Pääomaveroa korottamalla saadaan monta miljardia valtion kassaan
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Sijoitan itse työlläni ansaitsemia rahoja. Jos saan niille tuottoa, niin mikä siinä on väärin?
Itse kannan myös riskin mahdollisesta tappiosta.
Rahasi kuuluvat vasemmistolle.
Vierailija kirjoitti:
Tää taas kertoo äärettömästä tietämättömyydestä, josta kumpuaa varmoja mielipiteitä, joita ei faktoilla muuteta.
Suomessa pääomaveroja maksavat lähinnä vain piensijoittajat, eli Osakesäästäjät. Kaikki, joilla on oikeasti paljon omaisuutta yhtiöittävät omaisuutensa tai käyttävät muita keikoja välttää tuo vero. Puhumattakaan ns. yleishyödyllisistä järjestöistä jotka omastavat valtavasti ja ovat vapautettu verosta. Näitä ovat mm. työmarkkinajärjestöt, eli vasemmiston käsikassarat.
Ainoa järkevä ehdotus, jonka olen nähnyt pääomaverotulojen kasvattamiseksi oli Rothiviuksen ehdotus, että ne verotteisiin ns. maksan päässä, eli osingon maksava yhtiö hoitaisi veron. Tällöin n. 3%:n verokannalla saataisiin valtion kassaan isommat tulot kuin nyt ja kukaan ei kikkailemalla säästyisi veroilta.
Tämä yllättäen on vaiettu kuoliaaksi sekä vasemmiston että oikeiston puolelta ja piensijoittajat maksavat edelleen itsens
Tuohan koskisi vain osinkoa. Eihän maksaja voi tietää myyntivoiton kohdalla ostohintoja tai mahdollisuutta hankintameno-olettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin sitten siirrän varallisuuteni ulkomaille.
Tämä on se syy, miksi veroa nostamalla ei saada enemmän verotuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saada. Norjassakin yritettiin niin persnettoa tuli yli 450 miljoonaa... Ja suomessa EI onneksi ole PÄÄOMAVEROA.
Silti kaikki ymmärtää mitä se tarkoittaa, kun täyttelevät veroilmoitusta, verokanta on 30% tai 34%
Se on pienistä pääomatuloista todella kova vero. Mieluummin niin, että muutettaisi pääomatulovero progressiiviseksi samaan tapaan kuin tuloverokin. Nythän on niin että jos on esim. 500 €/kk pääomatuloja, siitäkin menee 30 % veroa. Se on todella kohtuuttoman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saada. Norjassakin yritettiin niin persnettoa tuli yli 450 miljoonaa... Ja suomessa EI onneksi ole PÄÄOMAVEROA.
Silti kaikki ymmärtää mitä se tarkoittaa, kun täyttelevät veroilmoitusta, verokanta on 30% tai 34%
Se on pienistä pääomatuloista todella kova vero. Mieluummin niin, että muutettaisi pääomatulovero progressiiviseksi samaan tapaan kuin tuloverokin. Nythän on niin että jos on esim. 500 €/kk pääomatuloja, siitäkin menee 30 % veroa. Se on todella kohtuuttoman paljon.
Sillä tavalla voisi saada kotimaista ostovoimaa liikkeelle.
Ei kai Kojamoa laiteta maksamaan veroja.
Vierailija kirjoitti:
Pääoma on taloudellinen resurssi, kuten rahaa tai varallisuutta, jota käytetään liiketoiminnan harjoittamiseen, kasvattamiseen ja uusien hyödykkeiden tuottamiseen. Miksi siis pääoma tulisi hävittää pois verottamalla?
Häviääkö pääoma verottamalla, haihtuu ilmaan?
Suomalaiset on kyllä typeriä. Päättäjät haaskaa verorahoja minkä kerkiää ja ainoa keino mitä te lampaat keksitte asian korjaamiseen on vielä lisää veroja muutenkin yliverotetussa valtiossa.
Päinvastoin tässä tilanteessa pitäisi evätä päättäjiltä pääsy edes nykyisiin varoihin ihan heidän oman kyvyttömyytensä takia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kojamo maksaa veroja.
Kojamon SUURIMMAT OMISTAJAT eivät maksa.
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma, miten sama argumentti on mennyt täydestä lähes joka ikisessä maassa. Jossain tuolla kaukana on se satumaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma, miten sama argumentti on mennyt täydestä lähes joka ikisessä maassa. Jossain tuolla kaukana on se satumaa...
sellainen paikka, jossa maksetaan REILUSTI VÄHEMMÄN on niinkin lähellä kuin 100 km päässä isolla osalla suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sellainen paikka, jossa maksetaan REILUSTI VÄHEMMÄN on niinkin lähellä kuin 100 km päässä isolla osalla suomalaisista.
Hus hus, mene sinne vaan!
Vierailija kirjoitti:
Paras näkemäni ehdotus pääomaveron uudistamiseksi oli se, että laitetaan kaikki samalle viivalle ja samalla pystytään laskemaan prosenttia. Eli myös yleishyödylliset maksamaan, jolloin piensijoittajan veroprosentti pienenee.
Myös ulkomaille maksettavilla osingoille pitää laittaa täysi pääomavero jos tämä valtio verottaa suomalaista sijoittajaa. Esim. Saksa ja Ranska.
Koska pääo.aveo on jo korkea......itse tienaan vain työmarkkinatukea josta maksan veroja 18 prosenttia mutta päälle tulevasta 3000 euron pääonatulosta meneekin jo 30 prosenttia...
Ehkä tämäään pääomatulon pitäisi olla progressiivinen. Kuten tulovero..on älytöntä että satasen korko tulosta pitää maksaa 30 euroa veroa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kojamo maksaa veroja.
Kojamon SUURIMMAT OMISTAJAT eivät maksa.
Isot firmat osaa rahaa pyörittää.
"Vuonna 2024 Kojamon verotukseen liittyvät keskeiset luvut olivat:
Tilikauden verotettavaan tuloon perustuva vero: Vuonna 2024 (tammi-joulukuu) tuloslaskelman mukainen tilikauden vero oli -5,3 miljoonaa euroa (vuonna 2023 veroja kertyi laskennallisesti positiivisesti -22,5 miljoonaa euroa, sillä yhtiö teki suuren tappion).
Tulos ennen veroja: Vuonna 2024 voitto ennen veroja oli 26,3 miljoonaa euroa (tappio -112,3 milj. € vuonna 2023).
Laskennalliset verot: Kojamo kirjaa tulokseensa laskennallisia veroja, jotka voivat muuttua merkittävästi kiinteistöjen käypien arvojen muutosten vuoksi. Vuonna 2024 laskennallisten verojen muutos oli merkittävä osa kokonaisverovaikutusta.
Kojamo on aiemmin saanut julkisuudessa huomiota siitä, että se on aiemmin hyödyntänyt verosuunnittelua, jolla on vähennetty maksettavien tuloverojen määrää, vaikka vuokratuloja on ollut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Du är lite sent ute. Sossarna kommer att stifta en exitlag och den kommer att sträcka sig längre bakåt i tiden än till idag. För att vara på den säkra sidan, med facit på hand, bör man ha gjort sina arrangemang senast 31.12.2023. Det förra försöket skulle sträcka sig fem år bakåt i tiden. Nästa försök är minst detsamma.
Vierailija kirjoitti:
Pääomaveroon korotukset ja maastopoistumisverot yms. Ne jotka lähtee, lähtekööt. Mutta ei tarvitse vieraista pöydistä huudella Suomeen. Nallekin voi muistaa sen.
Sinä saat olla mitä mieltä vain, mutta minä huutelen Suomeen koska olen Suomalainen ja haluan Suomen parasta, kuten varmasti Nallekin. Se mistä pöydistä huutelen, mitä sillä sinulle on väliä? Keskity sanomaan ja miten pannaan hommat kuntoon ettei tarvitse vieraista pöydistä huudella. Jos olisin luopunut toivosta Suomen osalta on huutelisikaan lainkaan. Kekkosen sanoin: Saatanan Tunarit.
Jos KAIKKI ihan ensiksi maksaisi sitä pääomaveroa niin sitten sitä rahaa tulisi! Esim yli 10% suuromistajat ja ay-liike ja säätiöt! Aloita ap siitä. T:Piensijoittaja joka maksaa veronsa.
Parempi että ne jotka saa suuria pääomatulojs sijoittaa ne johonkin suomalaiseen tai Suomessa sijaitsevaan yritykseen joka työllistää. Veroeurot menee moneen turhaan asiaan.
Paras näkemäni ehdotus pääomaveron uudistamiseksi oli se, että laitetaan kaikki samalle viivalle ja samalla pystytään laskemaan prosenttia. Eli myös yleishyödylliset maksamaan, jolloin piensijoittajan veroprosentti pienenee.