ostatko puolivalmisteita vai teetkö ruoan alusta loppuun itse?
siis sipulikuutioita, vihannes- tai perunapakasteita tms?
Kommentit (14)
pakastevihanneksia ja erilaisia perunapakasteita. Ne nopeuttavat huomattavasti arjen ruoanlaittoa ja toisinaan ovat tuoretuotteita parempilaatuisia.
ja puolivalmistete nopeuttavat ruoanlaittoa
Kasviksia ja joskus myös marjoja ostan jos ei omasta pakkasesta löydy.
peruna-sipulisekoitusta ja mustikoitakin tulee ostettua pakkasesta. Jauheliha taitaa valitettavasti olla ainoa liha jota ei ole valmiiksi marinoitu.
Sipulit ja perunat yleensä alkuperäismuodossa, mutta monia muita vihannes- ja juurespakasteita käytän silloin tällöin. Nyt esim. tuoretta porkkanaa kellarissa, talven tullen saatan ostaa pakasteenakin.
Viikonloppuisin alusta lähiten pilkotaan ja kypsennetään, mutta lähes joka arkipäivä heitän pussillisen parsakaali-kukkakaali-porkkanaa, pikkuporkkanoita tai hernemaissiporkkanaa mikroon aterian lämpimäksi kasvislisäkkeeksi. Mutta nuo kasvispakasteet on kyllä minusta niin mainioita, että en edes koe tästä huonoa omaa tuntoa. Ei kuitenkaan ole mitään lisäaineita tms. pilaamassa hyvää tavaraa. Vitamiineja ei ehkä samalla tavalla kuin tuoreessa, muttei toisaalta mitään huonoja aineksiakaan :)
Sipulia en ikinä osta pakasteena, sen pilkkomiseen menee vain hetki. Perunaa meillä käytetään äärimmäisen vähän ja silloin aina tuoretta. Marinoituja lihoja käytetään ehkä pari kertaa vuodessa.
Jopa niitä sipulikuutioita on hätävarana, jos sipulit loppuvat kesken eikä niitä ole muistanut ostaa kaupasta lisää.
Ilman pakasteita mun elämästäni pikkuvauvan ja uhmaikäisen kanssa ei tulisi mitään. Menisi pelkäksi perunankuorinnaksi koko elämä...
Arkisin käytän paljonkin, viikonloppuisin ja lomalla vähemmän. Käytän niitä säästääkseni aikaa.
on ihan hirveitä!! ostan aina rintafileitä ja suikaloin itse jos suikaleita tahdon. myös fetan ostan aina kokonaisena palana, paljon parempaa kuin valmiit kuutiot.
pakastekasviksia kyllä käytän. samoin peruna-sipulisekoitusta. ennen lapsen saantia kyllä pilkoin perunatkin aina itse jne.. :) nykyään on ruoka yleensä hyvä saada mahdollisimman nopeasti kun 1 vuotias pyörii jaloissa huomiota hakien.
Jauheliha taitaa valitettavasti olla ainoa liha jota ei ole valmiiksi marinoitu.
Riippuu siitä kuinka paljon on aikaa ja jaksamista.
T. Kokki- aina ei ole suutarin lapsilla kenkiä. Heh :D
Meillä käytetään (ainakin arkisin) pakastesipulia, peruna-sipuli-pakast., erilaisia kasviksia pakkasesta, pussikastikkeita, valmiita lihapullia, erilaisia ateriapusseja, joihin vaan lisätään liha jne.
Meillä on muutakin tekemistä kuin seistä hellan edessä!
mutta sipulit ostan pakasteesta kuutioina. Mä olen ihan yliherkkä sipulille, ja aivastelen ja itken vuolaasti jos joudun sipulia pilkkoman. Että ne ostan sitten mieluiten ihan valmiiki pilkottuina, ihan oman hyvinvoinnin takia:)
arkena. Sipulikuutioita pidän naurettavina.