Autoton! Kävely on hyvää liikuntaa ja julkisilla pääsee!
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä pääsee tosiaan julkisilla hyvin, ja lähes minne vaan. Mutta vain Helsingissä.
Onnistuu myös Tampereella! 👏
Tule kokeileen Turkuun miten julkiset toimii.
Bussi tulee joskus ja ehkä pysähtyy, reitit menee monesti arpomalla. Kyyti on mukavan repivää. Musiikki pauhaa tai kuski.
Liikun ainoastaan autolla..sain ryönäämisestä tarpeekseni armeijassa rakuunapataljoonassa...
Yksikään akka ei pakota minua liikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä pääsee tosiaan julkisilla hyvin, ja lähes minne vaan. Mutta vain Helsingissä.
Ratikan jälkeen mennyt todella vaikeaksi joissain paikoissa. Kun ennen pääsi suoraan yhdellä bussilla vaatii sama matka nyt 3 vaihtoa ja menee usein niin pitkäksi, ettei samalla hinnalla enää pääse.
Voin sanoa, että omassa kotikaupungissani ei pääse julkisilla minnekään muualle kuin kahteen muuhun kaupunkiin. Ei ole minkäänlaista sisäistä liikennettä, ei ainuttakaan reittiä.
Käytän julkisia, mutta en kävele mihinkään ilman koiraani. Säästän kävelyt koiran kanssa lenkkeilyyn kolme kertaa päivässä.
Käypä kuule sen Helsingin ulkopuolella jossain syrjäseudulla, jossa näet sen kerran päivässä kulkevan ainoan julkisen vuoron ja jossa monet paikat ovat kilometrien, elleivät jopa kaksinumeroisten kilometrilukemien päässä siltä ainoan julkisen reitiltäkin, ja ajattele sen jälkeen uudestaan, voiko sanoa, kuinka kävely on hyvää liikuntaa ja kuinka julkisilla pääsee.
Eiköhän kaikki autottomat tuon tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Poikittaisliikenne on kyllä kökköä. Kodistani pääsen nopeammin Hämeenlinnaan kuin Espooseen.
Vierailija kirjoitti:
Käypä kuule sen Helsingin ulkopuolella jossain syrjäseudulla, jossa näet sen kerran päivässä kulkevan ainoan julkisen vuoron ja jossa monet paikat ovat kilometrien, elleivät jopa kaksinumeroisten kilometrilukemien päässä siltä ainoan julkisen reitiltäkin, ja ajattele sen jälkeen uudestaan, voiko sanoa, kuinka kävely on hyvää liikuntaa ja kuinka julkisilla pääsee.
Olen syrjäseudulla asunut ja ostin tietysti auton silloin. En muilta kyytiä odottanut.
Myin auton, kun pääsen nykyään julkisilla nopeasti töihin. Vuokraan auton tarvittaessa tai käytän taksia.
Paremmin autoton tuon tietää kuin sinä, ap!
Entä polkupyörä? Onko pyöräily sallittu?
Olen aina kävellyt, pyöräillyt tai kulkenut julkisilla.
+50
Vierailija kirjoitti:
Paremmin autoton tuon tietää kuin sinä, ap!
Osuiko. Rasittavia kyydin kärkkyjiä. Jos olet autoton, älä valita! Ei se ole muiden vika.
Ei oikein porassa istuminen tyydytä autoharrastajan tarpeita. Kyllähän vähintään 3 autoa pakko olla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syrjäseudulla asunut ja ostin tietysti auton silloin. En muilta kyytiä odottanut.
Itse en autollisia halua odotuttaa, esim. Töistä lähtiessä tai töihin mennessä. Omat aikataulut ja menot kaikilla vapaa-aikana. Siksi kävelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitapa Pohjois-Tampereella.
Noin yleensäkin jos elää vain kaupunkialueella, niin auto on tarpeeton. Monella meistä kuitenkin on harrastuksia, sukulaisia yms. jotka eivät ole kaupunkialueella ja silloin julkiset muuttuvat nopeasti erittäin vaikeaksi tai mahdottomaksi vaihtoehdoksi.
Mulla on auto sitä varten, että voi kulkea silloin kuin haluan, omien aikataulujen mukaan. Jos ei niin käytän julkisia, pyörää tai kävelen.