Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät hiukset ja hiusten laitto

Vierailija
15.02.2026 |

Olen jo 50 v ja hiukset ylipitkät ja luonnonvaaleat. Olen työtön eikä ole ollut rahaa käydä kampaajalla 5 vuoteen joten hiukset ovat vain kasvaneet. Pidän niitä aina ponnarilla, näin pitkiä hiuksia ei voi pitää auki. Mitä tekisin hiukselleni? Haluaisin joskus laittaa niitä ja pitää auki, ongelma on se että tulevat naamalle koko ajan. 

Vesi on kallista joten hiusten pesuun runolle mahdollisuutta kuin kerran vko. Kuivuminen kestää päivän. 

Inhoan lettejä ja nutturoita,minulla on silmälasit joten näytön 80 v hiukset nutturalla lettiä en ylety itselleni tekemään. 

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pitkäaikaistyötön, mutta mulla on varaa käydä kerran vuodessa kampaajalla. Mihin sun rahat menee?

Olen yh. Tyttöni käy kampaajalla kerran vuodessa. Täällä Hki pelkkä latvojen tasaus on min 50 e. 

T: ap

No nyt kuulostaa pahalta. Käyn itse kehyskunnassa kampaajalla, juurikin kustannussyistä, kuten molemmat tyttärenikin. Mutta jos sinulla on tyttö, niin eikö häneltäkin voi pyytää apua leikkaamisessa? 

Vierailija
22/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se vesi nyt niin kallista ole ettei voi kuin kerran viikossa hiukset pestä jos tarve olisi useammin? Vaikka olisikin vesimittari kuukausimaksunsijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaan latvat itse niin, että otan pienen määrän hiuksia ja kierrän ne ympäri sormien välissä ja sitten leikkaan vähän latvpista. Netistä voi googlata opasvideoita.

Vierailija
24/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku läheinen voi leikata hiuksesi? Pitkien hiusten pelkkä lyhentäminen ei ole vaikeaa. Jaetaan tukka vain osioihin ja naps naps. 

Itse käyn kerran vuodessa kampaajalla, jos hinta on reilusti alle 50 euroa. Muuten joku läheinen voi leikata tai sitten antaa olla, kunnes löytyy edullinen kampaaja. 

Jos on paksu tukka, kuivuminen tosiaan voi kestää vuorokauden. Mulla on aika ohut taipuisa/kiharat tukka. Kuivuu äkkiä. 

Vierailija
25/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pyöröharjaföönaus niin että latvat kihartuvat samaan suuntaan.Näyttää kauniilta pitkässä tukassa. 

Vierailija
26/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kuivuminen kestää korkeinataan pari tuntia. Mulla on ollut hiukset puoleen selkään tai vyötärölle lähes koko ikäni.

Älä sinä höpötä. Menee vähintään 2 tuntia hiusten kuivumiseen. On paksu tukka.

Ei ap.

Ok pari tuntia menee, mutt kun ap sanoi "Kuivuminen kestää päivän. "

Vierailija
27/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pitkäaikaistyötön, mutta mulla on varaa käydä kerran vuodessa kampaajalla. Mihin sun rahat menee?

Olen yh. Tyttöni käy kampaajalla kerran vuodessa. Täällä Hki pelkkä latvojen tasaus on min 50 e. 

Opettele leikkaamaan itse tytön hiukset. Ei ole vaikeaa tasata latvoja.

Ei onnistu, ovat luonnonkharat ja tuuheat. Olen kokeillut monta kertaa. En osaa leikata niitä tasaisesti tai kerroksittain. On jo 14 v joten ei anna minun edes yrittää. 

Vierailija
28/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kuplaponnaria, suolasuihkeella saa hyvän rakenteen, voi tehdä itse liottamalla suolaa veteen suihkepulloon. https://images.sanoma-sndp.fi/ae6d4c9f6737fc8cfff8ae5af3e3b184/normal/9…

Vierailija
29/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tienaan 7600€/kk eikä mulla ole varaa käydä kampaajalla. Rahat menee perheen elättämiseen.

Vierailija
30/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli vuosien ajan pitkät hiukset, ja ne oli aina kiinni. Ja kestivät pitkään kuivia.

Sitten totesin, ettei mitään järkeä. Leikkautin lyhyeksi ja olen supertyytyväinen!

Ja malleja on niin paljon, että varmasti sinäkin löytäisit sopivan.

Miksi pitää pitkiä hiuksia, jotta "saa kivan kampauksen", kun niitä tilaisuuksia joihin tarvitaan joku kampaus, on kuitenkin tosi vähän? Arki ratkaisee, ja lyhyistäkin hiuksista saa juhlavat.

Silloinhan sitä varsinkin pitäisi käydä kampaajalla? Ei ole siihen varaa.

Ei ole pakko, jos sijoittaa vähän koneeseen, jolla voi ajella tukan lyhyeksi. Tuollaisen saa yhden kampaamokäynnin hinnalla.

Vierailija
31/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus työttömänä ollessani kävin kampaamokoulun opiskejoiden leikattavana. Onko lähellä mitään ammattikoulua tvs?

Vierailija
32/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö joku läheinen voi leikata hiuksesi? Pitkien hiusten pelkkä lyhentäminen ei ole vaikeaa. Jaetaan tukka vain osioihin ja naps naps. 

Itse käyn kerran vuodessa kampaajalla, jos hinta on reilusti alle 50 euroa. Muuten joku läheinen voi leikata tai sitten antaa olla, kunnes löytyy edullinen kampaaja. 

Jos on paksu tukka, kuivuminen tosiaan voi kestää vuorokauden. Mulla on aika ohut taipuisa/kiharat tukka. Kuivuu äkkiä. 

Mun tytärellä on tosi paksut ja pitkät hiukset. Pesee niitä joka kolmas päivä eika takuulla ole kpsteat hiukset joka kolmas päivä jos hiukkasenki pöyhii kuivumisen edistämiseksi. Taitolaji hoitaa pitkiä hiuksia ja sen kyllä kaupungilla näkee.

Vierailija
33/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä pitkien hiuksien hehkutusta. Kuivaaminen kestää ja föönäyskin hankaloituu kun menee tietyn pituuden yli. Moni pitää niitä kiinni tai sitten valuvat raskaana ilman mitään ilmettä. Ja se uskomus että pitkät hiukset saisivat ihmisen näyttämään nuoremmalta ei yleensä pidä paikkaansa. Paksuudella ei ole mitään merkitystä kun siitäkin jotkut hehkuttaa. Kiva väri ja leikkaus(ei tarvitse olla mikään kynitty sentin sänki tai lyhyt polkka) näyttää paljon freesimmält kuin luonnonväriset, jo hieman harmaantuneet pitkät kasvoilla roikkuvat hiukset. Nutturaa en oikein ymmärrä. Miksi pitää pitkiä hiuksia jos ne aina ovat mytyssä päälaella. Kiharatkaan eivät pelasta tilannetta. Harva osaa pitää kiharoistaan huolta ja sitten se näyttää kuivalta harakanpesältä. 

Vierailija
34/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kuivuminen kestää korkeinataan pari tuntia. Mulla on ollut hiukset puoleen selkään tai vyötärölle lähes koko ikäni.

Ei ap.

Tuosta ei ehkä kannata inttää. Minullakin menee koko päivä, jos aamulla pesee niin hiukset ovat vielä iltapäivällä 4-5 aikaan takaraivolta kosteat. Se riippuu todellakin hiuslaadusta. 

Vierailija
35/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli vuosien ajan pitkät hiukset, ja ne oli aina kiinni. Ja kestivät pitkään kuivia.

Sitten totesin, ettei mitään järkeä. Leikkautin lyhyeksi ja olen supertyytyväinen!

Miksi pitää pitkiä hiuksia, jotta "saa kivan kampauksen", kun niitä tilaisuuksia joihin tarvitaan joku kampaus, on kuitenkin tosi vähän? Arki ratkaisee, ja lyhyistäkin hiuksista saa juhlavat.

Ei ole pakko, jos sijoittaa vähän koneeseen, jolla voi ajella tukan lyhyeksi. Tuollaisen saa yhden kampaamokäynnin hinnalla.

Puolisoni ajaa 6 millin sängen kerran kuussa. Kone maksoi 20 € ja on kestänyt jo yli 2 vuotta. eri

Vierailija
36/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin joskus laittaa niitä ja pitää auki, ongelma on se että tulevat naamalle koko ajan. 

Tähän ongelmaan ratkaisu on nk. puoliponnari, jossa hiukset vedetään edestä ja sivuilta poninhännälle, johon tulee noin puolet tukan massasta, mutta takana hiukset saavat olla vapaina. Toinen vaihtoehto on panta tai huivi, joka estää etummaisia hiuksia valahtamasta naamalle. Nää näyttää samantyyppisiltä kuin auki oleva tukka mutta hiukset pysyvät helpommin olkapäiden takana.

Vierailija
37/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hiuslaadusta. Jos on paljon ohutta hiusta, kuivaa hitaasti. Kaksi tuntia on kyllä nopeasti kuivuva.  Itsellä 4h tai enemmän. 

Vierailija
38/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat kampaajat on alle 20 euroa. Kai sä nyt ainakin kerran viiteen vuoteen pystyt säästämään tuon verran?

Vierailija
39/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap.

Minulla kestää en tiedä miksi. Kun työelämässä ollessani kävin kampaajalla eivät usein jaksaneet föönata kuiviksi. Föönaus kotona kestää yli 30 min ja silloinkin ovat vielä kosteat. Rajoittaa elämää näin talvella paljon. 

Vierailija
40/49 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei edes kerta vuoteen? Leikkauta lyhyt polkka. Kestää siitä kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan