Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut lähettää whatsappissa pelkkiä ääniviestejä?

Vierailija
14.02.2026 |

Eikö ne osaa kirjoittaa?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko teilläkin tällaisia henkilöitä: rakastavat omaa ääntään ja ovat vähän diivamaisia ja ei niitä viestejä kuulemma jaksa kirjoittaa.

Ei aina pysty kirjoittamaan jos on vaikka käsillä tekemistä ja se on hitaampaakin. 

On pari lukihäiriöistä kaveria ja itselläkin lievää, joskus tullut väärinkäsityksiä kun lukee tai kirjoittaa väärin. Äänen kanssa kuulee myös sen äänen painon miten asiat sanoo ja menee paremmin perille miten tarkoittaa.

Sori kun ei olla täydellisiä.

Ja jos oon vaikka raksatelineillä maalaushommissa niin en mä yhdellä kädellä kykene romaania kirjoittelemaan siinä, puhelut ja ääniviestit sujuu ilman käsiä jos asia on niin tärkeä että pitää hoitaa kuitenkin asap.

Jos haluat hoitaa viesteillä niin sit joudut odottamaan.

Kirjoittaminen on hitaampaa, siinä.on hetki aikaa miettiä onko asiasi niin tärkeä kuitenkaan. Ääniviestit on järjestäen sellaista lörpöttelyä ilman päätä tai häntää, etten niitä enää kuuntele.

Vierailija
42/50 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa jotenkin alistaa toista, ääniviesti on helppo.

No mitä nyt taas? 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääniviestit ovat erittäin ärsyttäviä. Kirjoittakaa jos on jotain asiaa. 

Minusta on mukava kuunnella ääniviestejä. En kyllä itse lähetä, mutta tykkään kuunnella. Harvoin ehditään nähdä kavereiden kanssa, niin sitä ääntä on mukava kuunnella. 

Puhelut on keksitty.

Ei ole aikaa aina jutella. Ääniviestin voi kuunnella rauhassa vaikka ennen nukkumaan menoa. Tuohon aikaan ei enää jaksa kenenkään kanssa jutella puhelimessa. 

Vierailija
44/50 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole pakko avata. Lähetät takaisin, kai ymmärtää jossakin vaiheessa, tai pyydä litterointia. 

Vierailija
45/50 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja usein jos toinen pyytää että viestitelläänkö ääniviesteillä, niin kuitenkaan ei niitä itse hirveästi laita vaan kirjoittaa normaalisti viestejä takaisin. Eli mikä järki?

Vierailija
46/50 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Soittaisivat sitten mieluummin.

Sata kertaa parempi, että lähettävät ääniviestin. Sen voi kuunnella milloin haluaa kuitenkin. 

Nose onklilattu luetuksi,  paikassa jossa ei voi kuunnella, joten kuuntelematta jääkin kun ei näy enää uutena viestinä.

Vierailija
47/50 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja usein jos toinen pyytää että viestitelläänkö ääniviesteillä, niin kuitenkaan ei niitä itse hirveästi laita vaan kirjoittaa normaalisti viestejä takaisin. Eli mikä järki?

Mitä ihmettä? Pyytää, että viestitelläänkö ääniviestillä? Eikö ole helpompi soittaa, jos monta viestiä pitää lähtettää perätysten?

Vierailija
48/50 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Soittaisivat sitten mieluummin.

Sata kertaa parempi, että lähettävät ääniviestin. Sen voi kuunnella milloin haluaa kuitenkin. 

Nose onklilattu luetuksi,  paikassa jossa ei voi kuunnella, joten kuuntelematta jääkin kun ei näy enää uutena viestinä.

Ja sinä et muista, että kaveri on lähettänyt sulle ääniviestin, jonka voit kuunnella myöhemmin? Onko dementiaa?

Vierailija
49/50 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava lähettelee pitkiä ääniviestejä, jotka on pääosin tajunnanvirtaa ja jossain lopussa ehkä asiakin jos muistaa. Olen koittanut selittää, että lähetä minulle asiasi lyhyellä viestillä että voin tarkistaa mitä piti tehdä, kun muuten unohdan. Mutta ääniviestejä on ilmeisesti helpompi lähetellä.

Ei ole helppoa tämmöisen autistin kommunikaatio hahmotushäiriöisen kanssa.

Vierailija
50/50 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava lähettelee pitkiä ääniviestejä, jotka on pääosin tajunnanvirtaa ja jossain lopussa ehkä asiakin jos muistaa. Olen koittanut selittää, että lähetä minulle asiasi lyhyellä viestillä että voin tarkistaa mitä piti tehdä, kun muuten unohdan. Mutta ääniviestejä on ilmeisesti helpompi lähetellä.

Ei ole helppoa tämmöisen autistin kommunikaatio hahmotushäiriöisen kanssa.

Mitä piti tehdä? Ystävä pyytää sinua tekemään jotain asioita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän