Vastaatko puhelimeen jos numero ei ole tuttu?
Kommentit (79)
Se on töissäkäyvänä ihmisenä pikku pakko vastata.
Vierailija kirjoitti:
Se on töissäkäyvänä ihmisenä pikku pakko vastata.
Mulla on työpuhelin työasioita varten ja oma puhelin omia asioita varten.
En vastaa. Viralliset ja työasiat voi hoitaa muuta kautta.
Kun tarjotaan peruutusaikoja johonkin, niin ei todellakaan aleta mitään tekstarwita laittelemaan pwrään. Se saa ajan, joka vastaa puhelumeen ja jolle aika sopii.
Hierojalle 1kk jono ja hammaslääkäriin peräti
7 kk jono. Todellakin vastaan puhelimeen!
Vastaan, jos puhelu tulee Suomesta. Osaan myös sulkea puhelun, jos siellä on joku puhelinmyyjä tms. (mulla on myös puhelinmarkkinointikielto, joten myyntipuheluita tulee vähän)
Tuntemattoman en enää vastaa, kun gestapolta se puhelu luultavasti tulee.
tietenkin vastaan, voihan se olla joku terveydenhoitoon liittyvä ajan muutos tai ilmoitus peruutuspaikkaan vaikka leikkauseen kuten itselleni tuli
Vastaan kaikkiin puheluihin, paitsi ulkomaannumerosta tuleviin. Minulle ei enää pihelinmyyjät soittele, otin puhelinmarkkinointikiellon. Helpottavaa ja helppoa. Tässä Ylen juttu asiasta https://yle.fi/a/20-10001132
Kielto on helppo tehdä, soittaessa palveluun, siellä vastaa automaatti johon kielto tehdään vastaamalla kyllä kysymykseen "haluatko kieltää puhelinmarkkinoinnin. Kielto on 3 vuotta voimassa. Voi kun tätä mainostettaisiin enemmän, etenkin ikäihmiset hyötyisivät tästä suuresti.
Tietysti.
En ymmärrä tätä nykyistä puhelupelkoa.
Puhelinmyyjät olen estänyt vuosikymmeniä sitten: ehkä non kerran vuodessa joku lehtimyyjä soittaa ja puhelun voi katkaista heti.
Vastaan aina. Niinhän sitä tehtiin myös kotona lankapuhelinaikaan.
Taannoin odotin pakettia ja kuljettaja soitti minulle, että oletko kotona, niin hän tuo paketin. Pakettia tuodessaan hän vielä erikseen kiitteli, että vastasin puhelimeen. Hän kertoi, että valtaosa ei vastaa puheluihin, hänen numeronsa estetään, joten hän ei voi jakaa pakettia, vaan ne jäävät terminaaliin odottamaan hakijaa. Sitten heille raivotaan, koska pakettia ei ole tuotu.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette vastaa, mitä te oikein pelkäätte?
Pelkää en juuri mitään, mutta en halua huijareiden random-soittajien tietävän, että juuri minun numerossani edes on ketään oikeaa ihmistä. Jättävät helpommin rauhaan, kun "numero ei vastaa".
En vastaa. En halua tuhlata aikaani myyjien kanssa jaaritteluun. Se on myös osittain ideologinen kannanotto suoramarkkinointia vastaan.
Totta kai. Niin säikky ei saa olla, ettei voi puhelimeen vastata. Luki näytöllä numeroa tai ei.
Elämässä on vaikeimpiakin asioita kuin puhelimeen vastaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkää en juuri mitään, mutta en halua huijareiden random-soittajien tietävän, että juuri minun numerossani edes on ketään oikeaa ihmistä. Jättävät helpommin rauhaan, kun "numero ei vastaa".
Minä taas vastaan, koska haluat katkaista olettamuksilta siivet. Soitot loppuvat nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan kaikkiin puheluihin, paitsi ulkomaannumerosta tuleviin. Minulle ei enää pihelinmyyjät soittele, otin puhelinmarkkinointikiellon. Helpottavaa ja helppoa. Tässä Ylen juttu asiasta https://yle.fi/a/20-10001132
Kielto on helppo tehdä, soittaessa palveluun, siellä vastaa automaatti johon kielto tehdään vastaamalla kyllä kysymykseen "haluatko kieltää puhelinmarkkinoinnin. Kielto on 3 vuotta voimassa. Voi kun tätä mainostettaisiin enemmän, etenkin ikäihmiset hyötyisivät tästä suuresti.
Ei se kielto päde, jos numero on ehditty jo levittää markkinointitarkoituksiin. Esim. Traf. Elisa ym. luovuttavat tietoja siihen, jos ei ole kieltänyt erikseen aiemmin
Vierailija kirjoitti:
Vastaan aina. Niinhän sitä tehtiin myös kotona lankapuhelinaikaan.
Taannoin odotin pakettia ja kuljettaja soitti minulle, että oletko kotona, niin hän tuo paketin. Pakettia tuodessaan hän vielä erikseen kiitteli, että vastasin puhelimeen. Hän kertoi, että valtaosa ei vastaa puheluihin, hänen numeronsa estetään, joten hän ei voi jakaa pakettia, vaan ne jäävät terminaaliin odottamaan hakijaa. Sitten heille raivotaan, koska pakettia ei ole tuotu.
Tuo !
Jotkut oikein ylpeilevät että eivät vastaa. Vastaan ilman nimen sanomista , mutta osaan katkaista heti, jos vaikuttaa asiattomalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kielto päde, jos numero on ehditty jo levittää markkinointitarkoituksiin. Esim. Traf. Elisa ym. luovuttavat tietoja siihen, jos ei ole kieltänyt erikseen aiemmin
Jos olet jo valmiiksi asiakas, jokainen yritys näkee oikeudekseen soitella tarjouksilla ja palvelutarvetiedusteluilla suoramarkkinointikiellosta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😅 Aika erikoinen perustelu . Yrittävät toisen kerran uudelleen ja kolmannen ...
Wtf?
Mitä te oikein pelkäätte? :D
Ei sviddu mitä luusereita.....