Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie täällä yövuorossa hohhailen ja aattelin alotella ihan uuden kuun kunniaks:) musta on ihana käydä täällä palstailemassa kun täällä oikeasti tuntee olonsa tervetulleeksi ja aina löytyy tukea..:)kiitos siitä kaikille:)

Iksu;kovasti peukkuja ultraan,kyllä siellä massussa kaikki on hyvin ja vauva pysyy matkassa.

Mytty;se on vaan kummaa alkuraskauden vuotoa,niinku mullakin,ja kaikki on kuitenkin hyvin:)

Hippuskainen;joo,tuntuu nuo vuodot olevan melkeinpä jokatoisella,ja sit ne on kuitenki lääkäreiden mukaan ihan harmittomia..on siis ihan oikeasti tosi yleisiä,valitettavasti:(

Viltsutti; TERVETULOA mukaan:)

Gaiole; mulle lääkäri sano lauantaina ihan samallalailla.. " Ja gyne sanoi mullekin, että alkuraskauden vuodot on hyvin yleisiä ja vihlonnat myös. Voi johtua monestakin eri asiasta, kiinnittymiskipuja ja vuotoja tai muuten vaan kudosta pukkaa pihalle. Eli jatkossakaan ei kuulemma tartte hötkyillä jos tulee verta tai tuhrua, mutta jos tulee enemmän kuin normaaleissa kuukautisissa, niin sitten kannattaa mennä lääkäriin. Muistutti vielä, että normaali raskaus kestää normaalin elämisen. Sen kun vaan itsekin uskoisi :)" jamä olen ihan samaa mieltä, kun vaan itekin sen uskois:) mutta eiköhän tää tästä, päivä kerrallaan.. :)

Kanelinen; sähän oot ihan ku minäkin, sillon iloitaan kun on aihetta eikä surra etukäteen:)

sunnie; TERVETULOA joukkoon vaan sullekin:)

joo, vähän ON; väsyttää koko ajan, pikkusen,ihan ikkipikkisen meinaa puskea pahaa oloa jos ei oo syöny/juonu moneen tuntiin,tissit on ihan hirrrmusen kipeät,siis kun olin ulkona takki auki tuulessa ni oikein vihlo ja sattu ihan sikapaljon:/mahaa kummasti " nippailee" ,vessassa saa ravata koko ajan ja oikean puolen issias äkkäilee..ai niin, ihan ikkipikkisen tulee ruskeaa vuotoa kun pyyhkii mutta EN JAKSA RESSATA ettei vauva saa liikaa ressiä:)

Wappua toivottelen kaikille (ja kohta pääsee nukkuun..enää 3 tuntia 25 minuuttia..) :)

enkeli.83 ja maha-asukki rv6+0(?)

Vierailija
2/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osui silmään priscillan jutut. tietääkö kukaan missä hän on? ja aikooko palata takaisin?! seurasin taustalta hänen juttujaan ja hän vaikutti ihanalta ihmiseltä:)<3

enkeli.83 ja maha-asukkirv6+0(?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa, vajaa tunti ja pääsee nukkumaan. Olen kovasti miettinyt raskauttani ja yövuoroja joita pääsääntöisesti teen. ja päätynyt siihen ratkasuun että ne sopivat mulle paremmin kun päivävuorot ja kun ukko on töissä ja poikapuoli päiväkodissa ni mamma saa nukkua:) että näin täällä..palaan taas ensi yöksi mutta sitten mua ei varmaan näy koko loppuviikolla enää ollenkaan.. on vapaata eikä meillä oo nettiä kotona:/

enkeli.83 ja maha-asukki rv 6+0(?)

Vierailija
4/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä unirytmi heitti voltin kun raskaaksi tuli ja kroppa kirkuu unta tosi aikasi illalla verrattuna edelliseen eli en kykenisi yövuoroja tekemään, mutta ollaan kaikki erilaisia.

Mietin ihan samaa, mitähän priscillalle kuuluu, toivottavasti tohtii tulla takaisin, oli mukavaa lukea hänen juttuja. Ja kivaa yleensä lukea täällä ihmisten vuodatuksia ja tulla itse purkamaan niin hyvät kuin huonotkin fiilikset.

Vuodoista oli vähän joka toisella kokemusta. Arvatkaa, että kävi mielessä, että oliko maaliskuussa sittenkään km. Ensinnäkin siksi, että vuoto kesti vajaan kolme päivää ja ei yltäny kk vuodon tasolle ja ei ollu kipuja. Joitain hyytymän tapaisia tuli kyllä. Toisaalta tein r testin ennenkuin reissuun lähdettiin (2 vko jälkeen km) ja se näytti negaa eli kyllä tässä on uskottava että se oli km. Ja reissussa tuli kyllä otettua viiniä iltaisin ja joskus jopa päivä olut, en kyllä mitään mahdottoman isoja annoksia ottanu, mutta kyllä esim. viinipullo puokkiin meni yhdellä illallisella. Joten tietyllä tapaa syyllisyys kalvaa siihen saakka, että ultralla viikot paljastuu. Toisaalta r testi oli negatiivinen ennen lähtöä ja vuotanu oli kuitenkin ihan reippaasti

Miten teillä muilla mahan pömpötys? minusta tuntuu, että tällä viikolla ei läheskään yhtä reilusti pömpötä, muttei kyllä tavalliset farkut mene jalkaan...

Sain neuvolasta semmoisen hauskan kirjan jossa on jokaiselta viikolta, mitä tapahtuu, minkä kokoinen vauveli on ja kaikkea muuta kivaa, niin tällä viikolla meidän sintti muistuttaa kirjan mukaan enemmän katkarapua kuin ihmistä:-D

Ei mutta oikein hyvää vappua kaikille!

P-M rv 7+2

Vierailija
5/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että oli ihana lukea äiti juttuja. ihan tuli oma äiti mieleen, mulle kans on soitettu synnytyssaliin ponnistusvaiheessa ja pari viimeistä kuukautta pommitettu, miten nyt voit, joko, joko,joko. Sitten juoru leviää ympäri kylää äidin tiimoilta, julistaa onneaan koko kylälle. Ihana äiti, mutta kyllä vois joskus vähän hillitä innostusta;-)

Vierailija
6/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille, kylläpä tonttuja onkin tulossa ;).

Mulla on nyt voimistunut ihan järkky väsymys ja pahoinvointi! Olo on 24/7 kuin olis kammottavassa kankkusessa, yökättää, väsyttää ja syöpöttää, ihan kokoajan. No yöt kyllä menee hyvin, vauva 10kk ja äiti nukkuvat kuin tukki. Mutta väsymys on silti jatkuva, päiväunet on pakko saada, silmät vaan menee kiinni muuten. Mutta vaikeeta tuo nukkuminen päivällä on 3 lapsen kanssa...

Syöminen on holtitonta, pelkään pahoin millainen vyöryvä kasa täältä lähtee joulukuussa laitokselle!? Himoitsen makkaraa, nakkeja ja sulanutta juustoa, tooosi terveellistä siis! Ja jos en syö tulee ihan kammo-olo, yökkäilen ja silleen.

Meillä esikoisen synnytyksen aikana mun isä soitti synnytyssaliin ja kyseli miten edistyy. Äitini ei niinkään ole " häirinnyt" . Vanhemmat ovat siis eronneet.

Vieläkään ei olla kerrottu kun muutamílle kavereille ja mun äitille. Vastaanotto ei ollut järin innostunut äidin puolelta, siksi siis en " uskalla" vielä kertoa, en tiedä miten saan asian suustani ulos. En meinaan kaipaa yhtäkään negatiivistä kommenttia! Nyt tämä odotus on kääntynyt ilon asiaksi, alku kun oli aika paniikkia ja liki masennusta kun tämä tuli aivan yllättäen, lapsilukun piti olla visusti täynnä. Mutta nyt on siis ajatukset alkaneet kääntyä ja jo innoissani odottelen tulevaa! Toisaalta välillä iskee haikeus kun katson tuota 10kk pojua että siitä tulee isoveli ja mamman huomio jakautuu sitten pahemman kerran :(.

Nyt pihalle! Ihana ilma, toisin kuin eilen. (ainakin ikkunasta katsottuna)

t. mariadee ja tonttu 7+1

Vierailija
7/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ootte tehny näin vappuna? Mulla ihan töiden merkeissä menny, hyvin on syötyä tullu. Ei mitään erikoista

Vierailija
8/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kömmin koneelle, oon flunssan kourissa nyyh! Taisin viimeviikolla vilustuttaa itteni kun liian vähissä vaatteissa pihaa siivoilin ja istuttelin taimia. No eiköhän tämä tästä!

Mä kans jo tonne aiemmin mainitsin et mulla on Priscilla ikävä! Koin hänet jotenkin erityisen läheiseksi ja hirmuiseksi energian lähteeksi. Priscilla pahoitti mielensä ihan syystäkin kun tuol AV:lla ruodittiin häntä jo ihan liian henkilökohtaisellakin tasolla. Tule Priscu ihmeessä takaisin!!

ON: Ei ihmeitä. Maha turvoksissa, ei housut oikeen mahu kunnolla kinni. Mieli on jotenkin maassa, oispa jo se alkuraskauden ultra kun ois niin kiva tietää ollaanko tässä nyt vai eikö olla...

Vappua vietettin ihan kotosalla, koska nuha vaivaa. Muutama tuttu kävi täs kylässä. Illalla miehen kanssa katottiin leffa ja kumottiin limu pullo!

Shani@ & Neilikka rv 6+6

Vierailija
9/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli 83:lle vilkutukset ja tsemppiä yövuoroihin. Onneksi sulla on tiedossa vapaata :)

Piitu-Miina: korjaa jos olen käsittänyt nyt ihan väärin, mutta epäiletkö että raskautesi voisi olla pitemmälläkin? Eli jos sulla ei ollutkaan km? Millä viikoilla siinä tapauksessa olisit? Älä huoli siitä alkoholin ottamisesta. Jos et kerta ilta toisensa jälkeen ole ollut " tukka täynnä" , niin ei kai tuo asiaan vaikuta. Eikös ne etelän maissakin juo lasin tai pari viiniä ruoan kanssa koko raskauden ajan, ja silti syntyy terveitä lapsia sielläkin. Pääasia että kun testi näyttää plussaa, niin olut jääköön hanaan.

Shani@lle pikaista parantumista ja mariedeelle jaksamista.. Toivottavasti tämä väsymys ei kestäisi yhdeksää kuukautta, on niin totaalista!

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Mutta eikös " no news is good news" ? :) Vappu meni nukkuessa ja pommacia juodessa. Tänään tehtiin miehen kanssa pieni pyörälenkki. Huomenna pääsen soittamaan taas neuvolaan, toivottavasti siellä olisi jo palattu lomilta ja saisin varattua ajan mahdollisimman pikaisella varoajalla. Menisi nyt pari viikkoa nopsaan, niin pääsisi kuulemaan että sykkiikö se sydän..

Aurinkoista tiistai-iltaa kaikille!

Gaiole ja pilkku rv 5+6 (gynen mukaan)

Vierailija
10/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti epäile että raskaus olisi pidemmällä, mutta heräsi ajatus kun on lukenut näitä vuotojuttuja, eli kun sanottu porukoille että vuodon pitäs olla runsaampaa kun kk vuoto ja kipuja. Mulla tuli km rv 6 joka oli siis maaliskuussa ja vuoto oli 3 päivää, eikä niin hirmuisen runsasta eikä kipuja.... Mutta tein varmuuden vuoksi ennen reissuun lähtöä r testin vielä joka negaa näytti (eli varmistin, että kesken meni), eli en usko että raskaus olisi pidemmällä. ja vuodon mukana tuli hieman hyytymää. Mutta mielessä tietysti kävi sekin mahdollisuus, että entä jos oiskin pidemmällä, kun oireet ei kovinkaan rankat olleet ja kun sanottiin, ettei tarvitse tarkastuksessa käydä...

Vierailija
11/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuuui! huomen aamulla kasilta ois sitten eka neuvola, jaiks :D

Neuvola tätykkä sanoi et pitäs olla 4h virtsaamatta ja jos ei pysty, ni voi kotona ottaa näytteen lasipurkkiin ja jääkaappiin, ja kiikuttaa sit aamul sinne..

heh, aattelin et pitää kirjottaa ittelleni vessan oveen muisti lappu et ei saa pissata, ku se tuntuu olevan niin automaattinen toiminto et mitenkähän muistan/pystyn olematta..? öisin ku joutuu kans juosta ainakin kerran veskiin.

Nii olipa mulla kysymyskin, siis jos nyt käy niin etten pysty pidättämään, niin olikos se sillai et piti tehdä oikein huolellinen alapesu ennen näytettä? kun se tätykkä siel puhelimessa sitä moneen kertaan painotti, mutta jännityksestä sekavana en sit enää muistakkaan et oliks se huolellinen alapesu, vai ei alapesua lainkaan?

Tää kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta ensikertalaisena nää jutut ei oo niin itsestään selvyyksiä.

Toivottavasti joku vastaa :)

Tulipahan nyt omaanapaa, mut Vappun loppuja meille jouluisille!

Vierailija
12/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vappu sujunut jopa lumisissa tunnelmissa. Käytiin kaupunkireissun sijasta ihan vain puistossa leikkimässä ja sit grillattiin hieman herkkuja.

Noista työhommista.. jos nyt saisin valita, niin tähän vaiheeseen mulle sopii tämä työ parhaiten. Ehkä sitten loppuvaiheessa voisin tehdä jotain rauhallisempaa ja yöhön painottuvampaa työtä, kun ei muutenkaan enää loppupuolella uni maita. Mutta jokainen ollaan erilaisia ja erilaisissa tilanteissa. Aina ei voi edes miettiä vaihtoehtoa omalle työlle. Pitää olla tyytyväinen, et on edes jotain millä saa leipää pöytään.

Omasta navasta sen verran, et eilinen pahamieli on jatkunut aikamoisena yleisenä laiskuutena. :) Muutoin syötättää ihan kamalasti!! Oon yrittäny syödä hedelmiä aina kun tulee himo, mut välillä on menny ihan jotain muutakin. Kiloja kun ei tarvitsisi tulla vielä ollenkaan. Mieluiten sais jopa vähän pudota enne kuin raskaus pidemmälle kerkiee. No jos sitä pääsis vaikka uimaan ens viikolla kun poika menee mummon luokse lomalle. Salilla en viiti enää rehkiä kovin montaa kertaa, kun tuo massu on muutenkin niin kipeä.

Aurinkoa kaikille!

Visbe 7+1

Vierailija
13/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taasen yötyössä:) ihanaa kun saa päivät nukkua:)

P-M:mulla massu on ku pallo,näyttäs kun raskaus olis yli puolivälin vaikka viikkoja onkin vasta 6.. no, mulla se on läskiä ja turvotusta. toivosin vaan et oikea vauvamassu tulis äkkiä:) ne on niin söpöjä:)

Shani@:millonka sulla on ultra?tulehan sitten heti kertomaan kuulumisia:)itse joudun ultraa ootteleen 24.5 asti..ei oo varaa tällähetkellä mennä yksityiselle ultraileen. tiedänhän mä kyllä sen verran että se " raskaussäkki" sieltä lauantaina ainaski löyty ja kaikki oli sillon niin hyvin kun voi vaan olla:)

mariadee:me ollaan kerrottu anopille, mun äiteelle ja siskolle ja mun parhaalle kaverille..mieli tekis kyllä kertoa koko maailmalla,on tää vaan niin ihanan onnellinen juttu:)

Gaiole:enää 8 tuntia töitä ja kokonaista 1 nukkumapäivä ja 4 vapaata:) siis koko loppuviikon saa vaan olla möllöttää..ja siivota ja tehä ruokaa ja lenkittää koirat jne..mut saa nukkua kun haluaa,saa syödä kun haluaa eikä tarvi kääntää/kuivittaa asukkaita..JEE:)

jabbadai: hmm..mitähän näytteitä ne tutkikaan pissasta. muistaakseni ei tarvinnu alapesua mut en mee kyllä vannoon!!

Visbe:joo,olen erityisen samaa mieltä et pitää olla onnellinen siitä et on edes joku työ millä saa hankittua leivän pöytään ja katon pään päälle.

ON:mietiskelin tänään et mulla on aivan hirveästi nykyään ilmavaivoja.koko ajan peräpäässä paukkuu..*punastuu*kai tääkin on sit joku raskausoire..?!?onko muilla tällästä?mieli vaihtelee 1000 kertaa päivässä ja voi ukkoparkaa mitä se joutuu kestämään.säälix oikein välillä käy reppanaa<3

nyt olis lähettävä kiertämään ja kattomaan että kaikilla on kaikki hyvin..

enkeli.83 ja maha-asukki puolen tunnin päästä rv6+1(?)

Vierailija
14/14 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakivut

Ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana äidillä saattaa olla alavatsallaan painontunnetta¿ nipistelyä tai teräviä¿ mutta nopeasti ohimeneviä kipuja. Ne alkavat usein kävelylenkillä tai jonkin fyysisen askareen parissa¿ mutta ovat vaarattomia. Vihlaisuja kutsutaan repäisykivuiksi¿ ja ne johtuvat kohdun kannattimien venymisestä¿ kohdun kasvamisesta ja verekkyyden lisääntymisestä kohdussa ja sen sivuelimissä.

mulle toi oli ainakin helpottava tieto:)

enkeli.83 ja maha-asukki kohta rv 6+1(?)