Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin tarjoamasta ruokaa lapsen kavereille

Vierailija
14.02.2026 |

Huomasin, että ei tule ihan halvaksi nimittäin. Kuinka teillä toimitaan jos säännöllisesti kavereita käy ja myös yökylässä? Itsellä tapana laittaa jotain oman lapsen mukana kylään mukaan, mutta huomannut tämän olevan vierasta monelle. Lapset kasvuiässä, niin tarvitsevat paljon ruokaa. Nykyään lähetän kylmästi kotiin syömään.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymätöntä, itse laittaisin parempaa pöytään, kun on vieraita, valitettavasti käytöstapoja ei opeteta peruskoulussa.

Vierailija
42/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenperheeni oli köyhä, mutta ruokaa tarjottiin aina kaikille talossa oleville ilman muuta. Olen jatkanut samaa itse ja tällä haavaa teinin kaksi kaveria syö meillä ainakin iltaruuan ehkä 2-4 kertaa viikossa. Minusta on mukavaa, että viihtyvät meillä ja onneksi rahat eivät ole siten tiukilla, että asia olisi rahan kannalta mitenkään merkittävä.

Ymmärrän kyllä, että jos budjetti on tiukilla ja joutuu muutenkin laskemaan, että asia voi ärsyttää. Eikä kotiin syömään laittamisessa mitään väärää ole, niin enemmistö ehkä tekeekin. 

Siis teinin kaksi kaveria syö teillä iltaruuan neljä kertaa viikossa? Sehän tekee kahdeksan ylimääräistä ateriaa viikossa. No, ei tyhmä ole se, joka syö ilmaista ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyläilyistä osataan sopia erikseen. Vaikka että pitääkö ottaa omat pussilakanat mukaan tms. Ei meille vaan tulla,tai on tultu ja sit itkemään kun ei voi syödä mitään kun on allergioita. Näistä oppii niin aikuiset ja lapset.

Vierailija
44/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudenperheessäni tarjottiin ruoka kaikille tai kaikkien meidän lasten kaverit saivat syödä samaa ruokaa mitä mekin syötiin. Samoin muistan, että oli mukavampi, kotoisampi ja tervetulleempi olo vierailla lapsena niiden kavereiden luona, joiden perheissä myös vieraille tarjottiin välipalaa/ ruokaa. 

Olen siis aina tarjonnut ruokaa kaikille meillä vieraileville, niin lapsille kuin aikuisille. Kiitollinen vain, jos lapset kavereineen viihtyvät meillä ja voin varmistua, että lapset ovat turvallisessa paikassa (myös teineinä). 

Vierailija
45/45 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarjoan sellaisille joiden kanssa se on vastavuoroista. Pienemmän paras koulukaveri asuu eri puolella kaupunkia niin omani luuhaa välillä siellä ja istuu myös ruokapöydässä. Niin pidän huolen että kaveri saa meiltä aina välipalan kouraan kun on tässä. Pihakavereiden kanssa ei tarjoilla koska asuvat tuossa samassa pihassa. Toki sit välillä pidetään pihakavereiden kesken jotain pikku juhlia tms. Mut sit jos huomaan että menee epätasapainoon niin pyydän että kaveri oottelee muualla kun meillä syödään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä