Vastaatko puhelimeen jos numero ei ole tuttu?
Kommentit (45)
En vastaa. Kaikilla joiden kanssa välitän jutella on numeroni, ja nimet näkyvät jos soittavat.
Arkena 8-16 vastaan yleensä työaikana.
Vierailija kirjoitti:
En. Paitsi jos odotan puhelua esim. lääkäriltä.
Samoin.
Vastaan yleensä mutta en nimellä. Kaupustelijoille puhun puutaheinää asian vierestä.
En vain ymmärtänyt että puhelimeen vastaaminen on noin vaikeaa nykyään.
Totta kai vastaan, siksi se puhelin on olemassa
Jos soittaja on joku myyjä, huijari tms niin lopetan puhelun ja laitan kyseise numeron estoon .
Tietysti. Jos on joku puhelinmyyjä niin sanon että en osta mitään ja lyön luurin korvaan jos ei usko sillä. Mikä ongelma vastata puhelimeen?
Mulla on puhelin aina äänettömällä, paitsi silloin kun odotan jotain puhelua. Tutuille soitan takaisin, vieraat numerot laitan suoraan estoon.
En. Kyllä oikeat kontaktit saa hoidettua eri tavalla. Ja varmistaa kuka.
Vastaan aina jos ei kyse ole tietämistäni kaupustelunumeroista, joskus siellä on joku myyjä, mutta soittoa on tullut mm. nuoren koulusta, isännöitsijältä ja muistakin ihan tärkeistä paikoista. En tajua miten joku uskaltaa olla vastaamatta, voi olla vaikka mitä tärkeää ja joskus jopa kiireellistä asiaa. Jos se on puhelinmyyjä, sanon ensimmäisen lauseen aikana kiitos mutta ei kiitos ja suljen linjan.
Pakko vastata töiden ja hallitusjäsenyyksien takia.
Muuten en juuri vastaisi.
Vastaan ellei puhelin ilmoita suoraan, että kyseessä on roskasoitto.
En koskaan vastaa jos en tunne numeroa. Jos on tarpeellista asiaa niin laittakoot tekstaria.
Harvemmin. Yleensä googletan numeron ja huomaan että onneksi en vastannut. Yleensä joku myyjä.
Mulla oli myös ajanjakso, jolloin vanhempani oli vakavasti sairas, toinen vanhempi sekoili alkoholin kanssa ja teinillä oli vaikeaa koulussa, pakko oli vastailla, kun välillä soitti poliisi, välillä ensihoito, sairaala ta koulukuraattori. Opin myös että asiat hoituvat parhaiten puhelimitse eikä viestittelyjen välityksellä.
Totta kai. Esim tällä viikolla täysin oudosta numerosta peruttiin lapsen hammaslääkäriaika. En ymmärrä ihmisiä, joita ei tavoita puhelimitse.
Aina vastaan. Viimeksi mulle soitettiin, että voin nyt varasijalta osallistua vesijuoksuun. Ei ollut harmainta aavistustakaan mikä numero oli. Olin vaan ollut sähköpostilla yhteyksissä.
Erikoista, kun puhelimesta on tullut nykyään noin yksityinen. Vastaan aina ja reagoin puheluun sen sisällön perusteella. Minulla on aina voimassa Robinson puhelinmarkkinointikielto. Oletan, että minulle soittavalla ihmisellä on jotain asiaa minulle. Yleensä on kyse huoltomiehestä tms, jos en tunne numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on puhelin aina äänettömällä, paitsi silloin kun odotan jotain puhelua. Tutuille soitan takaisin, vieraat numerot laitan suoraan estoon.
Miksi tulee mieleen että tuo on kestämätöntä?
En. Paitsi jos odotan puhelua esim. lääkäriltä.