HS: Juuson seuraajaa odottavat vaikeat leikkaukset heikoimmassa asemassa olevilta
Wille Rydmanin nimi tulee esiin veikkauksena taustakeskusteluissa uudeksi ministeriksi.
Sosiaali- ja terveysministeriön työryhmä on saanut kokoon vain 50 miljoonaa euroa hallituksen vaatimasta 100 miljoonan euron säästötavoitteesta sosiaalihuollosta.
Loput säästöt voitaisiin saada muun muassa nostamalla vanhusten hoivamaksuja 90 prosenttiin tuloista ja laskemalla lastensuojelun jälkihuollon ikärajaa 2122 vuoteen.
Ministerivaihdos | Juuson seuraajaa odottavat vaikeat leikkaukset heikoimmassa asemassa olevilta
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Siihen laitetaan joku psykopaatti, jolla ei tunnu missään.
Siihen kävisi kuka tahansa, jolla on hyvä supliikki. Valtiovarainministeri päättää leikkaukset ja soteministeri selittää ne sujuvasti.
Luin persujen haastattelusta iltapäivälehdestä että stm virkamiehet demareita jotka vastustavat leikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Moskova kiittää.
Senkö takia sinä hoet täällä aamusta iltaan hallitusvastaista sontapropagandaa? Toivot saavasi henkilökohtaisen kiitoksen putlerilta? Veikkaan että kiitoksesi tulee olemaan samanlainen kuin miten stalin kiitti suomalaiskommunisteja jotka pakeni n-liittoon, eli samaa vauhtia siperiaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Luin persujen haastattelusta iltapäivälehdestä että stm virkamiehet demareita jotka vastustavat leikkauksia.
Siellä ei pääse pätevyydellä ainakaan ylöspäin.Näin ollut varmaan 20 vuotta. T. Eläköitynyt virkapertti
Niin kauan kuin vasureilla ja demareilla ei ole minkäänlaisia vaihtoehtoja nykytouhulle niin turha myöskään spämmiä valituksia joka somepalstalla. Ja ei, "ei välitetä velasta ja jatketaan tuhlaamista" ei ole vaihtoehto.
Heikooirnrnassa asernassa olijat - arnrnattirnainen propagandavalhe tässä ajassarnrne.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin vasureilla ja demareilla ei ole minkäänlaisia vaihtoehtoja nykytouhulle niin turha myöskään spämmiä valituksia joka somepalstalla. Ja ei, "ei välitetä velasta ja jatketaan tuhlaamista" ei ole vaihtoehto.
Vaihtoehdot on kyllä sanottu.
Se vie jo pitkälle, kun orpopurra poistuu ja voimme taas luottaa tulevaisuuteen ja talouteen. Surkeaa on se, että luottamus ja talous romahti heti kun orpopurra lietsoi kauhua.
Eduskunnan palkkioita voisi leikata -50% kautta linjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kansanedustajien palkkioista leikattu kertaakaan, päinvastoin vain nostettu niitä.
Ei kai nyt kansanedustajat suostu yhteisiin talkoisiin!!!!
Palkkioon ei lasketa heille annetut asumistuet, ilmaiset matkat ym valtaan liittyvät tuet (esim kokous palkkiot).
Eli köyhiltä viedään tuhkien jämätkin pesästä, mutta 10 miljardin yritystuista ei leikata senttiäkään.
Voiko tämän hallituksen talouspolitiikka enää äärioikeistolaisemmaksi mennä?
Jos ihmisillä ei ole enää väliä, niin ei kai siinä, leikataan ja annetaan köyhien kuolla
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisillä ei ole enää väliä, niin ei kai siinä, leikataan ja annetaan köyhien kuolla
Toki. Seuraavaksi keskiluokka onkin uusi köyhälistö joka voi kuolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen laitetaan joku psykopaatti, jolla ei tunnu missään.
Siihen kävisi kuka tahansa, jolla on hyvä supliikki. Valtiovarainministeri päättää leikkaukset ja soteministeri selittää ne sujuvasti.
Ottaa vaan mallia Ikosesta. Tyhjänpäiväistä jargoniaa, mitään sanomatta.
Miten paljon Petteri Orpo (Kok.) ja Riikka Purra (PS) ovat tehneet rehellistä palkkatyötä?
Vierailija kirjoitti:
10 miljardin yritystuista jos napsasee 10% pois, niin se tekee jo miljardin. Eikä tarvi näperrellä muutamien kymmenien miljoonien leikkauksien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon Petteri Orpo (Kok.) ja Riikka Purra (PS) ovat tehneet rehellistä palkkatyötä?
Petteri Orpo ei ole ollut päivääkään rehellisessä työssä.
Riikka Purra on tehnyt jonkin verran nuorena likkana kesätöitä, ihan rehellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tullut tänne tehdä töitä, herään aikaisin, menen töihin, maksan vero. Sitten minä kuule taas leikataan sosiaalihuolto ja kaikki huutaa. Minä vähän ihmetellä koko asia.
Koska samaan aikaan minä nähdä ihmisiä jotka ei mene töihin vaikka voisi. Istuu kotona, valittaa netissä ja odottaa raha tulla tilille kuin posti. Sitten kun vähän kiristetään, tulee iso paniikki.
Minä ei sano että kaikki työtön on laiska ei. On oikea vaikeus monella, sen minä ymmärtää. Mutta systeemi näyttää välillä siltä, että tyhmä tekee töitä ja fiksu oppii täyttää hakemus.
Minä itse kun tarvitsi apu alussa, paperia oli enemmän kuin työmaalla lautoja. Ei ollut helppoa. Siksi minä vähän katkera kun kuulen että taas kaikki pitää olla pehmeä ja helppo.
Jos systeemi auttaa oikeasti tarvitseva hyvä. Mutta jos se opettaa ihmisiä olemaan tekemättä mitään sitten ei hyvä.
Mutta ehkä minä vain puhu huono suomi ja en ymmärrä
Miksi teeskentelet ulkomaalaista? Noloa. Lauserakenteista näkee heti että kommenttisi on feikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpo ei ole ollut päivääkään rehellisessä työssä.
Riikka Purra on tehnyt jonkin verran nuorena likkana kesätöitä, ihan rehellisiä.
Oli yhtenä kesänä teininä kuukauden Särkänniemessä hattaranmyyjänä. Sen jälkeen loisinut vuposikymmenet kotona lauteiden alla punkkua lipittäen ja hommalla ja scriptassa vihapuhetta suoltaen, kunnes pääsi persujen trollitehtaalle töihin vähän ennen kansanedustajuutta. Siinä koko Riikkulin työhistoria.
Ukrainatuet pois, samoin EU maksut, Nato helvettiin täältä ym. Siinä roimat säästöt jo.
Se psykopaatin oloinen tonttu on varmasti sopiva tehtävään, vinistelee ilkeästi kun kertoo mistä nyt leikataan.