Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Waylon Jennigsin piti olla samassa lentokoneessa Buddy Hollyn, Ritchie Valensin ja Big Bopperin kanssa päivänä jona musiikki kuoli

Vierailija
14.02.2026 |

Waylon antoi paikkansa kipeänä olleelle Big Bopperille ja meni itse bussilla.

Noinkohan Willie Nelsoninkaan ura ilman Waylonia ollut sellainen mikä on. Outlaw country kun taisi olla Waylonin lanseeraus.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

In 1978, Waylon Jennings briefly added his own memories of the incident onto his song "A Long Time Ago", from the album I've Always Been Crazy. He sings the lines "Don't ask me who I gave my seat to on that plane, I think you already know, I told you that a long time ago."

Vierailija
4/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennings kuoli diabetekseen. Harvinaisen turha kuolema.

Vierailija
5/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Day_the_Music_Died#/media/File:The_Da…

Aika huono selvitä hengissä.

Pilotilla ei ollut valmiuksia mittarilentoon, ja lensivät yöllä, huonossa säässä.

Vierailija
6/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Day_the_Music_Died#/media/File:The_Da…

Aika huono selvitä hengissä.

Pilotilla ei ollut valmiuksia mittarilentoon, ja lensivät yöllä, huonossa säässä.

Jennings ja Holly heittivät kolikolla, että kumpi menee kyytiin. 

Vierailija
7/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kuuntelin pari tuntia Buddyn levytyksiä. Uskomatonta kuinka hienon musiikillisen perinnön sai aikaan parissa vuodessa.

Vierailija
8/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen kuuntelin pari tuntia Buddyn levytyksiä. Uskomatonta kuinka hienon musiikillisen perinnön sai aikaan parissa vuodessa.

Harva tulee ajatelleeksi kuinka lyhyen mutta merkityksellisen uran teki. Eihän niitä bisejäkään montaa ollut.

Vierailija
9/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva tulee ajatelleeksi kuinka lyhyen mutta merkityksellisen uran teki. Eihän niitä bisejäkään montaa ollut.

Minulla on vinyyli ja cd-muodossa Buddyn kaikki levytykset kattavat boxit. Kyllä niitä on useita kymmeniä kappaleita.

Vierailija
10/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vinyyli ja cd-muodossa Buddyn kaikki levytykset kattavat boxit. Kyllä niitä on useita kymmeniä kappaleita.

Kolme studioalbumia. Loput kokoelmia. Sinkuille valitut biisit taitaa löytyä älppäreiltä. Uskomaton määrä kokoelmia saatu tuollaisesta tuotannosta aikaiseksi.

Vierailija
11/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei taida enää muistaa Big Bopperia. Minä en ainakaan tiedä yhtään hänen biisiään. Valensilta ja Hollylta kyllä. Kasarilla vai ysärillä oli aikamoinen hittielokuvakin Valensista jonka etäisesti muistan.

Vierailija
12/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme studioalbumia. Loput kokoelmia. Sinkuille valitut biisit taitaa löytyä älppäreiltä. Uskomaton määrä kokoelmia saatu tuollaisesta tuotannosta aikaiseksi.

Juuri laskin tuosta kaiken tuotannon sisältävästä cd-boxista että virallisia levytyksiä on noin 90 kappaletta. Siihen vielä lisäksi useita demoäänityksiä, jotka Buddy teki hieman ennen kuolemaansa.

Vierailija
13/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

A Long Time Ago Lyrics

[Verse 1]
I don't look the way the average cowboy singer looks
I'll admit I've taken things I never should have took
You can read a different story in a lot of different books
But even then you won't really know
How it was a long time ago

[Verse 2]
Women have been my trouble since I found out they weren't men
In spite of that I stopped and took a wife now and then
They built their fences high but they couldn't hold me in
I was born with a fire down below
And I learned to fly a long time ago, yeah

[Verse 3]
Don't ask me about the years I spent out in the rain
About the ones I spent in love or the ones I spent insane
Don't ask me who I gave my seat to on that plane
I think you already know
I told you that a long time ago

[Verse 4]
Me and ol' Willie, lordy we've been sold and bought
I guess y'all heard about some kind of system that we fought
We ain't the only outlaws just the only ones they caught
They tried to run us off but Willie's slow
I quit running a long time ago

Vierailija
14/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei taida enää muistaa Big Bopperia. Minä en ainakaan tiedä yhtään hänen biisiään. Valensilta ja Hollylta kyllä. Kasarilla vai ysärillä oli aikamoinen hittielokuvakin Valensista jonka etäisesti muistan.

Jos noiden aikojen musiikkia on seurannut ja kuunnellut, niin kaikki tietävät Big Bopperin Chantilly Lace-kappaleen. Yhtä tunnettu kuin Buddy Hollyn ja Richie Valensin kappaleet.

Vierailija
15/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä kaikki 90 levytetty hänen elinaikanaan? Kaveri olisi kovempi kuin Kari Peitsamo jos näin olisi.

Vierailija
16/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elviskin halusi samalle lennolle, mutta ei mahtunut kyytiin. Roikkui peräsimessä kiinni jonkun matkaa...

Vierailija
17/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noiden aikojen musiikkia on seurannut ja kuunnellut, niin kaikki tietävät Big Bopperin Chantilly Lace-kappaleen. Yhtä tunnettu kuin Buddy Hollyn ja Richie Valensin kappaleet.

Ikinä kuullutkaan. Hollyn ja Valncin biisejä tiedän vaikken ole varsinaisesti seurannutkaan.

Vierailija
18/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä kaikki 90 levytetty hänen elinaikanaan? Kaveri olisi kovempi kuin Kari Peitsamo jos näin olisi.

Kyllä. Jo ennen tunnetuksi tulemistaan äänitti useita kymmeniä kappaleita. Vasta kuoleman jälkeen noita julkaistiin. Monesti niihin lisäiltiin uusia taustoja, mutta myöhemmin niitä on julkaistu alkuperäismuodossa.

Vierailija
19/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Waylon Jennings oli mulkvisti ja surkea laulaja.

Vierailija
20/27 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä kuullutkaan. Hollyn ja Valncin biisejä tiedän vaikken ole varsinaisesti seurannutkaan.

Kuinka nuori olet? Minä olen 66 ja seurannut rockmusiikkia vuodesta 1971 alkaen. 50-luvun musiikki ja tuo kolmikko on ollut minulle tuttu jo noin vuodesta 1973 alkaen, kun ensi kertoja lehdistä luin, radiosta kuulin ja hieman myöhemmin levyinä ostin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan