Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea autismi joka ei näy päällepäin ja ihmisten agressio

Vierailija
15.02.2026 |

Jokapäiväinen ilmiö joka masentaa. Mulla on vaikea autismi joka tekee arkipäiväiset asiat vaikeiksi. Olen kuitenkin päälle päin aivan tavallisen näköinen, sievä 30v nainen, pukeudun hyvin siististi (osa autismiani) ja olen oppinut käyttäytymään normaalisti.

Minulla on hahmotushäiriö joka aiheuttaa että olen hyvin hidas, kaupassa, ravintolassa esim. En ymmärrä jos minulle selitetään asioita tai käsitän ne helposti ihan oudosti väärin. Tervehdin samoja ihmisiä monta kertaa peräkkäin koska en tunnista heitä.

On raskasta koska ihmiset suhtautuvat minuun usein vihamielisesti, katseita, tuhahtelua, silmien pyöritystä. Mitä voin tehdä? Harmittaa myös kun monet lähtökohtaisesti vihaavat jos on autismi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan tee-se-itse diagnoosi?

Vierailija
2/3 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihan tee-se-itse diagnoosi?

Ja tää oli sit eka vihaaja joka tuli ketjuun. Diagnosoitu jo lapsena ja saan kaupungilta tukea. Älyssä ei ole ongelmaa, olen korkeasti koulutettu, matematiikan alalla.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavalla käyttäytyvät ihmiset keksivät aina syyn tylyttää ihmisiä ympärillään, joten ei kannata ottaa sitä henkilökohtaisesti. Joo, vaikeaa, mutta tarpeeksi kauan kun tyynesti asettuu tuollaisten ihmisten yläpuolelle, alkaa helpottamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän