Microsoftilta karu tutkimustulos: Suomi hännillä tekoälyn käytössä
Jäädäänkö me tässäkin asiassa jälkeen muista maista?
https://mobiili.fi/2026/02/13/microsoftilta-karu-tutkimustulos-suomi-ha…
Se mikä pisti tuossa jutussa silmään: "Erityisesti Afrikassa DeepSeekin käytön arvioidaan olevan 2-4 kertaa runsaampaa kuin muilla alueilla."
Aivan varmasti, kun tehtailevat sen avulla huijauksia.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tekoälyn yleistyminen korreloi vahvasti myös bruttokansantuotteen kanssa. Erityisesti maat, joissa BKT asukasta kohden on alle 20 000 Yhdysvaltain dollaria, jäävät jälkeen tekoälytyökalujen käyttöönotossa."
Suomi on köyhä kehitysmaa.
Tatu Vanhanen osoitti tutkimuksissaan, että BKT korreloi voimakkaasti älykkyysosamäärän kanssa. Suomen BKT ei ole kasvanut 18 vuoteen, vaikka Suomessa on Länsimaiden korkein älykkyysosamäärä. Jotain on pahasti vialla Suomessa. Tekoälyn käyttämän laskenta-algoritmin kehitti aikoinaan muuten suomalainen Seppo Linnainmaa.
No, viimeisen 18 vuoden aikana väestö on vaihtunut samaa tahtia kuin BKT:n olisi pitänyt kasvaa...
No, joka kolmas vastaus virheellinen, mitä olen tekoäälyä käyttänyt... että ihan hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
No, joka kolmas vastaus virheellinen, mitä olen tekoäälyä käyttänyt... että ihan hyvä juttu.
Sitä pitää osata käyttää. Osaavissä käsissä se on tehokas työkalu.
Vierailija kirjoitti:
Itse testasin kerran, ChatGPT antoi kolmeen kysymykseen 3 väärää vastausta. Totesin että olisin itsekin voinut tehdä googlehaun ja katsoa ne etusivun maksetut mainokset ja todetaa että katsotaan jos kakkossivulla olisi aitoja hakutuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä!!! Pidetään toi.
Siitä saisi lisää positiivista Suomi-kuvaa maailmalle. "Maailman onnellisin maa JA vähiten tekoälyn käyttöä". Ajatellaan itse ja pidetään työpaikat ihmisillä koneiden sijaan.
Ei ole onnellisuutta täällä, vaan köyhyttä ja kurjuutta. Tekoälystä jäävät maat köyhtyvät entisestään.
Suomessa nimenomaan ei ole todellista köyhyyttä ja kurjuutta. Köyhimmällekin kansalaiselle taataan hyvätasoinen asunto, maksuton terveydenhuolto ja lisäksi annetaan ruokaan ja muihin menoihin 600 euroa per kk.
Tämä koko tekoälypaskahan on iso osa tätä "ette omista mitään" hommaa joka ajaa kaiken hinnat niin ylös että ainoaksi vaihtoehdoksi pulliaiselle jää vain vuokrata kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tekoälyn yleistyminen korreloi vahvasti myös bruttokansantuotteen kanssa. Erityisesti maat, joissa BKT asukasta kohden on alle 20 000 Yhdysvaltain dollaria, jäävät jälkeen tekoälytyökalujen käyttöönotossa."
Tatu Vanhanen osoitti tutkimuksissaan, että BKT korreloi voimakkaasti älykkyysosamäärän kanssa. Suomen BKT ei ole kasvanut 18 vuoteen, vaikka Suomessa on Länsimaiden korkein älykkyysosamäärä. Jotain on pahasti vialla Suomessa. Tekoälyn käyttämän laskenta-algoritmin kehitti aikoinaan muuten suomalainen Seppo Linnainmaa.
No, viimeisen 18 vuoden aikana väestö on vaihtunut samaa tahtia kuin BKT:n olisi pitänyt kasvaa...
Ei pitäisi olla kenellekään yllätys kun bkt per capita ei kasva jos maahan muuttaa alhaisen työn tuottavuuden ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Det betyder endast att användaren måste veta svaret själv och sedan kontrollera om AI klarade av att sätta ihop det man ville ha. Vi har flera och mera nyheter, statistik, videoklipp och annat som den insatta genast ser att de a) är gjorda med AI och b) är till innehållet helt åt helvete.
Om tanken är att vi helt skall tappa tron till allt som vi inte har upplevt själv, är mänskligheten på rätt väg.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä!!! Pidetään toi.
Siitä saisi lisää positiivista Suomi-kuvaa maailmalle. "Maailman onnellisin maa JA vähiten tekoälyn käyttöä". Ajatellaan itse ja pidetään työpaikat ihmisillä koneiden sijaan.
Työpaikat? Ei taida oikein mennä läpi tuolla saatetekstillä kun joku keksii että meillä on hyvän hallitusohjelman jäljiltä Euroopan surkein työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Ei sillä tee paskaakaan.
Minä annan kyllä paskatyöni tuolle mielellään, ainoa mikä harmittaa, on se, että palkanmaksu taitaa samalla loppua, mutta nostellaan siten tukia muiden mukana.
Tekeälyn piti viedä työt, mutta kun suomessa ei ole töitä, niin se käytti älyään, eikä tullut tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä!!! Pidetään toi.
Ei ole onnellisuutta täällä, vaan köyhyttä ja kurjuutta. Tekoälystä jäävät maat köyhtyvät entisestään.
Suomessa nimenomaan ei ole todellista köyhyyttä ja kurjuutta. Köyhimmällekin kansalaiselle taataan hyvätasoinen asunto, maksuton terveydenhuolto ja lisäksi annetaan ruokaan ja muihin menoihin 600 euroa per kk.
ÄLÄ SAATANA VALEHTELE!
Microslop on paniikissa. Valtavat määrät rahaa sijoitettu tekoälyyn, mutta voittot odottavat tulemistaan.
https://futurism.com/artificial-intelligence/microsoft-ai-efforts-facep…
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko tekoälypaskahan on iso osa tätä "ette omista mitään" hommaa joka ajaa kaiken hinnat niin ylös että ainoaksi vaihtoehdoksi pulliaiselle jää vain vuokrata kaikki.
Joka tapauksessa, tekoäly tulee. Suomen on oltava mukana jos haluatään, että tässä maassa on yleensäkään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä!!! Pidetään toi.
Työpaikat? Ei taida oikein mennä läpi tuolla saatetekstillä kun joku keksii että meillä on hyvän hallitusohjelman jäljiltä Euroopan surkein työttömyys.
Mutta minkä hallituksen?
Tekoäly kun ei hyödytä joka hommassa, esim. nyt tarjolla olevilla agenteilla en tee mitään, ehkä joku raportteja usein tekevä siitä jotain hyötyä saa ja korkealentoisia kuvia presentaatioonsa.
AI-musiikki kuulostaa lähes aina räpiltä, kuvat edelleen vain taidetta ja perustuu vanhaan.
Ja kun se äly joskus kehittyy, niin ei firmat sille dataa systeemeistä anna, jottei tiedot leviä pitkin nettiä ties kenen käyttöön... Merkittävä osa bisnesdatasta kun on ihan muissa kuin MS tuotteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla kenellekään yllätys kun bk
Ja samanaikaisesti osaavin aines muuttaa ulkomaille, koska siellä maksetaan kunnolla osaamisesta. Jos asiat jatkuvat tähän malliin, niin Suomesta tulee kehitysmaa, joka ei kehity lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Det betyder endast att användaren måste veta svaret själv och sedan kontrollera om AI klarade av att sätta ihop det man ville ha. Vi har flera och mera nyheter, statistik, videoklipp och annat som den insatta genast ser att de a) är gjorda med AI och b) är till innehållet helt åt helvete.
Om tanken är att vi helt skall tappa tron till allt som vi inte har upplevt själv, är mänskligheten på rätt väg.
Nyt oot väärällä foorumilla
No tekoälyllä muut maat saavat tuloksensa nopeampaan laskuun.