Pitkät hiukset ja hiusten laitto
Olen jo 50 v ja hiukset ylipitkät ja luonnonvaaleat. Olen työtön eikä ole ollut rahaa käydä kampaajalla 5 vuoteen joten hiukset ovat vain kasvaneet. Pidän niitä aina ponnarilla, näin pitkiä hiuksia ei voi pitää auki. Mitä tekisin hiukselleni? Haluaisin joskus laittaa niitä ja pitää auki, ongelma on se että tulevat naamalle koko ajan.
Vesi on kallista joten hiusten pesuun runolle mahdollisuutta kuin kerran vko. Kuivuminen kestää päivän.
Inhoan lettejä ja nutturoita,minulla on silmälasit joten näytön 80 v hiukset nutturalla lettiä en ylety itselleni tekemään.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kuplaponnaria, suolasuihkeella saa hyvän rakenteen, voi tehdä itse liottamalla suolaa veteen suihkepulloon. https://images.sanoma-sndp.fi/ae6d4c9f6737fc8cfff8ae5af3e3b184/normal/9…
Hirveän näköiset anteeksi vaan. Tuossahan juuri kaikki hiukset ovat takana ja edestä katsoen keskipääjakaus tms körttimummo- tyyliin. Haluaisin hiuksia kasvoille nimenomaan. Työelämässä ollessani hiukset leikattiin kerroksittain jotta laskeutuivat kasvoille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli vuosien ajan pitkät hiukset, ja ne oli aina kiinni. Ja kestivät pitkään kuivia.
Sitten totesin, ettei mitään järkeä. Leikkautin lyhyeksi ja olen supertyytyväinen!
Ja malleja on niin paljon, että varmasti sinäkin löytäisit sopivan.
Miksi pitää pitkiä hiuksia, jotta "saa kivan kampauksen", kun niitä tilaisuuksia joihin tarvitaan joku kampaus, on kuitenkin tosi vähän? Arki ratkaisee, ja lyhyistäkin hiuksista saa juhlavat.
Silloinhan sitä varsinkin pitäisi käydä kampaajalla? Ei ole siihen varaa.
T: ap
Ai ei edes kerta vuoteen? Leikkauta lyhyt polkka. Kestää siitä kasvaa.
Siinä säästäisi sitten siinä vesilaskussakin.
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä pitkien hiuksien hehkutusta. Kuivaaminen kestää ja föönäyskin hankaloituu kun menee tietyn pituuden yli. Moni pitää niitä kiinni tai sitten valuvat raskaana ilman mitään ilmettä. Ja se uskomus että pitkät hiukset saisivat ihmisen näyttämään nuoremmalta ei yleensä pidä paikkaansa. Paksuudella ei ole mitään merkitystä kun siitäkin jotkut hehkuttaa. Kiva väri ja leikkaus(ei tarvitse olla mikään kynitty sentin sänki tai lyhyt polkka) näyttää paljon freesimmält kuin luonnonväriset, jo hieman harmaantuneet pitkät kasvoilla roikkuvat hiukset. Nutturaa en oikein ymmärrä. Miksi pitää pitkiä hiuksia jos ne aina ovat mytyssä päälaella. Kiharatkaan eivät pelasta tilannetta. Harva osaa pitää kiharoistaan huolta ja sitten se näyttää kuivalta harakanpesältä.
Nimenomaan. Unelma olisi kerroksittain leikatut puoliselkään vaaleilla raidoilla. Pitkät hiukset minun ikäisillä saavat noita- akka ilmeen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile kuplaponnaria, suolasuihkeella saa hyvän rakenteen, voi tehdä itse liottamalla suolaa veteen suihkepulloon. https://images.sanoma-sndp.fi/ae6d4c9f6737fc8cfff8ae5af3e3b184/normal/9…
Hirveän näköiset anteeksi vaan. Tuossahan juuri kaikki hiukset ovat takana ja edestä katsoen keskipääjakaus tms körttimummo- tyyliin. Haluaisin hiuksia kasvoille nimenomaan. Työelämässä ollessani hiukset leikattiin kerroksittain jotta laskeutuivat kasvoille
Nyt minä en ymmärrä. Siis ongelma on että hiukset tulee naamalle vai haluaisit nimenomaan hiuksia kasvoille? Mitä haluat? Laita pari kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt minä en ymmärrä. Siis ongelma on että hiukset tulee naamalle vai haluaisit nimenomaan hiuksia kasvoille? Mitä haluat? Laita pari kuvaa.
Nyt kun on tasapitkät se koko massa tulee naamalle kun vähän kumartuu. Sama ongelma korkeassa ponnarissa ovat naamalla/ ruuassa tms koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku läheinen voi leikata hiuksesi? Pitkien hiusten pelkkä lyhentäminen ei ole vaikeaa. Jaetaan tukka vain osioihin ja naps naps.
Itse käyn kerran vuodessa kampaajalla, jos hinta on reilusti alle 50 euroa. Muuten joku läheinen voi leikata tai sitten antaa olla, kunnes löytyy edullinen kampaaja.
Jos on paksu tukka, kuivuminen tosiaan voi kestää vuorokauden. Mulla on aika ohut taipuisa/kiharat tukka. Kuivuu äkkiä.
Mun tytärellä on tosi paksut ja pitkät hiukset. Pesee niitä joka kolmas päivä eika takuulla ole kpsteat hiukset joka kolmas päivä jos hiukkasenki pöyhii kuivumisen edistämiseksi. Taitolaji hoitaa pitkiä hiuksia ja sen kyllä kaupungilla näkee.
Vaikka olisi sama hiusmassa (=yhtä paksu tukka), niin jos on paljon ohuita hiuksia tai kiiltäväpintaisia, lasimaisia hiuksia
Mulla on ollut karheat ja paksut hiukset. Ikinä ei ole ollut märät päivällä, vaikka olen aamulla pessyt enkä föönannut ikinä.
Mutta uskokaa vaan kaikkee hömppää mitä ap:t kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on tasapitkät se koko massa tulee naamalle kun vähän kumartuu. Sama ongelma korkeassa ponnarissa ovat naamalla/ ruuassa tms koko ajan.
Jaa hiukset keskijakaukselle ja tee kaksi lettiä molemmille korville. Letit voit joko kieputtaa päälaen yli, mikä nostaa päälakea ja voi vähän nuorentaa ilmettä, tai voit kierittää letit pannaksi pään ympäri, tai voit myös tehdä molempien korvien yläpuolelle pienet mininutturat, tai vähän ylemmäksi pienet sarvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos leikkauttaisit hiukset kerroksittain, jotta ne laskeutuisivat kasvoille? Se näyttää yleensä hyvältä ja selvästi haikailet sitä. Eikä ole pakko leikkauttaa Helsingissä, koska siellä on kallista. Menkää tytön kanssa molemmat jonnekin vähän syrjemmässä sijaitsevalle kampaajalle, niin tytön leikkauksesta säästyneellä rahalla saat sinullekin leikkauksen. Esimerkiksi Vantaalla tai Jakomäessä jo on selvästi halvempaa kuin Helsingin keskustassa, mutta vielä halvempaa, jos menette vaikka Järvenpäähän tai Keravalle.
Vaikka olisi sama hiusmassa (=yhtä paksu tukka), niin jos on paljon ohuita hiuksia tai kiiltäväpintaisia, lasimaisia hiuksia, ne kuivuvat nopeammin kuin pienempi määrä paksuja ja karheita hiuksia. Paksut ja karheat hiukset imevät vettä sisäkerroksiin, joten niiden kuivuminen on sen vuoksi hitaampaa.