahastusta sanon minä. Ymmärrän maksusuunnitelman laatimiskulun, mutta että jos se purkautuu, niin siitä veloitetaan purkukulu 😂

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo edes perinnästä johtuva kulu?

Minun mielestäni ei. Pitäisi veloittaa velkojalta tai leipoa jo maksusuunnitelman laatimisesta aiheutuviin kuluihin.

Ei niitä etukäteen voi leipoa maksusuunnitelman laatimisesta aiheutuviin kuluihin kun ei tätä ylimääräistä kustannusta ollut tiedossa etukäteen.

Silloin se kuuluu velkojan maksettavaksi. Arvonlisäverollista palvelua.

Miksi velkojan pitää joutua maksamaan ylimääräistä sen takia, että velallinen perseilee?

Koska on "ostanut" sen palvelun, eikä velallinen.

Olisiko mielestäsi parempi, että velkoja ostaa velan perinnän ja sitten oikeusteitse hakee vahingonkorvauksia erikseen? Minusta tuntuu, että tässä kustannukset nousisi moninkertaiseksi nykyiseen verrattuna. Ei ainakaan velalliselle tästä etua syntyisi.

Niin ja sitä et pääse mitenkään pakoon, että velkansa maksamatta jättänyt joutuu maksamaan kaikki velan perintään liittyvät kulut tavalla tai toisella.

Vierailija
42/43 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo edes perinnästä johtuva kulu?

Minun mielestäni ei. Pitäisi veloittaa velkojalta tai leipoa jo maksusuunnitelman laatimisesta aiheutuviin kuluihin.

Ei niitä etukäteen voi leipoa maksusuunnitelman laatimisesta aiheutuviin kuluihin kun ei tätä ylimääräistä kustannusta ollut tiedossa etukäteen.

Silloin se kuuluu velkojan maksettavaksi. Arvonlisäverollista palvelua.

Miksi velkojan pitää joutua maksamaan ylimääräistä sen takia, että velallinen perseilee?

Koska on "ostanut" sen palvelun, eikä velallinen.

Olisiko mielestäsi parempi, että velkoja ostaa velan perinnän ja sitten oi

Jos joku lähtee perimään 10 euroa oikeusteitse, niin siitä vain. Laiton se on joka tapauksessa, ellei siitä ole sovittu maksusuunnitelmaa tehdessä. Tällöin kysymyksessä on kuitenkin kuluttajansuojalain mukainen palvelunmyynti velalliselle. Otin vain kantaa siihen, ettei kysymyksessä ole varsinaisesti alkuperäiseen velkaan liittyvä perintäkulu vaan uusi "palvelu", jonka peruste on velkojan kiistettävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus 208 euroa velkaa. Maksoin sen ja sitten tuli kirje että siitä 208 eurosta oli mennyt velan käsittelykuluhin 169 euroa. Velka oli lyhentynyt 39 euroa. Eli mun olisi pitänyt maksaa vielä 4 kertaa se 39 euroa ja yli 500 olis mennyt kuluihin. Aloin ottaa asiasta selvää ja tein lopulta rikosilmoituksen siitä firmasta ja poliisikin sanoi että ne oli tehnyt petoksia ennenkin. Yrittivät huijata monia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan