Vastaatko puhelimeen jos numero ei ole tuttu?
Kommentit (45)
Vastaan. Esim. pankista ja hammaslääkäristä on soitettu. Hammaslääkäri siirsi aikaani.
Tietenkin vastaan.
Sehän voi olla vaikka sairaalasta, että joku läheinen on loukkaantunut.
Kyllä vastaan.
Olen työssä sairaanhoitajana kotihoidossa ja tiedän miten hankalaa on, kun omaisia ei saa kiinni vanhusten asioihin liittyen.
Mulla on Fonecta ja se nyttää mikä puhelu on
Vastaan. Viimeksi soitteli lääkäri ehdottaen uutta lääkitystä, kun polin lääkäri oli keskustellut, mikä lääkitys voisi mahdollisesti toimia minun kohdallani.
Te jotka ette vastaa, mitä te oikein pelkäätte?
Kyllä. Mä kiinnitän kuitenkin aina huomiota puhelinnumeron alkuosaan. Jos soittaja vaikuttaa joltain huijarilta, niin lopetan puhelun saman tien.
Tottakai. Mulle ei tule turhia soittoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mä kiinnitän kuitenkin aina huomiota puhelinnumeron alkuosaan. Jos soittaja vaikuttaa joltain huijarilta, niin lopetan puhelun saman tien.
Minä olen rupatellut huvikseni huijareiden kanssa. Lontoosta jotkut sijoitusgurut soittelivat. Kuuntelin aikanani ja kyselin, mutta sitten sanoin, että ei nämä sijoitukset oikeastaan kiinnosta. Sen jälkeen blokkasin kaikki Englannista tulevat puhelut.
Vierailija kirjoitti:
Omassa työssäni soitan välillä asiakkaille kiireellisissä asioissa. Olen huomannut, että osa ei vastaa. Yleensä onneksi vastaavat, koska puheluni hyödyttää heitä eikä kyse ole markkinoinnista.
Saman tyyppinen työ minulla, ja jos puheluuni ei vastata, laitan viestin perään kuka olin ja millä asialla soitin, ja milloin soitan uudelleen. 90% asiakkaista sanoo sitten etteivät vastanneet, koska vieras numero.
No totta hemmetissä vastaan. Osaan sanoa puhelinmyyjille kohteliaasti " Kiitos, mutta en osta mitään puhelimitse. Hyvää päivänjatkoa". Hän toivottaa myös hyvät päivänjatkot ja sulkee ihan itse puhelimen. En ole niin töykeä, että löisin kenellekkään luuria korvaan.
Tosin viikko sitten jäin huvikseni kuuntelemaan liittymätarjousta ja lopputulemana sain nykyistä paremman liittymän jopa 9 euroa halvemmalla!
Noin muuten minulle on oudoista numeroista soitelleet lääkäri, hoitaja, lasten kouluasioita terkkari, kuraattori tms. Kerran soitti joku naapuri, kun koirani oli karannut aitauksestaan. Sitten on useammankin kerran mies tai lapsi soittanut jonkun ohikulkijan puhelimesta kun on ollut joku hätä. ("Avaimet ja puhelin jäi autoon, ovet lukossa, tuo vara-avain." ,
"Äiti puhelin jäi kotiin ja mä kaaduin ja pyörä meni rikki"..) Olen myös kolme kertaa saanut työpaikan, kun olen vastannut puhelimeen.
Monta muutakin hyötyä on ollut.
Olen vastannut puhelimeen aina.
En ymmärrä miksi sitä pelätään nykyisin. Eihän mikään huijari pelkästään puhelinyhteydellä voi tietojasi tai rahojasi varastaa.
Niin harvoin kukaan soittaa, että vastaan kaikkiin puheluihin. Ei mulle edes lehtimyyjät soita tai muutkaan kauppiaat.
Entä nää mitä myydään vakoilu kamerat palohälytin missä kamera . Tai salakuuntelu . Tai mediat hakkeroi puhelimet .
En vastaa, annan soida kunnes se loppuu. Tutuille vastaan. Muut laittakoot viestä jos niin tärkeää on muka
Kaikkien vanhusten numerot katosi kun katosi puhelinluettelot paperiset ja lankapuhelimet alkoi nuorilla poistua kokonaan ei vanhoilta .
Vastaan soittoihin. Oletan, että soittajalla on minulle asiaa. Monet asiat on nopeampi ja helpompi hoitaa keskustellen.
Useimmat vieraista numeroista tulevat puhelut liittyvät työhöni tai terveydenhoitoon. Häiriöksi asti puhelin ei soi.
Toki vastaan, mutta nimeäni en ilmaise enkä puhelinmyyjille myönnä mitään. Puhelinmyynnin lopetan heti ensimmäisiin sanoihin, en halua tuhlata kummankaan aikaa. Helppoa, kun luurissa on sellainen punainen painike.
Ei vastata mihinkään. Tultiin huijatuksi myös sähköposteja ei edes avata enää . Hoidetaan vain omat asiat eikä muiden. Tää vauva on sairas myös joka ollut vain Huvitus .
Omassa työssäni soitan välillä asiakkaille kiireellisissä asioissa. Olen huomannut, että osa ei vastaa. Yleensä onneksi vastaavat, koska puheluni hyödyttää heitä eikä kyse ole markkinoinnista.