Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatko puhelimeen jos numero ei ole tuttu?

Vierailija
15.02.2026 |

Niin että numero näkyy mutta et tunnista sitä.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf?

Mitä te oikein pelkäätte? :D

Ei sviddu mitä luusereita.....

Vierailija
42/79 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on töissäkäyvänä ihmisenä pikku pakko vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on töissäkäyvänä ihmisenä pikku pakko vastata.

Mulla on työpuhelin työasioita varten ja oma puhelin omia asioita varten.

Vierailija
44/79 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa. Viralliset ja työasiat voi hoitaa muuta kautta.

Vierailija
45/79 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tarjotaan peruutusaikoja johonkin, niin ei todellakaan aleta mitään tekstarwita laittelemaan pwrään. Se saa ajan, joka vastaa puhelumeen ja jolle aika sopii.

Hierojalle 1kk jono ja hammaslääkäriin peräti

7 kk jono. Todellakin vastaan puhelimeen!

Vierailija
46/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, jos puhelu tulee Suomesta. Osaan myös sulkea puhelun, jos siellä on joku puhelinmyyjä tms. (mulla on myös puhelinmarkkinointikielto, joten myyntipuheluita tulee vähän)

Vierailija
47/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattoman en enää vastaa, kun gestapolta se puhelu luultavasti tulee.

Vierailija
48/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin vastaan, voihan se olla joku terveydenhoitoon liittyvä ajan muutos tai ilmoitus peruutuspaikkaan vaikka leikkauseen kuten itselleni tuli

Vierailija
49/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kaikkiin puheluihin, paitsi ulkomaannumerosta tuleviin. Minulle ei enää pihelinmyyjät soittele, otin puhelinmarkkinointikiellon. Helpottavaa ja helppoa. Tässä Ylen juttu asiasta https://yle.fi/a/20-10001132

Kielto on helppo tehdä, soittaessa palveluun, siellä vastaa automaatti johon kielto tehdään vastaamalla kyllä kysymykseen "haluatko kieltää puhelinmarkkinoinnin. Kielto on 3 vuotta voimassa. Voi kun tätä mainostettaisiin enemmän, etenkin ikäihmiset hyötyisivät tästä suuresti.

Vierailija
50/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

En ymmärrä tätä nykyistä puhelupelkoa.

Puhelinmyyjät olen estänyt vuosikymmeniä sitten: ehkä non kerran vuodessa joku lehtimyyjä soittaa ja puhelun voi katkaista heti.

Vierailija
51/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina. Niinhän sitä tehtiin myös kotona lankapuhelinaikaan. 

Taannoin odotin pakettia ja kuljettaja soitti minulle, että oletko kotona, niin hän tuo paketin. Pakettia tuodessaan hän vielä erikseen kiitteli, että vastasin puhelimeen. Hän kertoi, että valtaosa ei vastaa puheluihin, hänen numeronsa estetään, joten hän ei voi jakaa pakettia, vaan ne jäävät terminaaliin odottamaan hakijaa. Sitten heille raivotaan, koska pakettia ei ole tuotu. 

Vierailija
52/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette vastaa, mitä te oikein pelkäätte?

Pelkää en juuri mitään, mutta en halua huijareiden random-soittajien tietävän, että juuri minun numerossani edes on ketään oikeaa ihmistä. Jättävät helpommin rauhaan, kun "numero ei vastaa".

Vierailija
53/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa. En halua tuhlata aikaani myyjien kanssa jaaritteluun. Se on myös osittain ideologinen kannanotto suoramarkkinointia vastaan.

Vierailija
54/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Niin säikky ei saa olla, ettei voi puhelimeen vastata. Luki näytöllä numeroa tai ei. 
Elämässä on vaikeimpiakin asioita kuin puhelimeen vastaaminen.

Vierailija
55/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, mutta en sano nimeäni

Vierailija
56/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkää en juuri mitään, mutta en halua huijareiden random-soittajien tietävän, että juuri minun numerossani edes on ketään oikeaa ihmistä. Jättävät helpommin rauhaan, kun "numero ei vastaa".

Minä taas vastaan, koska haluat katkaista olettamuksilta siivet. Soitot loppuvat nopeammin.

Vierailija
57/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kaikkiin puheluihin, paitsi ulkomaannumerosta tuleviin. Minulle ei enää pihelinmyyjät soittele, otin puhelinmarkkinointikiellon. Helpottavaa ja helppoa. Tässä Ylen juttu asiasta https://yle.fi/a/20-10001132

Kielto on helppo tehdä, soittaessa palveluun, siellä vastaa automaatti johon kielto tehdään vastaamalla kyllä kysymykseen "haluatko kieltää puhelinmarkkinoinnin. Kielto on 3 vuotta voimassa. Voi kun tätä mainostettaisiin enemmän, etenkin ikäihmiset hyötyisivät tästä suuresti.

Ei se kielto  päde, jos  numero on ehditty jo levittää markkinointitarkoituksiin. Esim. Traf. Elisa  ym. luovuttavat tietoja  siihen, jos ei ole kieltänyt erikseen aiemmin

Vierailija
58/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan aina. Niinhän sitä tehtiin myös kotona lankapuhelinaikaan. 

Taannoin odotin pakettia ja kuljettaja soitti minulle, että oletko kotona, niin hän tuo paketin. Pakettia tuodessaan hän vielä erikseen kiitteli, että vastasin puhelimeen. Hän kertoi, että valtaosa ei vastaa puheluihin, hänen numeronsa estetään, joten hän ei voi jakaa pakettia, vaan ne jäävät terminaaliin odottamaan hakijaa. Sitten heille raivotaan, koska pakettia ei ole tuotu. 

Tuo !

Jotkut oikein ylpeilevät että eivät vastaa.  Vastaan ilman nimen sanomista , mutta osaan katkaista heti, jos vaikuttaa asiattomalta

Vierailija
59/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kielto  päde, jos  numero on ehditty jo levittää markkinointitarkoituksiin. Esim. Traf. Elisa  ym. luovuttavat tietoja  siihen, jos ei ole kieltänyt erikseen aiemmin

Jos olet jo valmiiksi asiakas, jokainen yritys näkee oikeudekseen soitella tarjouksilla ja palvelutarvetiedusteluilla suoramarkkinointikiellosta huolimatta.

Vierailija
60/79 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅 Aika erikoinen perustelu . Yrittävät toisen  kerran uudelleen ja kolmannen ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi