Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko me genX vanhemmat olleet liian "hyviä" vai huonoja vanhempia, kun ei nykynuoria kiinnosta kännääminen tai woodstock bileet

Vierailija
15.02.2026 |

Just katoin tuon Woodstockin ja ei tommosia bileitä nykynuoriso enää järjestä saati halua mennä. Mitä on tapahtunut? Miksi nuoret on nykyään niin kunnollisia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tilalle tulivat huumeet ja nyt huumeita on kaikkialla Suomessa

No minulla kaksi teiniä ja ainakin omassa tuttavapiirissä kaikkien teinit viihtyvät kotona. Ja monet harrastavat ja ovat viikonloppuisin kisoissa tms. Ja siis tämä sama eri kaupunkien välillä. En tunne ketään jonka alle 18-vuotias tai edes yli hilluisi iltaisin kaupungilla. 
Ysärillä ei koskaan oltu 13 vuodesta eteenpäin viikonloppuiltoina kotona. 

Vierailija
22/27 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhimmatkin x-sukupolven edustajat olivat Woodstockin aikaan parivuotiaita, että ei heitä siellä varmaan kauheasti ollut. 

nii niin en sanonutkaan, että genx olisi woodstockia pitänyt vaan gex:n vanhemmat oli sitä ikäluokkaa. Gex myös vielä oli aika heitteilä ja avainkaulalapsia ja ekat kännit 13 v :D mutta ei eidän lapset enää oo tommosia olleet

X-sukupolvi on boomereiden lapsia ja se näkyy siinä että olivat aika heitteillä koko lapsuutensa. 

Minä olen syntynyt 1974, ja mun vanhemmat eivät ole boomereita, ovat syntyneet 1955 ja 1954, eivätkä siten ole suuria ikäluokkia. Minä en koe olleeni heitteillä, olin vain huomattavasti vapaampi kuin nykylapset. Minä olin itsenäinen ja kykenevä koska minuun luotettiin ja annettiin vastuuta sopivasti. Ja minun esikoiseni on ollut samanlainen, mutta mun nuorimmat jotka ovat nyt teinejä, eivät enää olekaan. He ovat kasvaneet netissä pelaamalla.

Toki mun ikäpolvella on osalla vanhemmat vanhemmat, ja heillä ehkä on ollut vähän erilainen kasvatus, mutta aika samanlaista kasarilla elämä oli kaikilla, vaikka toisten vanhemmat olivat vanhanaikaisempia. Silloin opetettiin lapset tekemään asioita ja annettiin tehdä ja kantaa vastuuta omista asioista. Me hoidimme itse suurelta osin harrastuksemme ja hoidimme nuorempia sisaruksia jne. Se takasi sen, että me pärjättiin hyvin vaikka lähdettiin kotoa maailmalle nuorena, kuten meidän vanhemmatkin olivat tehneet. Meillä ei ollut aikaa sääliä itseämme, että emme saaneet kaikkea mitä rikkaat pitkin maailmaa sai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu ett te vanhukset ootte pihalla!!

Vetivät liikaa woodstockin aikaa lappuja ja pilveä.

Vierailija
24/27 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tajunneet että myrkyn litkiminen ja pössyttely on typerää. Ei siinä muuta ole.

Vierailija
25/27 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla kaksi teiniä ja ainakin omassa tuttavapiirissä kaikkien teinit viihtyvät kotona. Ja monet harrastavat ja ovat viikonloppuisin kisoissa tms. Ja siis tämä sama eri kaupunkien välillä. En tunne ketään jonka alle 18-vuotias tai edes yli hilluisi iltaisin kaupungilla. 

no jos käy kaupungilla kyllä siellä on teinejä ja paljon ovat isoissa kaupoissa ja ostareilla silloin kun on kylmä kuten tänä vuonna on ollut

Vierailija
26/27 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no jos käy kaupungilla kyllä siellä on teinejä ja paljon ovat isoissa kaupoissa ja ostareilla silloin kun on kylmä kuten tänä vuonna on ollut

Nii jossain Rovaniemellä minne muutenkin tulee kaikki trendit myöhässä.

Vierailija
27/27 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1990-luvun alussa Suomessa oli pahin huumeaalto. 

Nykynuoret on enemmän päihteettömiä.

Ysäriltä tähän päivään on kaikkien huumeiden käyttö kasvanut. Vain alkoholin käyttö on vähentynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän