Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lääkäriin toisella kierroksella?

14.01.2008 |

Eli mitään vaivoja ei ole ollut ja neuvolassa sanoivat, ettei sitten ole mitään syytä mennä lekuriin kuin vasta ihan loppusuoralla näin kakkosraskaudessa. Nyt vaan on pikkuhiljaa ollut sellaista ns. supistelemista ja vauvan kokokin alkaa kiinnostamaan (vko 32 meneillään). Olikos aika nyt mennä lekurille?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitinköhän nyt ihan oikein? Kolmosta odotan, ja olen käynyt ihan normaalisti lääkärissä jo kaksi kertaa, käynti on joka kolmanneksella. Viimeinen taitaa olla joskus viikolla 36. Kyllä varmasti olisi syytä katsoa, jos ei vielä ole ollenkaan sisätutkimusta tehty!

Maaria 30+4

Vierailija
2/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteiset ( muistaakseni) on kolme käynti. Alku, keski ja loppuraskaudessa lääkärissä käynnit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt toinen tulossa ja eka lääkärineuvola vkolla 14 varattuna..

Omituiselta kuulostaa.

Vierailija
4/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotit siten ekaa tai kymmenettä.

Itse odotan neljättä ja lääkäri oli 12 viikolla, sit 26 ja 36 viikoilla.

Vierailija
5/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sanoivat että uudelleen synnyttäjällä vain 2, jos sitten jotain ongelmaa niin pääsee useammin.

Mulla eka lääkäri oli rv 13+ ja toinen on sitten käsittääkseni siel rv 28 tienoilla.

t. SannaNu rv 20+0

Vierailija
6/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jossa olen ihan normaalisti " lakisääteisesti" käynyt. Jos ei ole mitään vaivoja tai muutakaan " aihetta" niin turhaan siellä lääkärillä juokset sanoi kätilöni. Loppuraskaudesta on kuulemma hyvä käydä näyttäytymässä. Kahdet ultrat kunnan puolesta ja niissä kaikki ok. Tietysti se niskapoimu tehtiin alakautta, joten kait se lääkäri jonkunmoisen " pikatarkastuksen" teki. Eka raskaus ollut aivan normaali ja silloin kävin yksityisesti omalla gynelläni ja silloin taisin käydä jonkun kolme kertaa.

Mitä ihmeellistä se lääkäri sitten olisi voinut todeta? Mistäköhän olen nyt jäänyt paitsi? Itse suhtaudun terveen lailla raskaana olemiseen, en skitsoa ja juokse joka olotilastani neuvolassa. Nyt on alkanut tuntumaan siltä, että supistuksia on jonkun verran, voi toki olla pelkkää epämukavaa oloa, kun lapsella alkaa käydä tila vähiin ja liikkuu silti kovasti kokoajan.

Ihan mielenkiinnosta siis kyselin ja yllätyin vähän näistä ihmisten käsityksistä " lakisääteisyyksiin" vedoten...ei raskaudesta ole määritelty mitään lakisääteisiä lääkärikäyntejä = )

Vierailija
7/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille,huolimatta siitä monesko raskaus kyseessä.

Vierailija
8/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on toisestakin ne samat lääkärikerrat kuin ekastakin, kohdunsuun tilanteen seuraaminen tuntuu ainakin meillä päin olevan se lääkärin ykkösjuttu, sen lisäksi katsoo kortin nopsaan läpi ja kuuntelee tavallista neuvolakertaa pidempään sydänääniä.

Vierailija
9/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakisääteisellä ihmiset varmasti tarkoittavat sitä, että sinulla on oikeus lääkäriin. Jos et itse tahdo niin eihän sinne pakko ole mennä. Ei kannata loukkaantua, tuo alkuperäinen kirjoituksesi kuulosti siltä, ettei sinua ole " päästetty" lääkäriin, siksi moiset kommentit.

Mulla eka oli aivan normaali raskaus ja paikat kiinni vielä viimeisessä tarkastukessa. Toisessa olivat pehmenneet ja kohdunkaula kadonnut viimeisessä tarkastuksessa, siis viikoilla 34 tms. Nyt kolmannesta oli sama juttu jo keskiraskauden tarkastuksessa. ja kyllä minä ainakin olen tyytyväinen siitä, että tiedän tilanteen. Lääkäri jo käski rauhoittamaan menoa ja ottamaan kevyesti. Onhan aina mahdollista, että paikat aukeaa vaikkei kovin olekaan supistellut. Aika usein täälläkin siitä kirjoitetaan.

Maaria 30+4

Vierailija
10/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska oli heinäkuu ja ajat kivet alla. nyt kolmatta odottaessa olen käynyt vähän ekstraakin, kun niin kovasti viikoilla 20-26 supisteli. mutta tosiaan jos olo on hyvä, ja on ultrissa käyty jne, niin ei se lääkärintarkastus paljoa merkkaa.

Vierailija
11/15 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus siihen kolmeen lääkäri käyntiin on jokaisella odottajalla.

Mutta jos ei koe tarvetta niin miksi siellä sitten käydä.

Itse käy koska eka odotus ei mennyt ihan " oppikirjan" mukaan eli kuulun tähän " hysteerisesti" siellä ravaavaan porukkaan varmaankin sitten.

Käyn myös useimmin ultrassa, omasta halustani... hysteerikko joka haluaa varmistaa ettei tällä ole samaa mitä esikoisella oli

Vierailija
12/15 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku, keski ja loppuraskaudessa. Juuri kohdunkaulan/suun tilanne kai se on tärkeintä tarkastaa.

Itse en koe olevani hysteerinen, mutta käyn mielelläni tarkistuttamassa tilanteen. Kohdunsuu voi avautua ilman kipeitä supistuksia. Itselläni avautui 10 cm:iin viime synnytyksessä, eikä supistukset olleet kipeitä... juuri ehdin sairaalaan ponnistamaan.

Vierailija
13/15 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on mahdollisuus alku-, keski- ja loppuraskauden lääkärintarkastukseen raskauden numerosta riippumatta.

Niissä tutkitaan kohdunkaulan ja -suun tilanne, ultralla sikiön syke ja istukan " äänet" sekä emättimen tilanne (esim. onko viitteitä bakteeritulehduksesta tms.). Tuo kolmas kerta on minulla vielä tällä kertaa käymättä, joten siinä voi olla jotain muutakin tarkastusta.

Ekassa raskaudessa paikat alkoivat pehmentyä vasta ihan loppuvaiheessa ja aukeamaan vasta, kun synnytys lähti käyntiin. Nyt on jo vähän pehmennyt, joten hiukan eri tilanne kuin silloin.

Hysteeriseksi en itseäni tunne, mutta nuo neuvolan tarjoamat tarkastukset kyllä ova tminusta järkeviä. Siitäkin huolimatta, että tämä (tähän asti) ja edellinen raskaus olivat ihan " normaaleja" .

Mupsi

Vierailija
14/15 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi yritettiin tikiä siitä toisesta lekurista, mutta halusin ehdottomasti käydä kahdesti, sillä loppuraskaudessa kohdunsuun tilanne kiinnosti. Mutta ei noita lekuriaikoja tosiaan tyrkytetä, kunnat säästävät.

Vierailija
15/15 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutessaan sen 3 kertaa. Mutta esim. np. ultra on samaan aikaan kuin eka lääkärineuvola (neuvolassa ei ole ultraa) ja äitipolilla kuitenkin aina rutiinisti tarkistavat kohdunsuun tilanteen. Toisen neuvolalääkärin paikkeille osui taas äitipoli ja taas katsottiin kohdunsuun tilanne. Eli meillä th onkin pyytänyt, että ilmoitaa, jos kohdunsuuta ei ole tsekattu niin varataan lääkäri. Katsotaan nyt miten tämän kolmannen lääkärin kanssa...